gość_50dea
2018-09-10 17:42
Co do zasady to kiedyś lotnisko w Baranowie powstanie, pytanie tylko czy już teraz? Mnie bardzo dziwi, że nikt z rządu nie przedstawia analizy rozbudowy Okęcia o drugi pas równoległy do drogi 11-33. Wytarczy schować S2 do tunelu i miejsce na drugi pas i dodatkowy terminal jest. Jak to mowią niektórzy kandydaci na Prezydenta Warszawy "nie mówcie, że się nie da". Nie widziałem jeszcze rachunku, który mówi "Xzł kosztuje rozbudowa Okęcia, co oznacza y zł opłaty za jednego pasażera a w Baranowie będzie odpowiednio 40 mld co oznacza za jednogo PAXa ... no właśnie ile? Okęcie odegrało wielką i nie docenianą rolę w rozwoju Warszawy i okolic a odsunięcie lotniska od miasta na odległość 40 km mu nie posłuży, jeżeli nie będzie dobrej komunikacji. Trzeba także będzie zapewnić tysiące ludzi do pracy na tym lotnisku. Myślicie, że ludzie ot tak sobie zaczną nagle dojeźdzać codziennie po 50 km do pracy w jedną stronę (mam na myśli dzisieszy personel)?
@gość_b1367: miejsce by się znalazło - ogródki działkowe można usunąć, autostradę wrzucić pod datkowy pas.
gość_b1367
2018-09-10 09:59
gość_51322: Gdzie widzisz miejsce na zbudowanie równoległego pasa? Przecież go nie ma.
Jaki sens ma opowiadanie podobnych bajek?
lmajchrowski
2018-09-09 17:32
Dlaczego jesli to jest panstwowe przedsiebiorstwo wiec wspolne nia sa prezentowane wyniki ilisci oblsugi pasazerow ? Przeciez to nie sa wrazliwe dane chronione umowami i kazdy z nas powinien miec do tego wglad.
gość_7f983
2018-09-09 16:29
@gość 51322 mów za siebie.Ja chcę CPK i uważam że jego budowa jest dobrym pomysłem.
gość_51322
2018-09-09 08:12
@ gość_17429
Mylisz się twierdząc że na WAW jest brak możliwości rozbudowy. WAW można rozbudować do 45-55 mln a przy zwiększeniu przeciętnej ilości pasażerów na jeden lot nawet do 60 mln. Likwidując obecny krótszy pas i budując go równolegle do dłuższego a następnie budując drugi terminal na wschodniej części zlikwidowanego pasa i przedłużając obecny. PPL, LOT i PiS próbują wmówić Polakom że WAW nie da się rozbudować bo mają w tym osobisty interes żeby wybudować CPK a Polacy zapłacą za to dziesiątki miliardów. To politycy chcą CPK oraz ludzie i agencje na ich usługach a nie przeciętny Polak.
gość_17429
2018-09-08 17:46
Gratulacje dla Warszawy... Zwykle latam (tam i z powrotem) do KRK, KTW lub RZE ale ostatnio pierwszy raz mialem mozliwosc wylotu z WAW, mimo wczesniejszych kilku przylotow do WAW. Zawsze uwazalem ze Lotnisko Chopina w Warszawie jest duze i wystarczajace a budowe CPK za zbedna. Swoje wnioski opieralem jedynie na doswiadczeniach z przylotow. Po tym jak mialem 2 godziny czasu do odlotu mojego samolotu, moglemy "pozwiedzac" hale odlotow lotniska Chopina. Z duzym zaskoczeniem musze teraz jednak stwierdzic i zmienic zdanie o 180 stopni, ze caly ten terminal jest zdecydowanie zbyt maly, zwlaszcza na tak duza ilosc pasazerow ktora tama przebywala w okolicach godz 12:00. Wiem ze w godzinach porannych jest jeszcze gorzej. Z roku na rok ruch pasazerski rosnie i za 10-15 lat, to lotnisko nie moze funkcjonowac w takich warunkach jakie sa obocnie. Nie ma tez mozliwosci rozbudowy aby przynajmniej podwoic ta przestrzen. Dlatego budowa CPK ma sens (glownie jako hubu przesiadkowego dla LOTu), dlugodystansowych linii i tych waznych z Europy. Tylko ta odleglosc od Warszawy to jakas pomylka. Przeciwny rowniez jestem zamykaniu Lotniska Chopina w Warszawie, prosty powod to taki, ze jestesmy zbyt biedni aby marnowac to co juz powstalo za pieniadze polskich podatnikow. Niech WAW bedzie takie biznesowe city, polaczenia do glownych miast w Polsce i biznesowych w Europie z LOT i duzymi przewoznikami europejskimi, ograniczajac przy tym godziny lotow. Modlin rowniez do rozbudowy. Czy to co napisalem ma jakis sens?
gość_c0cf6
2018-09-08 16:11
Juz niedlugo przegoni sie min. Tegel :-)
gość_e773b
2018-09-08 08:40
raczej jak przekrocza to delikatnie ale moze tez troche zabraknac. obstawiam przedzial 17,9-18,1
gość_46d11
2018-09-07 13:43
Jeżeli wzrosty utrzymają się na takim poziomie to 18 mln pax w tym roku lekko będzie.