@gość_774c0
@gość_2ed9f
Tak, odszkodowania ryczałtowe tylko w przypadku winy przewoźnika (w to, zgodnie z orzecznictwem, wliczają się również usterki techniczne). Ale vouchery na posiłki, hotele i transport do hotelu należą się przy każdej nieregularności - również pogodowej.
gość_2ed9f
2018-08-08 10:08
@gość_774c0 Odszkodowanie się nam należy tylko wówczas gdy opóźnienie jest spowodowane z winy przewoźnika. Wszystkie opóźnienia z winy pogody (gęsta mgła, burz itd) są to sytuacje nadzwyczajne za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności i nie należy się nam odszkodowanie.
gość_774c0
2018-08-07 12:24
Czy takie same prawa przysługują w sytuacji, gdy opóźnienie nie jest z winy przewoźnika? Dla przykładu: siedzimy w Modlinie już czwartą godziną, ponieważ są ekstremalne mgły. Czy w takiej sytuacji również należą się nam vouchery gastronomiczne? Czy wtedy również należy się 250-600€ odszkodowania?
Zakładam, że w takiej sytuacji nie można na nic liczyć, więc powstaje dodatkowe pytanie: czy przewoźnicy w większości przypadków nie są w stanie się wykpić zrzucając winę na zdarzenia losowe (pogoda, port lotniczy odmówił przyjęcia, strajk podmiotu zewnętrznego) ?