Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e467c - trafna analiza. Tylko jedno ale - sytuacja zmienia się szybciej, niż długoterminowe plany i inwestycje.
gość_91000 - w punkt.
gość_fb7dc - po pierwsze "kontrahentów", a nie 'kontrachentów". Po drugie WMI w tej chwili jest w sytuacji patowej, przez chorą strukturę udziałowców. szczególnie w kontekście "inwestycji" PPL w RDO.
gość_994e2 - Chyba chodziło Ci o Malev.
A w ogóle to trudno w tej chwili wróżyć z fusów, skoro nie wiadomo co będzie z lotami do UK po Brexicie, które są podobno (a przynajmniej były jeszcze rok temu) najlepiej sprzedającymi się z WMI.
Zgadzam się z tymi, którzy piszą, że rozwój lotnictwa w Polsce nie jest tożsamy z rozwojem LOTu, ale jednak bez tej linii byłoby ciężko, bowiem oznaczałoby to pewną utratę wielu kierunków p2p z WAW.
gość_e467c
2018-09-08 07:41
Ryanair ma bardzo precyzyjną strategię. Są liderem w Polsce mając 30% rynku. Sporą część tego robią w dwóch potencjalnie najlepszych miastach czyli Kraków i Warszawa. (tam jest największa kumulacja pasażerów)
Powoli pewnie będą wymiatać Wizzair, który polskiego rynku zupełnie nie może odpuścić bo to zbyt duży rynek ale będzie raczej prowadził politykę niszowego ustawiania połączeń - tam gdzie nie ma Ryanaira.
Modlin to będzie dla Ryanaira kurą znosząca złote jajka. CPK będzie w podobnej odległości od Modlina a w przewidywalnej przyszłości dojazd nie będzie wcale lepszy niż do Modlina. Do tego opłaty na Modlinie zawsze będa niższe bo to lotnisko jest typowo low costowe z minimalnymi inwestycjami. Więc na połączeniach europejsich LOT w ogóle nie będzie konkurencyjny.
Radom się nie liczy bo jest bardzo daleko a siatka będzie słabiutka.
Na liniach europejskich w portach regionalnych będzie królował Ryanair oraz flagowi przewoźnicy dowożący pasażerów do swoich hubów. CPK zostanie dla LOTu i kilku przewoźników którzy będą podbierać pasażerów LOTowi czyli np. linie zatokowe czy jakieś chińskie.
Ryanair wspominał jakiś czas temu że myśli o zbudowania hubu w Europie Centralnej bo taki model działania mógłby być bardziej racjonalny w tej części Europy. Modlin byłby świetnym miejscem.
A ponieważ Ryanair zaczyna działać niekonwencjonalnie (jak na siebie) to kto wie czy to tylko takie pogaduszki przy mikrofonie.
Ostatnio nawiązują współpracę z liniami które operuja na długich dystansach (Air Europa czy Aer Lingus) czy kupują Laudamotion.
gość_2d25c
2018-09-07 15:46
Sprytne zagranie ze strony Ryanair: wiedzą, że PiS/PPL im nie sprzeda udziałów, bo chce zaorać Modlin robiąc miejsce dla Radomia, więc wiedzą też że nic inwestować nie będą musieli, ale wizerunkowo to PiS/PPL będzie tym który robi problemy.
gość_4c2f5
2018-09-07 14:15
A tak w ogóle,ile na chwilę obecną jest zbazowanych samolotów FR w WMI?
gość_91000
2018-09-07 09:23
gość_fb7dc; Największe miasta w Polsce są zdominowane przez ruch low-cost. Oznacza to, że w najbliższej przyszłości nie będzie ruchu wysokopłatnego na masową skalę bo większości ludzi najzwyczajniej nie będzie stać na drogie bilety LH, Swiss czy Emirates. Modlin wie co robi. Kiedy słyszę, że Radom nie popełni błędu Modlina wpuszczając linie niskokosztowe to aż mi się śmiać chce. Może nie popełnią, bo nigdy ruch lotniczy nigdy tam nie ruszy.
@lysypiotr76: ale z punktu widzenia FR to powinna być rozsądna strategia - największe marże przewoźnik może zyskać właśnie dzięki WMI i KRK. Tam nie lata jego największy konkurent w Polsce czyli WizzAir. Myślę, że FR nie powinien mieć problemów nawet z podwojeniem liczby pasażerów w WMI (jeśli powstanie taka infrastruktura, czyli zostanie rozbudowany).
A mniejsze lotniska muszą się w tym wszystkim odnaleźć i widać, że niektóre sobie radzą całkiem dobrze (np. WRO).
gość_e091d
2018-09-07 00:17
Ryanair wie co robi. Umacnia się głównie tam gdzie są dwa największe skupiska ludzi w Polsce, WAW i KRK ze Śląskiem w zasięgu. LOT widzi tylko WAW a szkoda bo tym samym oddaje pasażerów z południa Polski konkurencji, szczególnie LH na trasach do USA i Kanady.
lysypiotr76
2018-09-06 20:20
FR zdecydowanie umacnia swoją pozycję w Modlinie i Krakowie. To dla linii zdecydowanie dwa największe rynki dla tej największej taniej linii w Europie. Niestety najmniejsze lotniska muszą liczyć na ,,łaskę'' ze strony irlandzkiej linii. Ich egzystencja zależy wyłącznie od FR. Ta selektywna strategia zmusza wręcz do ,,zachęt finansowych'' z których linia skrzętnie korzysta.
gość_440d0
2018-09-06 17:10
standard u tego goscia .....
gość_091cd
2018-09-06 16:44
@@06p26 w najbliższych tygodniach nie jest planowana żadna konferencja FR w Rzeszowie. Nie siej plotek.
gość_a3aba
2018-09-06 15:43
do gość_fb7dc ! A KRK tak samo - frajerzy!
gość_df262
2018-09-06 15:08
@fb7dc podniecia się dziurą zwaną Radomiem i jej niby lotniskiem które nigdy nie powstanie xD
gość_bc5a8
2018-09-06 14:33
@gość_b7ff1 Przypominam, że rozwój lotnictwa w Polsce nie jest tożsamy z rozwojem LOTu. LOT jak był, tak i jest, poza ledwie kilkoma wyjątkami, warszawską linią lotniczą. Nie polecisz nim przykładowo z Krakowa do Ammanu czy Rzymu, tak jak Ryanairem. Rozwój lotnictwa w Polsce jest właśnie głównie oparty na rozwoju linii niskokosztowych. W naszym wypadku za ten rozwój odpowiada Ryanair i Wizzair i ciężko to będzie zmienić.
gość_fb7dc
2018-09-06 14:25
Każdy na jego miejscu mając za kontrachentów takich frajerów jak zarząd Modlina mówiłby tak samo....a pare osób na forum bardzo się podnieca - czym pytam?
gość_68b3a
2018-09-06 12:37
co to znaczy, że nikt normalny nie będzie latał z Radomia. Np. ja będę latał i czy to oznacza, że jestem nienormalny? znaczy się od razu zostałem zakwalifikowany jako chory psychicznie bo zadeklarowałem, że skorzystam z lotów stamtąd jeśli będą mi pasowały? chyba czas się udać do lekarza kolego. Jakoś wśród moich znajomych w branży nikt nie ma takich obiekcji, czy Modlin czy Radom to jeden pies. Co to w ogóle za głupie teksty. I żeby nie było, to piszę to jako mieszkaniec południowej Warszawy...
usuniety
2018-09-06 10:28
"W letnim sezonie 2019 r. Ryanair otworzy kilka 5 nowych połączeń"
Ile płacicie korekcie? Wezmę tyle samo ale tego co powyżej nie puszczę ;-)
gość_994e2
2018-09-06 09:38
gość_b7ff1
Tak, tak. Najważniejszy jest interes LOTU. Węgrzy skasowali MOL i jakoś żyją.
Gdy LOT zmonopolizuje rynek Polski będziemy do tego mega dopłacać. Tak jak teraz płacimy mega kasę za paliwo czy energię.
Dla Ryanaira Modlin może być jedyną możliwością obsługi pasażerów z Warszawy bo nikt normalny z Radomia latać nie będzie. Dodatkowo jest to szansa na konkurowanie z CPK bo opłaty na CPK będą dużo wyższe a dojazd podobny.
Ryanair jest liderem w Polsce i na pewno będzie chciał to przodownictwo utrzymać. Myślę że mogą się zdecydować na inwestycję bo ona im się zwróci.
Sztokholm i Cork z Poznania, niestety w miejsce skasowanego Madrytu i Castellon.
gość_5d488
2018-09-06 08:13
A z LUZ Ryanair się wyprowadza? Jak widać w systemie rezerwacyjnym, brak lotów do STN od 1.04.2019
gość_fcb14
2018-09-06 07:46
Od kwietnia 2019 na LUZ po 10 tys pax miesięcznie