Remont drogi startowej w Dubaju: 43 proc. spadek przepustowości

Remont drogi startowej w Dubaju: 43 proc. spadek przepustowości Podczas odbywających się w zeszłym tygodniu na Mauritiusie IATA Aviation Days prezes Emirates Tim Clark zapowiedział, że planowany remont drogi startowej 12R-30L znacząco wpłynie na operacje zarówno linii Emirates jak i niskokosztowego flydubai.- Emirates i flydubai odczują zamknięcie najmocniej, bo to po prostu ich baza, ich hub - dodał...
27/09/2018 09:30   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Marcin14 2018-09-27 23:47   
Marcin14 - Profil Marcin14
Wszyscy przedmówcy: zgadzam się w zupełności. A jednak coś trzeba z tym remontem zrobić. Wiadomo jest również, że na gwałt próbuje się dokończyć kolejkę na DWC i powinna być w następnym roku gotowa w jakiejś tam formie (pierwszą linię, bo docelowo mają zamiar doprowadzić tam na pewno dwie, a chyba trzy). Niekoniecznie końcowe stacje na lotniskach będą już gotowe, ale może trzeba będzie kawałek podjechać autobusem z DWC do stacji kolejki.

Osobiście nie transferowałem się między flydubai i Emirates na DXB, ale z tego, co się orientuję, ich terminale są zupełnie oddzielne i na przeciwległych końcach lotniska, przez co transfer autobusowy trwa bardzo długo i jest uciążliwy (większość podróżnych mówi o potrzebnych 2 godzinach). Mimo wszystko nie trzeba przechodzić przez kontrolę paszportową (ale przez kontrolę bezpieczeństwa tak). Wiem też, że są plany by między DXB i DWC kursowały zamknięte pociągi od airside DXB do airside DWC (oprócz zwykłych pociągów do miasta). Właśnie sprawdziłem na stronie Wikipedii Dubai Metro i jest tam o tym mowa. Jednak kiedy będzie to gotowe, nie mam pojęcia, ale niemal jestem pewien, że nie wcześniej niż za 3-4 lata.

Tak więc transfer DXB-DWC razem z kontrolami paszportowymi mógłby trwać jakieś 3-4 godziny. Z tego, co się orientuję, koniecznie chcą wprowadzić transferowanie bagażu między lotniskami, żeby nie trzeba było go odbierać i potem znowu nadawać.

@demar: dokładnie o to chodzi w zostawieniu flydubai na DWC, bo DXB jest już totalnie na granicy przepustowości. Materiały promocyjne mówią o przeniesieniu się Emirates na DWC w 2025 roku więc do tego czasu potrzebują jakiegokolwiek miejsca na wzrost, którego na DXB po prostu już nie ma. Wydaje się jednak, że najpierw władze Dubaju będą próbowały przenieść na DWC jak najwięcej zagranicznych linii lotniczych. Nie wiem tylko jakich środków użyją i czy im to się uda.
adam1987 2018-09-27 22:25   
adam1987 - Profil adam1987
Tylko byłby wtedy problem z transferami, a jednak wielkie maszyny Emirates nie sprawdzają się na wszystkich kierunkach i dlatego dopiero co ogłosili łączenie swoich sił jeśli chodzi o loty przesiadkowe.
gość_255a8 2018-09-27 22:12   
gość_255a8 - Profil gość_255a8
FlyDubai dowozi paxów Emiratesowi więc przeniesienie ich dziś samych na DWC byłby strzałem w kolano...
demar 2018-09-27 22:06   
demar - Profil demar
@Marcin14: wcale by mnie to nie zdziwiło, gdyby flydubai został już na DWC po remoncie. Na DXB flybudai ma ok. 12-13% udział w liczbie pax, ale dwa razy większy udział jeśli chodzi o liczbę operacji lotniczych (lata mniejszymi samolotami, i do tego po prostu częściej).
Dzięki temu zrobiłoby się też miejsce w DXB na spokojny, organiczny wzrost Emirates przez kolejne kilka (nawet 5-7) lat. A w DWC byłoby znacznie więcej pax...
Marcin14 2018-09-27 12:09   
Marcin14 - Profil Marcin14
Mówi się o tym, że flydubai już na DWC po tym zostanie. Nowy terminal na DWC jest już gotowy i ma przepustowość około 28-30% całego lotniska DXB. Tak więc do załatania będzie jeszcze ~13-15% zmniejszenia przepustowości. Stąd te 40 uziemionych maszyn.

Przy okazji, dwa tygodnie temu ruszyła dalsza rozbudowa DWC: kolejne dwa pasy startowe i następny terminal z dwoma satelitami o łącznej przepustowości 100 mln pax.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy