Air Canada poleci do Wiednia, Austrian - do Montrealu

Air Canada poleci do Wiednia, Austrian - do Montrealu Ostatni raz kanadyjska narodowa linia latała do stolicy Austrii w drugiej połowie lat '90 XX w. Operacje wykonywane były raz w tygodniu z międzylądowaniem we Frankfurcie. W nowej odsłonie do obsługi połączenia podstawiane będą boeingi 787-9. Przewidziano codzienne loty według poniższego rozkładu (czasy lokalne):AC898 Toronto 18:25 – 8:30+1 Wiedeń;AC899 Wiedeń...
04/10/2018 11:28   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39165 2018-10-07 18:09   
gość_39165 - Profil gość_39165
adam1987: Lotnisko w Mirabel było wybudowane żeby obsługiwać loty Transatlantyckie i kiedyś odbywały się tu międzylądowania z Europejskich Lotnisk za co oczywiście dostawali kasę w chwili kiedy zmieniła się technologia i samoloty nie musiały korzystać z międzylądowań kasa się zmniejszyła , Do Mirabel planowano również wybudować drugą autostradę Nr 13 dociągnęli tylko do obwodnicy 640 i utknęło , miała być kolej z połączeniem do centrum Montrealu. jakoś nie wychodził żaden z tych projektów Lotnisko w pewnym momencie odsługiwało tylko samoloty zza oceanu i czartery wakacyjne , Natomiast drugie Dorval obsługiwało kierunki Kanadyjskie i do USA, ponieważ było małe a samoloty lądowały (i do dziś lądują) nad miastem i częścią gęsto zamieszkałą West Island zaczęli mówić o przenosinach całego ruchu na Mirabel , jednak brak dobrego połączenia była jedna autostrada 15 i niedokończona wtedy Aut 50 z Ottawy , linia autobusowa z Centrum Montrealu nie załatwiała sprawy, poza tym odległość od miasta ok 50km i czas dla liczących się z nim ludzi interesu sprawiło że powstało lobby na rozbudowę lotniska Dorval i to wygrało zaczęto w szybkim tempie rozbudowę lotniska Dorval ,która ze zmienną intensywnością trwa zresztą do dziś a w planach jest następna ogromna rozbudowa. w 2004 roku lotnisko Mirabel zostało oficjalnie zamknięte, niemniej ruch wakacyjno-czarterowy i cargo dalej się odbywał, po kilku latach kiedy rosło Dorval loty Czarterowe też się tu przeniosły i zostały tylko przeładunki Cargo , Hala lotniska została wyburzona i zakłady Bombardiera zaczęły rozbudowę montowni samolotów Tu teraz produkuje się Bombardiery CS 100 i 300 teraz zmienione na Aerobusy A220-100 i A220-300. Lotnisko do dziś obsługuje Cargo
adam1987 2018-10-07 10:56   
adam1987 - Profil adam1987
gość_39165: To przeniesienie na lotnisko Dorval to chyba nie było wymuszone. Dorval był i obecnie jest głównym lotniskiem Montrealu. Mirabel miał je zastąpić i przez pewien czas zastępował, dopóki linie lotnicze były przymuszone do latania tam. Kiedy zezwolono na powrót do Dorval, chętnie z tego korzystano. Warto pamiętać o tym przykładzie przy przenoszeniu Okęcia.
gość_39165 2018-10-06 23:37   
gość_39165 - Profil gość_39165
Loty Warszawa Montreal-Mirabel były obsługiwane przez wiele lat przez LOT . w 1997 Połączenia z Lotniska Mirabel przeniesiono na drugie mniejsze lotnisko Dorval, Wiele linii lotniczych w tym LOT na skutek podobno wyższych opłat przestało latać do Montrealu i przeniosło się do Toronto. Do dziś odbudowują siatkę połączeń. Połączenia do Warszawy może i dobry pomysł ale musiałoby to być połączenia przesiadkowe, na Polonię Montrealską nie ma co liczyć aby zapełniła samoloty po prostu jest tu ok tylko 30,000 ludzi polskiego pochodzenia . Air Canada musiałaby wejść w układy code sharing ze wszystkimi małymi liniami operującymi na wschód i południe od Warszawy, oferując wygodne połączenie , Problem jest taki ze Lufthansa ma niesamowitą siatkę w tym kierunku i z Montrealu oferują dwa połączenia dziennie do Niemiec MUC i FRA .Ponieważ AC i LH mają przyjacielskie stosunki wiec nie wiem czy coś kiedyś z tego wyjdzie
gość_39165 2018-10-06 23:12   
gość_39165 - Profil gość_39165
Coś nie dokładny ten Artykuł w 2003 roku Austrian latał z Montrealu do Wiednia i to był bodajże A330 , Leciałem właśnie w Maju 2003 na tej trasie
jjemiolo 2018-10-04 21:45   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@7bdf0: ja tez jestem zwolennikiem DEL bo India idzie jak burza ekonomicznie, cokolwiek niektorzy mysla, wiec na dluzsza mete wejscie tam mialoby sens. Rownie fajne byloby SFO, ale zobacz dyskusje o Tokio gdzie znajdziesz statystyki ktore nie sugeruja ze potencjal do obu tych miast jest tak wielki ze po prostu prosza sie o natychmiastowe otwarcie. Jesli popyt do YMQ jest porownywalny z nimi a AC nie chce dlaczego mielibysmy byc przeciwni temu by zrobil to LO. Zgadza sie ze LO nie ma w tej chwili zasobow by latac wszedzie gdzie to byloby mozliwe, ale AC tez ma swoje ograniczenia. Pamietajmy ze chociaz to bogatszy kraj, ludnosciowo Kanada jest mniejsza od Polski. A jest tez prawda ze Polska dzisiaj to nie Polska sprzed 30 lat.
gość_7bdf0 2018-10-04 15:21   
gość_7bdf0 - Profil gość_7bdf0
Dlatego że LOT nie ma takiej floty i tylu możliwości co Air Canada, a ma wiele ważniejszych zadań przed sobą - w 2019 roku czekają Indie, a jeśli się da, to przyda się jeszcze San Francisco. Montreal to kwestia drugorzędna, ale skoro linia z Kanady może tak zrobić, to dlaczego tego nie robi? Są zadowoleni z wyników połączenia z YYZ, więc spróbowanie czegoś więcej wydaje się naturalne.
jjemiolo 2018-10-04 15:13   
jjemiolo - Profil jjemiolo
do 7bdf0: Jesli jest odpowiedni rynek na operacje do/z YMQ, czy moglbys wytlumaczyc swoja logike dlaczego AC bylaby cacy zas LO fe?
gość_7bdf0 2018-10-04 12:17   
gość_7bdf0 - Profil gość_7bdf0
Dziwię się że jak dotąd Air Canada nie zdecydowała się na połączenie Montralu z Warszawą... Już naprawdę wiele miast ma bezpośrednie loty do tego miasta, a Polska skąd pochodzi tak duża mniejszość zamieszkała w Kanadzie, jak zawsze z tyłu. W każdym razie jestem jednak przeciwny uruchamianiu tego połączenia przez LOT. Skoro AC nie ma żadnych przeciwwskazań to dlaczego sama nie przyleci!?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy