gość_f22d9
2018-11-23 09:14
Przeszkolenie pilotów na Airbusa to dodatkowe koszty. Dodatkowo, wprowadzenie Airbusa czy innego nowego typu samolotu, którym LOT nie lata, to niepotrzebne koszty. Airbus jest pewnie wymieniony w wypowiedziach o "zainteresowaniu" w celach negocjacyjnych. Linie dążą do jak najmniejszej dywersyfikacji floty, wystarczy popatrzeć na Ryanaira i Wizz. To, że LOT jest europejską linią ma niewiele do rzeczy. Europejska linia KLM jest tak jak LOT skoncentrowana na Boeingach. Jednym z największych klientów Airbusa był za to US Airways - te samoloty dołączyły do American Airlines po połączeniu linii.
gość_ec29c
2018-11-23 07:57
@gość_00546
Najlepszym samolotem dla LOT-u jest 787-10. A350 i A330 to tylko negocjacyjne straszaki.
Flotę 787-10 można uzupełnić 787-9 (787-8 powinien wylecieć) i niewielką liczbą A321 LR i A321 XLR.
LOT mógłby też zamówić 20-40 sztuk modelu CS300 (lub E195-E2). Ewentualnie dodatkowo LOT mógłby też zamówić 20-40 sztuk modelu A321 (lub MAX 9 i 10).
A Aurora D8 tak szybko nie powstanie.
gość_00546
2018-11-22 22:23
O ile powstanie do roku 2025 B797 na podstawie eksperymentalnego Aurora D8 to brać go o ile Boeing nie zaszaleje z ceną a jeśli nie powstanie a dojdzie do produkcji A321neo XLR to brać ten. Tylko nie 5 lub 6 sztuk tylko 20-40 i skończyć z zamawianiem B787 bo jedyny sposób żeby LOT wygrał z LH i innymi dużymi przewoźnikami na rynku wschodnioeuropejskim są loty P2P a z regionów latanie przy użyciu B787 lub większymi często się nie opłaca bo nie zawsze da się taki samolot wypełnić. A jeśli PPL i LOT nadal wierzą że wygrają z LH i innymi liniami przy pomocy CPK i dużych samolotów to wyrazy współczucia. I poważnie myślcie o budowie drugiego równoległego pasa i drugiego terminalu na WAW bo przy lotach P2P z regionów nie trzeba hubu na 80 lub 100 mln. Wystarczy na 40-45 mln a przy dwóch równoległych pasach i terminalach jest to osiągalne na WAW. A jeśli jakimś cudem okazałoby się że Hyperloop to nie fantazja i Polskę stać na budowę takiej sieci to wtedy jest sens budować CPK.
gość_38851
2018-11-22 11:51
Możliwe że wybiorą Airbusa.....A321neo... A350-900XWB...może jakiegoś Embraera E-195 na połaczenia regionale. Ważne że sie rozwija....
gość_f4d4b
2018-11-22 10:24
IE WIEM KUPUJA DREAMLINERY MAXY a mysla kogo wybrac jednoczesnie zakladaac ze to bedzie 1 producent
gość_201a7
2018-11-22 10:18
spoko maroko. potrzeba jeszcze trochę czasu by ponegocjować z Airbusem i Boeingiem, w międzyczasie trzeba też podnieść wartość firmy, by można zakupić więcej samolotów
spółki
PKO Leasing
PeKaO Leasing
PKP Cargo
Orlen Aviation
Lotos Air
Poczta Polska
jak i wiele wiele innych pomogą
gość_1c75f
2018-11-22 09:22
kupmy A380 - więcej przewieść pasażerów tańszym kosztem :-)
gość_c518b
2018-11-22 01:09
Po co leasingować od obcych kiedy można od swoich. I obcy i swόj zarobiᶏ, ale swόj jest swόj. Kiedy swόj zarabia na swoim, mamy do czynienia z patriotyzmem.
gość_ccf8d
2018-11-21 23:13
"...wybór samolotów dla LOT-u jest obarczony bardzo dużą ingerencją czynników politycznych..." , innymi słowy, przetarg przetargiem a na koniec dnia i tak się okaże, że robimy amerykanom l..łaskę.
gość_06993
2018-11-21 23:03
Warto przypomnieć, że to pomysł za pieniądze podatników, czyli nas wszystkich, którymi ma być sfinansowane działanie firmy leasingowej.
jjemiolo
2018-11-21 15:56
Zgoda ze pomysl ambitny, ale czasami troche ambicji nie zaszkodzi. Pozytywnym jest ze, przynajmniej oficjalnie, mowi sie o otwartej dyskusji na temat przyszlych maszyn. Trzymajmy kciuki by te kilka miesiecy nie przerodzilo sie w kilka lat, jak to bylo z maszynami dla VIPow.
gość_af8c9
2018-11-21 15:32
Znowu krewni i znajomi królika załapią się na posadki.