Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_67c0a
2018-10-11 14:32
Correction: The operator of SAS ATR 72-600 aircraft in Copenhagen is Regional Jet OÜ, the Estonian carrier partly owned by LOT that has inherited the IATA code EE from the since long defunct Aero Airlines.
gość_34ee2
2018-10-10 16:59
gość_d9b37 co Ci likwiduje? od 1 kwietnia Sztokholm wraca...
gość_d9b37
2018-10-10 14:04
Wszystko super ale Wizzair likwiduje polaczenie do Sztokholmu :( wiec jeszcze dlugo bedziemy czekac na stabilizacje polaczen. Nastepne polaczenie musi byc biznesowe z LH np do Hamburga, Monahium albo Dortmundu. Z
Marcin14
2018-10-10 13:14
@gość_29954, świetne spostrzeżenie - zupełnie o tym zapomniałem. Rzeczywiście Skandynawowie z chęcią odwiedzają Świnoujście, Międzyzdroje i Kołobrzeg - szczególnie poza naszym wakacyjnym sezonem. Czas najwyższy, żeby przylatywali sobie samolotem.
gość_29954
2018-10-10 11:23
Myślę że oprócz naszej migracji może to być popularny kierunek dla dwóch grup skandynawskich turystów: alkoholowych oraz emerytów jadących do licznych i tanich ośrodków kuracyjnych, SPA, itd. Myślę że ruch tam w zimę może być nawet większy niż latem.
W Szczecinie zaczynają się również rozsiadać centra biznesu. Nie wiem czy są już jakieś skandynawskie firmy ale to dla nich dobry kierunek.
Ostatnio Danish Crown zdecydowało się otworzyć takie centrum ale w Krakowie.
gość_9e6c8
2018-10-09 21:51
Daje to nawet niezle polaczenia do Europy rano, ale nie ma mozliwosci powrotu... Pewnie bede uzywac w jedna strone...
Marcin14
2018-10-09 13:51
I.... jak to zwykle bywa, jeśli połączenie do CPH dobrze się rozkręci, a połączenie do WAW będzie się rozwijać dalej, to i LH zacznie węszyć w SZZ.
Z ciekawości sprawdziłem kierunki, które mnie interesują i generalnie są powrotne połączenia poranne, które załapują się na przesiadkę na poranny lot CPH-SZZ. Przykładowe ceny (RT): SZZ-CPH 516 zł, SZZ-GOT ok. 1100 zł (konkurencja z LO), SZZ-KRS (Kristiansand) ok. 1100 zł, SZZ-ARN (Sztokholm) 900 zł, SZZ-SVG 1300 zł, SZZ-BGO 1300 zł, SZZ-TRD (Trondheim) 1400-1600 zł. Nie ma niestety dobrego połączenia do Alesund (AES), na którym wielu szczecinianom chyba bardzo by zależało.
Marcin14
2018-10-09 13:11
Ja tu widzę głównie dopasowanie pod loty transatlantyckie (Nowy Jork, Waszyngton). Jeśli uda się podebrać trochę ruchu do/z Norwegii, to też byłoby świetnie, bo nie zgodzę się, że jest dobrze obstawiona przez konkurencję. Nie sprawdzałem, ale pewnie jest wiele połączeń z różnych norweskich lotnisk, które lądują w CPH przed 8 rano i wtedy da się załapać na przesiadkę do SZZ. Trochę też pewnie uda się podebrać LOT-owi przesiadek w różnych częściach Europy. No, ale przede wszystkim będzie dość zdrowa konkurencja (LOT vs. SAS), co powinno spowodować umiarkowane ceny i, mam nadzieję, powolne przenoszenie się pasażerów z berlińskich lotnisk (głównie TXL) na szczecińskie. Tu nie chodzi o segment linii niskokosztowych, ale o zabranie klientów LH (i w mniejszej ilości TK i UA), a grę wchodzą również duże liczby marynarzy latających do wymiany załóg.
gość_80012
2018-10-09 10:24
Może i dużo Polaków tam mieszka... jednak Polak woli jechać 50 godzin busem za 50euro niż 1 samolotem za 60 euro. Nie wiem czy już nas stać na takie wygody jak latanie na takich krótkich europejskich trasach ;)
gość_dfe92
2018-10-09 09:08
dtr
Jestem tego samego zdania. Patrząc na liczbę pasażerów jest to najlepszy czas na wykonanie takiego ruchu
gość_b1367
2018-10-09 08:49
ATR drogi w eksploatacji? Już dawno takich bzdur nie czytałem. Ciekawsze jest, co to za linia Aero Airlines. Można znaleźć, że taka linia działała w Estonii od 2002 do 2008 r., ale od tego czasu nie istnieje. Ktoś ją reaktywował? Kto?
gość_5783d
2018-10-09 08:18
Połączenie się utrzyma, przynajmniej latem. ATR to nie jest A380 żeby nie dało się go wypełnić ruchem emgiracyjnym oraz turystycznym. Biznes jakiś też się znajdzie, bo jakieś przesiadki się skleją. To krótki odcinek, więc ryzyko nie jest wielkie. Powodzenia! Oby się udało, to inne male porty też dostaną szansę.
Dlaczego jestem pewien że to połączenie się utrzyma? Bo co drugi Polak którego poznałem w Danii, pochodził że Szczecina albo okolic. A jest ich tutaj mnóstwo, szczególnie w Kopenhadze. Także całkiem możliwe że to połączenie nie będzie wyłącznie opcja przesiadkową ale p2p w dużej mierze - do tego stopnia że możliwe że inny samolot będzie podstawiony na te trasę bardzo szybko.
A skoro mówimy o SASie i cph to jakby nie było to największy hub SASa, a w całej Skandynawii jest mnóstwo Polaków także w tym momencie w ciągu niecałych 3h wielu będzie mogło się dostać do Szczecina z Aarhus, Aalborga, Karup w Dk czy innych mniejszych i wielkich miast w całej Norwegii, Szwecji i Finlandii.
A ruch biznesowy moze sie okazac tylko dodatkiem. Ale i dla niego to połączenie też będzie ważne - w końcu duża siedzibę ma np. Amazon w okolicach Szczecina
gość_dd0cd
2018-10-08 22:25
Jak tak czytam te komentarze.... bombardier Q400 - stanowczo za drogi w eksploatacji, po co Lot to trzyma? CRJ 700/900 - drogi w eksploatacji, tylko bogate linie sobie mogą pozwolić. E170 - fajny, ale za drogi w eksploatacji. Teraz z kolei ATR jest drogi (choć inni tutejsi fachofcy twierdzą, ze nie). To jaki samolot zabierający mniej niż 100 pasażerów nie jest za drogi w eksploatacji, bo chyba wszystkie są za drogie. No skoro takie drogie, to po co tyle linii nimi lata?
prezesik
2018-10-08 22:03
Życzę im sukcesu, ale to będzie trudne. Wczesna godzina wylotu z CPH bardzo ogranicza szanse na dolot do Szczecina z przesiadką w CPH. Samolot ATR jest dość drogi w eksploatacji, więc bilety raczej tanie nie będą. Dodatkowo Norwegia, jako kierunek możliwych przesiadek oraz Sztokholm już są obstawione przez konkurencję. Może być trudno, a konkurencja w nieodległym TXL i połączenia LOTu przez WAW nie pomogą im. No ale zobaczymy...
gość_a1509
2018-10-08 21:49
Gratulacje. godziny wylotowe pod przesiadki super ale jak dużo połączeń powrotnych da się dopasować przy wylocie z Kopenhagi o 8.25.
jjemiolo
2018-10-08 21:13
Rzeczywiscie miejmy nadzieje ze sie uda. Polski rynek lotniczy w 2019 roku jest zdecydowanie inny, czytaj silniejszy, niz ten blisko 20 late temu.