Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_71065
2018-10-10 09:59
Reasumując poniższe komentarze dochodzę do wniosku, że wypowiadają się tu sami eksperci w branży lotniczej, specjaliści od marketingu i sprzedaży, szczególnie ziemi krakowskiej - a co Pępka Świata! Skora Wasz grajdoł uchodzi według wypowiedzi za drogie lotnisko to zachodzę o rozum, dlaczego jeszcze low costy latają do KRK za tak wysokie stawki? No tak przecież klient za to płaci a KRK tylko zyskuje.
Ale płacić wysokie ceny za tak niski standard to nie zrozumiałe?
Zresztą w tym kraju dużo rzeczy jest nie zrozumiałych!
Szukalem lotu by przyleciec na Wielkanoc do Gdanska (19 kwietnia z CPH do GDN ich rozklad lotu pokazl mi 2 polaczenia w ciagu dnia (o 8 rano i 17) natomiast na sobote 20 kwietnia - jedno o 11.
gość_7dced
2018-10-09 12:30
W GDN wzrostów po 20 % już raczej nie będzie. Demografia i tyle w temacie. W zasięgu oddziaływania 2,5 mln mieszkańców. Wizz będzie powoli się rozwijał się ale kolejne samoloty ( 7 do bazy zapowiedziany ) będą coraz częściej latały w rotacjach W. FR coś tam będzie mieszał pewnie pojawi się BA. Wzrosty na poziomie 5-10 procent na najlblizsze lata max.
gość_7dced
2018-10-09 12:00
Kemot: a skąd wziąłeś to 1-2 połączenie dziennie do CPH z GDN ??? Cały czas jest 1-5x4, 6,7x2 czyli bez zmian.
gość_5783d
2018-10-09 11:47
Co ty gadasz, CPH-GDN jest 4x dziennie. Rozwijają się sieciówki, lowcosty i czartery. Czego chcesz więcej? Wzrostów po 20-30% już nie będzie, ale za około rok pojawi się BA, może jeszcze ktoś sieciowy, za parę lat jakiś longhaul i to będzie ok jak na GDN.
W Gdansku nic sie ciekawego nie dzieje od dawna (od wejscia KLM z 2 rotacjami dziennie). jedynie przetasowania tras miedzy dwoma liniami - Wizz i Ryan. Slabizna jak na taki port lotniczy. SAS okroil swoje polaczenia do CPH (jeszcze niedawno mial 3-4 polaczenia dziennie) a teraz 1 max 2. Wiec jako linia przesiadkowa w CPH coraz bardziej wypada z gry. Przydaloby sie wiecej linii tradycyjnych a nie tylko polaczenia low costowe
gość_ec29c: Przeanalizowałem jeszcze raz na ten cennik, porównałem na wszelki wypadek jeszcze z sąsiadami. Faktycznie tu i tam jest mowa zawsze o odlatującej osobie, czyli ze przylatuje się za darmo (w kwestii opłaty od paxa, stawka dla samolotu za lądowanie inna sprawa, której teraz nie analizujemy). W takim razie muszę swoją wypowiedź sprostować i uznać, że Twoje obliczenia mogą być bardzo bliskie stanu faktycznego.Wniosek jest taki, że Balice są bardzo drogim lotniskiem. Po taniości ma jedynie Ryanair, ale ile on tras, samolotów i pasażerów wpompował w ten port. Twoje obliczenia są w miarę precyzyjne tylko z drobną poprawką tej kwoty za "ochronę 6,17zł a nie 5,1
gość_8bd95
2018-10-09 07:27
I druga sprawa . Mądrale z KRK. KLM ma większe oferowanie niż w WAW bo do Amsterdamu lata również ze stolicy LOT. Ot cała tajemnica sukcesu Krakowa wobec Warszawy.
gość_8bd95
2018-10-09 07:20
Kraków ? A gdzie to coś leży ? Czy Wy myślicie że prezesi nie zasypiają bo nie maja połączenia z KRK ? To jakaś fatamorgana
gość_923b3
2018-10-09 00:56
Jeśli Kelo ma właściwe dane, to trochę wyjaśnia skokowy wzrost oferowania Norwegiana, który chyba celuje w stawki jakie ma Easyjet..
gość_ec29c
2018-10-09 00:11
@Kelo
Być może zrobiłem błąd, ale wydaje mi się, że zniżki są naliczane od odlatujących pasażerów (nie miejsc).
Czyli jeśli linia zaoferowała 1 milion miejsc, po 500 tyś. w każdą stronę z 90% obłożeniem wychodzi 450 tyś. odlatujących. Opłata 34 zł plus 5,1 zł (za ochronę) razem 39,1 zł.
Plus PRM i za lądowanie.
gość_ec29c: ponadto do tych wartości + 6,17zł za zapewnienie ochrony, a nie 5,1zł jak napisałeś. Prawdopodobnie bazowałeś na starym cenniku z przed kilku lat, łatwo na niego natknąć się jeszcze przeszukując google.
gość_ec29c: Można wiedzieć skąd takie fałszywe dane dot opłat w Krakowie? zniżki są przydzielone na podstawie zdeklarowanej liczby pasażerów odlatujących w roku kalendarzowym. Ostatnia aktualizacja listopad 2017roku.
Tak więc dla oferowania które podałeś za pasażera odlatującego pobiera się:
1) Ryan 3.7mln =17zł za pasażera (próg milion)
2) Easy 960tys = 18zł za pasażera (próg 950tys)
3)Lufa 680tys =27zł za pasażera (próg 650tys)
4)Norwegian 640tys =29zł za pasażera (próg 600tys)
5) LOT jak Norwegian
gość_58875
2018-10-08 20:37
@gość_1d4cf: żeby nie okazało się to tylko gadaniem... poza tym z RZE też mogą być nowe połączenia. Też się gada o ORD i JFK bezpośrednio, ale póki nie jest ogłoszone, to jest to tylko gadanie i albo będzie albo nie będzie. Tak samo jak CPH ze SZZ. Ale życzę jak najwięcej połączeń wszystkim lotniskom, żeby nie było. :-)
jjemiolo
2018-10-08 19:56
Panie i Panowie:
A moze by tak zwolnic z tymi wyrzutami wobec wszystkich innych ze maja lepiej niz Wy, jak tez przyjac do wiadomosci z zadowoleniem ze Polska jako calosc zyskuje kolejne kilkanascie procent wzrostu na zime. Przeciez nie moze byc wzrostow dwucyfrowych wszedzie i ciagle. Transport lotniczy to business a nie jakas charytatywna instytucja zajmujaca sie zaspokajaniem chciejstw. Owszem, obecnie linie chca zeby im placic, co mnie wkurza bo to nie powinno byc priorytetem wladajacych, ale zasada jest taka ze linie lataja gdzie wesza zarobek. Jesli wiec chca np. do WAW, KRK czy WRO bardziej niz do SZY czy LUZ to dlatego ze taka jest rzeczywistosc rynkowa. Jesli uwazacie ze powinno byc inaczej powinniscie powrocic do dawnego systemu gdzie latalo sie dokad kazano. Ciekaw jestem ilu z Was jest chetnych po temu?
gość_5f2e4
2018-10-08 19:56
@gość_f2503 Sukces KRK zawdzięcza temu, że turyści przylatują zwiedzać Kraków i okolice. Gdyby na Górnym Śląsku były takie atrakcje turystyczne to KTW też by miał szanse. Niestety nie ma.
Pozdrowienia dla Krakowa od Wrocławia!
gość_ec29c
2018-10-08 19:50
Kraków moim zdaniem powinien zmienić cennik. Dziś mamy w uproszczeniu:
1) Ryan 1,54 mln miejsc w W18/19, około 3,7 mln miejsc rocznie - opłata 22,1 (17 +5,1)
2) Easy 391 tyś. miejsc w W18/19, około 940 tyś. mln miejsc rocznie - opłata 40,1 (35 +5,1)
3) Lufa 285 tyś. miejsc w W18/19, około 680 tyś. miejsc rocznie - opłata 42,1 (37 +5,1)
4) Norwegian 267 tyś. mln miejsc w W18/19, około 640 tyś. miejsc rocznie - opłata 43,1 (38 +5,1)
5) LOT 266 tyś. mln miejsc w W18/19, około 640 tyś. miejsc rocznie - opłata 43,1 (38 +5,1)
Pozostali opłata 50,1 (45 +5,1).
Na bardzie płaski cennik np. 25 zł (19,9 +5,1) za paxa od 750 000 odlatujących (czyli około 1,7 mln miejsc rocznie i 700 tyś w sezonie zimowym). Może zmotywowałoby to Norwegiana i Easy do utworzenia baz, zaś Kraków nie popadłby w zależność od jednego przewoźnika?
gość_80012
2018-10-08 19:37
Może są małe spadki ale Lublin to nadal jedyne lotnisko w Polsce gdzie nie stosuje się dopłat do latania. Najnowoczesniejszy i najmłodszy port w Polsce, jedyny wybudowany od podstaw od zera.
gość_56ad5
2018-10-08 19:24
gość_f2503 Nie masz pojęcia o czym piszesz. Pasażerowie z województwa śląskiego stanowią w KRK zdecydowaną mniejszość, a linie wolą KRK od KTW z jednego prostego powodu: ruchu PRZYCHODZĄCEGO. I w tej kategorii KRK bije KTW na głowę.
gość_8d700
2018-10-08 19:21
gość_f2503
Bez żartów. Kraków to zupełnie inny rynek w dużym stopniu biznesowy. To nie przypadek że KLM ma większe oferowanie w Krakowie niż w Warszawie.
Tu jest 70 tys. ludzi zatrudnionych w centrach biznesu. Tu się opłaca latać. W Katowicach jest ruch w zasadzie sezonowy gdy górnicy jadą na wczasy w cieplejsze rejony Europy.
W Krakowie jest też centrum turystycznym i konferencyjnym. Dlaczego Norwegian lata do Krakowa z wszystkich stolic Skandynawii?
Nikt nie będzie się ciągał z Pyrzowic skoro może wylądować bezpośrednio w Krakowi.
Na miejscu LOTu to połączenie do Indii puściłbym z Krakowa. Bardzo wiele z tych centrów ma swoje centra w Indiach. Ruch jest bardzo duży cały rok.
Z Warszawy będą latać co najwyże dostawcy Uber food.