Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
katowiczan
2005-02-22 12:02
ja dość często latam z Pyrzowic i jestem za jak największą liczbą połoczeń krajowych i międzynarodowych...mógłby od nas latać eJ, Ryanair, Germanwings itd. ale również przydałyby się pełnokosztowne połączenia np. do Paryża...
A zkąd ty jedziesz do Pyrzo wic tą 1h??
fakt, jak ktos lata z katowic to jest mu to polaczenie na reke, zdecydowanie gorzej dla gdanszczan. nocowanie i czekanie 2 dni na powrot? loty po kraju powinny byc min 2x dziennie
.... tylko ze niemozliwe do rentownej eksploatacji przy uzyciu a320, przynajmniej narazie w polsce
Wg mnie to połączenie jest bardzo dobre. Rano dolatuję do Gdańska, mam czas na sprawy zawodowe. Poza tym taxi z lotniska do centrum kosztuje 25 zł i jedzie się 15 minut więc jest bardzo wygodnie. Przetestowałem to niejeden raz. Jesli pomyslę, ze mam się cisnąć w dusznym przedziale, to aż mi się pojawia uśmiech na twarzy że tak już nie będę jeździć.... Poza tym opóźnienia Wizza to wyolbrzymiony temat. Sam często latam tymi liniami i zdarzyło mi się to 1 raz na jakieś 30 lotów.
jednak to za drogo!!!jak bedzie taniej to pomysle o samolocie...
Ja marzę o połączeniu
kraków-oslo,dublin.belfast..
:)
Niestety jest to absurdalne. Oplaty lotniskowe z Katowic i Gdanska wynosza tyle samo na lot krajowy i miedzynarodowy. Podczas gdy tabela oplat publikowana przez PPL wyraznie pokazuje, ze oplaty za odprawianego pasazera sa okolo 50% nizsze w przypadku lotow krajowych (zaznaczam bardzo wyraznie ze to tylko skladowa oplat lotniskowych).
Opłaty dodatkowe w przypadku lotu z Gdańska do Katowic wynoszą 124 zł!, lotnisko pobiera opłatę za 1 podróżnego w przypadku lotu krajowego 4 $ czyli 12 zł czyli jest to 10% całości opłat dodatkowych. Pytanie co się dzieje z 90% tej kwoty.
Za 99zl bylby sukces. A te oplaty lotniskowe to czemu takie ksiezycowe
jak to dlaczego ?? bo to wizzair
Fakt, odwołałem się w przypadku easyJeta do Terminalu 1 zamiast Etiudy. Mój błąd:)
Pawel - chyba Ci sie waluty pomylily ;-) Oplata za pasazera w Wawie to 16 USD (50% znizki dla terminala finskiego czyli Etiudy, a wiec 8 USD), a w Krakowie 8 USD. Jezeli przyjmiemy USD=3zl a Euro=4zl to od razu widac, ze jest to w obu przypadkach 6 Euro. Mozesz zatem w przystepnych slowach wyjasnic super hiper polityke EJ, ktory przy tych samych oplatach w obu portach pobiera odpowiednio wiecej (w Warszawie nawet ponad dwa razy wiecej) kasy? Odpowiedz jest prosta - EJ nie rozbija tego na podsumy tylko podaje odpowiednie kwoty jako jeden podatek i absolutnie nie doklada tego z oplaty podstawowej. Dla ustalenia uwagi w Warszawie stoja rowno pol godziny i strzelam, ze juz za to im pobieraja oplate.
HUMBAK - odezwij sie na mail a. please
Pawel Cybu
2005-01-23 01:01
do qqrq: Jest i taka opłata oczywiście, tylko dlaczego np easyJet w swoich opłatach dodatkowych ma tylko jedną pozycje jaką jest właśnie Airport Tax (w Wa-wie: 14€, Kraków: 8€), która dokładnie zgadza się z opłtą jaką pobiera lotnisko. Resztę opłat opłaca z ceny podstawowej najprawdopodobniej. Opłat za postój do pół godziny nie pobiera się!
Oplaty lotniskowe!
Mysle, ze w zwiazku z tym, ze w naszych komentarzach pojawiaja sie owe "oplaty lotniskowe" bardzo czesto i stanowia nierzadko obiekt narzekan, to zeby usystematyzowac nasza wiedze, podaje, jakie to sa te oplaty. Opłaty składają się z:
1. Opłaty za lądowanie;
2. Opłaty za pasażera odlatującego;
3. Opłaty za postój statku powietrznego;
4. Opłaty trasowej;
5. Opłaty za kontrolę zbliżania i lotniska.
To sa oficjalne oplaty, o ktorych mozna szczegolowo przeczytac tutaj
Natomiast linie lotnicze moga dolozyc do oplat rozne inne dodatki, chociazby doplaty paliwowe (ktore OS ostatnio obnizylo, a Wizz chyba zwiekszyl...)
Jest jeszcze oplata za postoj samolotu. Ja tez trzeba uwzglednic jako oplate lotniskowa.
Dzien dobry po przerwie! Nadal uwazam, ze Wizz sie "poslizgnie" na tym polaczeniu GDN-KAT. To nie jest atrakcyjna cena na lot krajowy. W dodatku jakas chora godzina wylotu z Katowic... Do wszystkich wyliczonych juz tu godzin potrzebnych do tego pzrelotu, ja dodalbym jeszcze przynajmniej godzinne spoznienie Wizza w ktoryms momencie. :o)
Bogdanie - korzystajac z okazji, ze artkul o Wizzie i majac na uwadze obietnice dana pzred Londynem, to spiesze z informacja, ze moje oba loty do i z Londynu w ostatnim tygodniu opoznily sie "tylko" o ponad godzine. Gdybym "uzywal" Wizza, jako przewoznika lacznikowego na lot nastepny, to moglbym zapomniec, ze gdziekolwiek dalej bym polecial.... Zatanawiam sie powaznie, czy jeszcze kiedykowliek z uslug Wizza skorzystac. Te koszmarne oplaty lotniskowe...
Druga rzecz, to pytanie Bogdana o transfery Londyn-Victoria. Ich zaleta jest to, ze jak samolot spozniony, to transfer czeka. Obsluga mloda, mila, pomocna. Dzialaja, zdaje sie, na zasadzie prywatnej firmy, ktora ma umowe z Wizzem. Ale nie jestem pewien. W kazdym razie akurat o tych transferach mam dobre zdanie.
mnie to nie interesi chce lecic ale nie do katowic
czy jakis przewoznik myslal o islandii tu jest kasa