×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


95 proc. Polaków nie zna maksymalnej kwoty odszkodowania za zakłócony lot


95 proc. podróżujących samolotami Polaków nie zna maksymalnej kwoty odszkodowania finansowego, o jaką mogą ubiegać się od linii lotniczych w przypadku odwołania lub opóźnienia podróży – wynika z badań przeprowadzonych w lipcu br. na zlecenie platformy technologicznej GIVT.

07/08/2018 09:30
<>

gość_c5c86 - Profil
gość_c5c86
  

  
@gość_774c0
@gość_2ed9f
Tak, odszkodowania ryczałtowe tylko w przypadku winy przewoźnika (w to, zgodnie z orzecznictwem, wliczają się również usterki techniczne). Ale vouchery na posiłki, hotele i transport do hotelu należą się przy każdej nieregularności - również pogodowej.
08/08/2018 16:51  

gość_2ed9f - Profil
gość_2ed9f
  
@gość_774c0 Odszkodowanie się nam należy tylko wówczas gdy opóźnienie jest spowodowane z winy przewoźnika. Wszystkie opóźnienia z winy pogody (gęsta mgła, burz itd) są to sytuacje nadzwyczajne za które przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności i nie należy się nam odszkodowanie.
08/08/2018 10:08  

gość_774c0 - Profil
gość_774c0
  
Czy takie same prawa przysługują w sytuacji, gdy opóźnienie nie jest z winy przewoźnika? Dla przykładu: siedzimy w Modlinie już czwartą godziną, ponieważ są ekstremalne mgły. Czy w takiej sytuacji również należą się nam vouchery gastronomiczne? Czy wtedy również należy się 250-600€ odszkodowania?
Zakładam, że w takiej sytuacji nie można na nic liczyć, więc powstaje dodatkowe pytanie: czy przewoźnicy w większości przypadków nie są w stanie się wykpić zrzucając winę na zdarzenia losowe (pogoda, port lotniczy odmówił przyjęcia, strajk podmiotu zewnętrznego) ?
07/08/2018 12:24  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie