Plany rozwoju lotniska Londyn-Gatwick

Plany rozwoju lotniska Londyn-Gatwick Lotnisko Gatwick już obecnie wykorzystuje tę drogę kołowania jako drogę startową 08L-26R, min. w przypadku gdy główna droga 08R-26L jest niedostępna (z powodu prac remontowych lub incydentów, które zatrzymują statki powietrzne na tej drodze). Niestety z powodu niewystarczającej odległości dróg 08R-26L i 08L-26R od siebie, nie jest możliwe ich jednoczesne...
17/10/2018 09:31   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
adam7691 2018-10-18 10:44   
adam7691 - Profil adam7691
@gość_7c23d
i poco ten pośpiech
Pooohaty 2018-10-18 10:32   
Pooohaty - Profil Pooohaty
@gość_7c23d
Dzięki za korektę. Oczywiście LGW. Tak jest gdy pisze się na szybko z telefonu :)

@gość_c6881
Jestem świadomy, że obecnie na WAW dominują małe samoloty.
Ale skoro docelowo "końmi roboczymi" LOTu mają być maxy to chyba jest szansa, że liczba pasażerów na WAW będzie rosła dużo szybciej niż liczba operacji?
Swoją drogą, najbardziej porównywalna do WAW jest chyba LIS, która po rozbudowaniu terminali, przy dwóch krzyżujących się DS, będąc hubem TAP zbliżonego do LOTu, obsługuje >25 mln pax.

@websterrr
Artykuł i mój komentarz dotyczy tylko organizacji ruchu przy jednej lub dwóch DS.
Konieczność rozbudowy terminali to inna sprawa, która jest chyba dość oczywista.
jjemiolo 2018-10-17 20:18   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@d233b: budowanie wezla trwa. To co robi LO dowozac obecnie po kilkunastu pasazerow nawet z KSC czy PLQ to jest wlasciwa droga do wyrabiania rynku dla swojego wezla. Wiekszosc potencjalnych pasazerow w regionie wie ze mozna poleciec w swiat przez FRA, VIE czy CPH, bo Ci zaczeli loty do szeregu polskich punktow dosc dawno. W tym wzgledzie wezel WAW jest ciagle nowa alternatywa. Pamietam ze jak LH zaczynala do KTW czy KRK samoloty byly mniejsze i lotow mniej. Teraz wiekszosc to Airbusy, duzo czesciej, i prawie zawsze pelne (przynajmniej wtedy kiedy lecialem).
gość_d233b 2018-10-17 19:56   
gość_d233b - Profil gość_d233b
@gość_c6881
przytoczona liczba pasażerów na operacje wyraźnie świadczy, że LOT dowozi skąd się tylko da - od Koszyc po Połągę - swoimi małymi samolotami po kilkanaście osób aby na siłę wypełnić większe samoloty i utrzymać mit hubu.
gość_9b09b 2018-10-17 14:20   
gość_9b09b - Profil gość_9b09b
Mają rozmach...
usuniety 2018-10-17 13:44   
usuniety - Profil usuniety
@Pooohaty

Bo pasażerowie przecież nie korzystają z terminali. Wyciągają z luku bagażowego swoje walizy i od razu idą do miasta. ;-)
gość_c6881 2018-10-17 12:57   
gość_c6881 - Profil gość_c6881
Pooohaty,

Porównywanie LGW z WAW jest przynajmniej niestosowne. Na wielu płaszczyznach. Popatrz jaka jest struktura ruchu na obu lotniskach - LGW głównie P2P. W WAW coraz więcej przesiadek, model Hub and spoke i związana z tym "falowość" ruchu.

Średnia liczba pax na jedną operację:
LGW - 159
WAW - 92

gość_7c23d 2018-10-17 12:51   
gość_7c23d - Profil gość_7c23d
Pooohaty, zanim napiszesz coś, to zadaj sobie trud sprawdzenia czy przypadkiem nie piszesz bzdur. Używasz skrótu GTW (jak się domyślam jako określenie lotniska Gatwick).
Tymczasem GTW wg kodu IATA (3 literowe kody lotnisk) to akurat lonisko Holesov koło miasta Zlin (Czechy). Londyn Gatwick ma kody LGW (IATA) i EGKK (ICAO).
Pozdrawiam
Pooohaty 2018-10-17 10:15   
Pooohaty - Profil Pooohaty
GTW to mistrzostwo świata w zarządzaniu ruchem. Robią 270 tys. operacji i >40 mln paxów na jednej DS.
Jest to ciekawe w kontekście twierdzeń, że w WAW na dwóch (co prawda krzyżujących się) drogach NIE DA SIĘ obsłużyć więcej niż 25 mln. paxów.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy