Prawie 28 proc. wzrostu w Poznaniu w październiku

Prawie 28 proc. wzrostu w Poznaniu w październiku Wzrosty odnotowano we wszystkich segmentach ruchu. Najszybciej rozwijały się połączenia czarterowe (+45,8 proc., 41,9 tys.). Dwucyfrową zwyżkę wykazano także na rejsach regularnych (+23,7 proc., 152,2 tys.) i General Aviation (+22,9 proc., 456).Na Ławicy wykonano w omawianym miesiącu 2,6 tys. startów i lądowań (+16,1 proc.).
23/11/2018 09:35   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9a6a7 2018-12-06 09:24   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Zgadzam się z wcześniejszymi postami. W Poznaniu nie dzieje się dobrze.
Jeszcze tak niedawno w jednym z wywiadów władze Ławicy chwaliły się, że Wielkopolsce jest małe bezrobocie i wysoka siła nabywcza w regionie, że ludzi stać na to żeby, latać, wyjeżdżać na wakacje. A tak naprawdę jak chcę gdzieś polecieć z POZ na krótki urlop czy wakacje na południe to trzeba się nakombinować z przesiadkami albo wcale się nie da znaleźć połączenia. Chartery to nie wszystko. Brakuje podstawowych, popularnych kierunków.
- chcesz polecieć na weekend z Poznania do popularnej wśród polaków i lubianej Barcelony, a połączenie skasowane
- chcesz Polecieć do Portugalii - ewentualnie latem charter do Faro ale biletu nie można kupić
- chcesz polecieć na południe Francji - nic nie ma
- na południe Włoch również - inne miasta mają Neapol, Bari, Lamezia - a z Poznania nic

W dobie coraz bardziej popularnych połączeń lotniczych pasażerowie chcą szybko, sprawnie i bez kombinacji dolecieć do celu i zapomnieć. A nie kombinować z kilkoma przesiadkami, proszeniem kogoś, żeby zawiózł do Berlina, ponosić dodatkowe koszty dojazdów i parkingów na bardziej oddalone lotniska.
Wiadomo, nikt nie oczekuje, ze będzie można polecieć bezpośrednio z Poznania do Kalifornii, Nowego Yorku czy Chin. Ale uważam, że tak rozwiniętym gospodarczo regionie wciąż brakuje podstawowych, najbardziej popularnych kierunków. I nie jest tłumaczeniem, że baza Wizzair przeniosła się do WRO bo jest droga ekspresowa S5 i można z Poznania do Wrocławia szybko dojechać. Bo vice versa z WRO do POZ ta sama droga :-)
gość_063ac 2018-11-26 13:14   
gość_063ac - Profil gość_063ac
Poznań to piękne, atrakcyjne i przebojowe miasto, więc wzrosty zawsze będą.
gość_c6929 2018-11-23 13:52   
gość_c6929 - Profil gość_c6929
Dynamika wzrostu z każdym miesiącem będzie malec by w przyszłym roku osiągnąć wartości bliskie zeru. Oby nie ujemne..
sytuacja Ławicy robi się coraz trudniejsza.
To złożony problem , choć nie można wszystkiego zapychać na decyzje przewoźników co wciąż próbuje wciskać nam Prezes Wiatrowski.
Prawda jest tak ze Ławica ma bardzo mało co do zaoferowania!
Zwracam się do Panów Prezesów...
1. Dlaczego Poznan jest jednym z nielicznych lotnisk z 2 CAT ILS ? Przecież to wstyd !!! Dopiero prace trwają a już czemu tak długo to Prezesi sami wiedza ..... wstyd , wstyd , wstyd ....
2. Dlaczego terminal przypomina podrzędny dworzec kolejowy...? Pozamykane większość lokali, pozaslaniane gazetami ... Tu podpowiem ze to pochodna ruchu i ilości pasazerow i jakości pasazerow ( głównie charterowi ) , siedzenia jak z poczekalni w starej przychodni.. , wyglada to wszystko żenująco... a gdy poleci się do Wrocławia czy Gdańska czy kurczę wszędzie ... to aż smutno robi się...
3. Dlaczego puszczono Wizza który był do zatrzymania ? Ale z podejściem ze jest to będzie i niereagowanie na kasowane kierunki ( Barcelona ) to przepraszam ale jak dzieci dał się zarząd poskładać. Samoloty będą przeniesione do Wrocławia i Gdańska , a w Krakowie powstanie baza z 1 samolotem. Wstyd , wstyd , wstyd
4. Dlaczego kolejni tradycyjni przewoźnicy wybierają tylko Wrocław ? Jestem pewien ze przy wyborze Wrocławia takie linie rozpatrują tez Poznan. Wiec dlaczego wciąż przegrywa Ławica ? Czy to nie wynik tego co już napisałem? Myśle ze w dużym stopniu bo aglomeracje sa zbliżone co do potencjału..
Jeśli Miasto ! pan Jaskowiak ! Nie oprzytomnieja to będzie coraz gorzej ,,,, a ja będę dodawał kolejne punkty ....

solokhumbu 2018-11-23 13:27   
solokhumbu - Profil solokhumbu
Dużo zależy od czynników jeszcze nieznanych: po ostatnich ruchach FR (choćby dodanie w tym tygodniu POZ-TLV na lato 2019) i W6 widać, że kwestia rozkłądu S19 nie jest zamknięta.
Dalej: pytanie, co z tym rzekomym 6. rejsem LO do WAW. Pytanie główne: jak czartery? (wiem, wiem, to absolutnie najmniej wartościowy segment ruchu, ale paxów jednak przynosi). Czy dwa czarterowe Ryany będą latać tylko czarterowo, czy jednak zrobią jakieś rotacje rozkładowe?
Choć - będąc realistą - spodziewam się wyniku bliskiego zeru% rdr 2019/2018.
gość_77c5c 2018-11-23 13:10   
gość_77c5c - Profil gość_77c5c
Możemy się spodziewać pod koniec 2018 2,5 mln pax.Fajnie tylko co dalej ? 2019 dla Ławicy nie szykuje się w kolorowych barwach.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy