×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Polska Grupa Lotnicza przejęła cztery spółki Skarbu Państwa


Polska Grupa Lotnicza SA (PGL) ogłosiła dziś (10.10) przejęcie czterech spółek lotniczych należących do Skarbu Państwa. To kolejna odsłona konsolidacji podmiotów państwowych na polskim rynku lotniczym.

10/10/2018 12:30
<>

gość_c2e19 - Profil
gość_c2e19
  

  
PGL według prezesa Milczarskiego ma być w 2030 roku piątą pod względem ilości obsłużonych pasażerów grupą lotniczą w Europie. Nawet nowa strategia w planach które niedługo ujrzą światło dzienne LO maksymalnie określa, że za kilka lat być może będzie pasażerów w okolicy 15-20 mln. To nawet nie jest ,,średniak'' w Europie !!!
14/10/2018 19:25  

gość_c3b01 - Profil
gość_c3b01
  
Wszystkie najbardziej efektywne koporacje na świecie to molochy. Nie ma przedsiębiorstwa zarabiającego miliardy, które nie jest molochem. Nawet najlepiej zarabiający i sportowcy, aktorzy i muzycy maja całe zespoły ludzi wspierających ich organizacyjnie. Nam wmówiono, że moloch to coś złego. A tylko moloch może konkurować z molochem. Nie jesteś molochem to cię nie ma. A dotąd chodziło o to, żeby niczego nie było...
11/10/2018 19:31  

gość_f6662 - Profil
gość_f6662
  
I bardzo dobrze, w Czechach też podobna grupa powstała.
11/10/2018 18:44  

gość_297f8 - Profil
gość_297f8
  
good luck and good night
11/10/2018 10:24  

gość_3ca55 - Profil
gość_3ca55
  
gość_ec29c --> obowiazkowa lektura, by uniknac na przyszlosc razacych wypowiedzi: zobacz link
11/10/2018 10:19  

gość_fede1 - Profil
gość_fede1
  
Najpierw dzielimy a potem łączymy, a potem znowu łączymy...
11/10/2018 09:45  

gość_624fe - Profil
gość_624fe
  
chciałem napisać, że coś takiego już istniało jakieś 30 lat temu, ale widzę że nie tylko ja mam takie same spostrzeżenia. good luck....
11/10/2018 02:47  

  
Problemem jest to, że taka "konsolidacja" tłumaczona biznesowymi przesłankami ma sens tylko kiedy dokonywana jest wobec podmiotów prywatnych rzeczywiście nastawionych na zysk i efektywność, niestety w tym przypadku (jak niemal w każdym innym, kiedy w grę wchodzi takie grupowanie państwowych spółek) chodzi głównie o podłączenie się do kurka z państwową kasą, która zasypie dziury powstałe w wyniku działalności dyletantów z politycznego nadania i zdejmie z nich ciężar silenia się na sprawne zarządzanie firmą.
10/10/2018 21:49  

gość_0aff2 - Profil
gość_0aff2
  
Pgl, ... a prezes jakby z prl
10/10/2018 21:36  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
Mi pomysł spółki leasingowej się podoba: nie wiem jakie dokładnie warunki proponowano LOT-owi, ale w publicznych raportach rata leasingowa to około 1/140 ceny samolotu i na koniec jest on własnością firmy leasingowej.

Jeśli spółce leasingowej uda się pozyskać finansowanie w EUR za 1.5%-3.0% to oszczędności będą znaczące.

Mi z grubszych szacunków wyszło, że rata w przeliczeniu na miejsce w ekonomicznej wyjdzie około 35 zł za siedzenie w jedną stronę za w 737 MAX i około 30 zł za siedzenie w jedną stronę za w CS300/E195-E2 przy sześciu lotach dziennie.

To powinno pozwolić na znaczną obniżkę cen biletów, bo te samoloty będą większe i zużywać, gdzieś 30-50% mniej paliwa na miejsce w porównaniu do dotychczasowej floty regionalnej.

10/10/2018 20:22  

gość_1e719 - Profil
gość_1e719
  
A kto będzie pierwszym sekretarzem zakładowej organizacji partyjnej ? bo to jak żywo przypomina miniony okres komunizmu
10/10/2018 18:15  

gość_074f1 - Profil
gość_074f1
  
poczekamy ja pojda ceny paliw w gore i miesiewicze zaczna krasc ...bedzie masakra
10/10/2018 18:11  

gość_db0d8 - Profil
gość_db0d8
  
pierw dzielili bo molochy.. a teraz sami je robią... a podatnik płaci
10/10/2018 15:13  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie