Wybór nowych samolotów dla LOT-u nie wcześniej niż za kilka miesięcy

Wybór nowych samolotów dla LOT-u nie wcześniej niż za kilka miesięcy PGL, która 10 października br. nabrała wagi i znaczenia, gdy  przejęła największe spółki lotnicze należące bezpośrednio do Skarbu Państwa, pracuje cały czas nad swoją strategią, ale równocześnie przygotowuje się do utworzenia firmy leasingowej. Zgodnie ze słowami prezesa PGL Rafała Milczarskiego powstanie spółki leasingowej jest ściśle powiązane z...
21/11/2018 15:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_f22d9 2018-11-23 09:14   
gość_f22d9 - Profil gość_f22d9
Przeszkolenie pilotów na Airbusa to dodatkowe koszty. Dodatkowo, wprowadzenie Airbusa czy innego nowego typu samolotu, którym LOT nie lata, to niepotrzebne koszty. Airbus jest pewnie wymieniony w wypowiedziach o "zainteresowaniu" w celach negocjacyjnych. Linie dążą do jak najmniejszej dywersyfikacji floty, wystarczy popatrzeć na Ryanaira i Wizz. To, że LOT jest europejską linią ma niewiele do rzeczy. Europejska linia KLM jest tak jak LOT skoncentrowana na Boeingach. Jednym z największych klientów Airbusa był za to US Airways - te samoloty dołączyły do American Airlines po połączeniu linii.
gość_ec29c 2018-11-23 07:57   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_00546

Najlepszym samolotem dla LOT-u jest 787-10. A350 i A330 to tylko negocjacyjne straszaki.

Flotę 787-10 można uzupełnić 787-9 (787-8 powinien wylecieć) i niewielką liczbą A321 LR i A321 XLR.

LOT mógłby też zamówić 20-40 sztuk modelu CS300 (lub E195-E2). Ewentualnie dodatkowo LOT mógłby też zamówić 20-40 sztuk modelu A321 (lub MAX 9 i 10).

A Aurora D8 tak szybko nie powstanie.
gość_00546 2018-11-22 22:23   
gość_00546 - Profil gość_00546
O ile powstanie do roku 2025 B797 na podstawie eksperymentalnego Aurora D8 to brać go o ile Boeing nie zaszaleje z ceną a jeśli nie powstanie a dojdzie do produkcji A321neo XLR to brać ten. Tylko nie 5 lub 6 sztuk tylko 20-40 i skończyć z zamawianiem B787 bo jedyny sposób żeby LOT wygrał z LH i innymi dużymi przewoźnikami na rynku wschodnioeuropejskim są loty P2P a z regionów latanie przy użyciu B787 lub większymi często się nie opłaca bo nie zawsze da się taki samolot wypełnić. A jeśli PPL i LOT nadal wierzą że wygrają z LH i innymi liniami przy pomocy CPK i dużych samolotów to wyrazy współczucia. I poważnie myślcie o budowie drugiego równoległego pasa i drugiego terminalu na WAW bo przy lotach P2P z regionów nie trzeba hubu na 80 lub 100 mln. Wystarczy na 40-45 mln a przy dwóch równoległych pasach i terminalach jest to osiągalne na WAW. A jeśli jakimś cudem okazałoby się że Hyperloop to nie fantazja i Polskę stać na budowę takiej sieci to wtedy jest sens budować CPK.
gość_38851 2018-11-22 11:51   
gość_38851 - Profil gość_38851
Możliwe że wybiorą Airbusa.....A321neo... A350-900XWB...może jakiegoś Embraera E-195 na połaczenia regionale. Ważne że sie rozwija....
gość_f4d4b 2018-11-22 10:24   
gość_f4d4b - Profil gość_f4d4b
IE WIEM KUPUJA DREAMLINERY MAXY a mysla kogo wybrac jednoczesnie zakladaac ze to bedzie 1 producent
gość_201a7 2018-11-22 10:18   
gość_201a7 - Profil gość_201a7
spoko maroko. potrzeba jeszcze trochę czasu by ponegocjować z Airbusem i Boeingiem, w międzyczasie trzeba też podnieść wartość firmy, by można zakupić więcej samolotów
spółki
PKO Leasing
PeKaO Leasing
PKP Cargo
Orlen Aviation
Lotos Air
Poczta Polska
jak i wiele wiele innych pomogą
gość_1c75f 2018-11-22 09:22   
gość_1c75f - Profil gość_1c75f
kupmy A380 - więcej przewieść pasażerów tańszym kosztem :-)
gość_c518b 2018-11-22 01:09   
gość_c518b - Profil gość_c518b
Po co leasingować od obcych kiedy można od swoich. I obcy i swόj zarobiᶏ, ale swόj jest swόj. Kiedy swόj zarabia na swoim, mamy do czynienia z patriotyzmem.
gość_ccf8d 2018-11-21 23:13   
gość_ccf8d - Profil gość_ccf8d
"...wybór samolotów dla LOT-u jest obarczony bardzo dużą ingerencją czynników politycznych..." , innymi słowy, przetarg przetargiem a na koniec dnia i tak się okaże, że robimy amerykanom l..łaskę.
gość_06993 2018-11-21 23:03   
gość_06993 - Profil gość_06993
Warto przypomnieć, że to pomysł za pieniądze podatników, czyli nas wszystkich, którymi ma być sfinansowane działanie firmy leasingowej.
jjemiolo 2018-11-21 15:56   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Zgoda ze pomysl ambitny, ale czasami troche ambicji nie zaszkodzi. Pozytywnym jest ze, przynajmniej oficjalnie, mowi sie o otwartej dyskusji na temat przyszlych maszyn. Trzymajmy kciuki by te kilka miesiecy nie przerodzilo sie w kilka lat, jak to bylo z maszynami dla VIPow.
gość_af8c9 2018-11-21 15:32   
gość_af8c9 - Profil gość_af8c9
Znowu krewni i znajomi królika załapią się na posadki.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy