adam7691
2018-10-18 10:44
@gość_7c23d
i poco ten pośpiech
Pooohaty
2018-10-18 10:32
@gość_7c23d
Dzięki za korektę. Oczywiście LGW. Tak jest gdy pisze się na szybko z telefonu :)
@gość_c6881
Jestem świadomy, że obecnie na WAW dominują małe samoloty.
Ale skoro docelowo "końmi roboczymi" LOTu mają być maxy to chyba jest szansa, że liczba pasażerów na WAW będzie rosła dużo szybciej niż liczba operacji?
Swoją drogą, najbardziej porównywalna do WAW jest chyba LIS, która po rozbudowaniu terminali, przy dwóch krzyżujących się DS, będąc hubem TAP zbliżonego do LOTu, obsługuje >25 mln pax.
@websterrr
Artykuł i mój komentarz dotyczy tylko organizacji ruchu przy jednej lub dwóch DS.
Konieczność rozbudowy terminali to inna sprawa, która jest chyba dość oczywista.
jjemiolo
2018-10-17 20:18
@d233b: budowanie wezla trwa. To co robi LO dowozac obecnie po kilkunastu pasazerow nawet z KSC czy PLQ to jest wlasciwa droga do wyrabiania rynku dla swojego wezla. Wiekszosc potencjalnych pasazerow w regionie wie ze mozna poleciec w swiat przez FRA, VIE czy CPH, bo Ci zaczeli loty do szeregu polskich punktow dosc dawno. W tym wzgledzie wezel WAW jest ciagle nowa alternatywa. Pamietam ze jak LH zaczynala do KTW czy KRK samoloty byly mniejsze i lotow mniej. Teraz wiekszosc to Airbusy, duzo czesciej, i prawie zawsze pelne (przynajmniej wtedy kiedy lecialem).
gość_d233b
2018-10-17 19:56
@gość_c6881
przytoczona liczba pasażerów na operacje wyraźnie świadczy, że LOT dowozi skąd się tylko da - od Koszyc po Połągę - swoimi małymi samolotami po kilkanaście osób aby na siłę wypełnić większe samoloty i utrzymać mit hubu.
usuniety
2018-10-17 13:44
@Pooohaty
Bo pasażerowie przecież nie korzystają z terminali. Wyciągają z luku bagażowego swoje walizy i od razu idą do miasta. ;-)
gość_c6881
2018-10-17 12:57
Pooohaty,
Porównywanie LGW z WAW jest przynajmniej niestosowne. Na wielu płaszczyznach. Popatrz jaka jest struktura ruchu na obu lotniskach - LGW głównie P2P. W WAW coraz więcej przesiadek, model Hub and spoke i związana z tym "falowość" ruchu.
Średnia liczba pax na jedną operację:
LGW - 159
WAW - 92
gość_7c23d
2018-10-17 12:51
Pooohaty, zanim napiszesz coś, to zadaj sobie trud sprawdzenia czy przypadkiem nie piszesz bzdur. Używasz skrótu GTW (jak się domyślam jako określenie lotniska Gatwick).
Tymczasem GTW wg kodu IATA (3 literowe kody lotnisk) to akurat lonisko Holesov koło miasta Zlin (Czechy). Londyn Gatwick ma kody LGW (IATA) i EGKK (ICAO).
Pozdrawiam
Pooohaty
2018-10-17 10:15
GTW to mistrzostwo świata w zarządzaniu ruchem. Robią 270 tys. operacji i >40 mln paxów na jednej DS.
Jest to ciekawe w kontekście twierdzeń, że w WAW na dwóch (co prawda krzyżujących się) drogach NIE DA SIĘ obsłużyć więcej niż 25 mln. paxów.