Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
KRakowiak
2018-08-23 15:31
28 sierpnia do Krakowa przylatuje czarter Japan Airlines na B787!! Wylot następnego dnia. Będzie co oglądać :D
ARR 28.08 14:55 DEP 29.08 13:50
gość_a1509
2018-08-23 09:37
Wizzer wszędzie tnie połączenia, a FR w Krakowie zwiększa oferowanie. Od W18 Bristol +1, Edynbourg +1, Frankfurt +2, Paryż BVA +1.
gość_d86af
2018-08-08 22:57
gość_e357f: Tak kolego, anonimowy wpis na forum lotnisko będzie oficjalnie dementować ale się uśmiałem ;)
gość_e357f
2018-08-07 21:48
Skoro nikt nie dementuje wspołpracy Krakowa z Pyrzowicami polegającej na nieudzielaniu zniżek czarterom w Krakowie to oznacza szczerą prawdę, która wymknła się między wierszami....
gość_59128
2018-08-07 19:06
Pamiętam jak 3 i 2 lata temu umieszczałem w komentarzach symulowane statystyki na lata 2018 - 2020 dla krajowych lotnisk. Wyglądało to mniej więcej tak:
Jest rok 2018:
WAW 17mln
KRK 7 mln
GDA 5,5 mln
itd...
Byłem wtedy wyśmiewany przez co najmniej połowę uczestników forum. No ale cóż....
gość_0bb9f
2018-08-06 22:18
gość_e9aff: Balice i Pyrzowice już teraz współpracują nad podziałem ruchu, np. Balice de facto nie dają zniżek charterowcom.
Wreszcie ktoś zdobyl się na szczerość, ale jeśli tak jest w istocie to wyczerpuje znamiona zmowy....
gość_18306
2018-08-04 12:45
do: gość_82f2e "KTW obsłużyło szacunkowo...". Tyle tylko, że goście są tak zarobieni, że nie zdołali załadować oficjalnych danych i zrobią to najwcześniej w poniedziałek przed południem A przy okazji w poszukiwaniu danych wszedłem na katowickiego fb i czego tam się nie naczytałem: o brudzie, bałaganie, opóźnieniach tak samolotów jaki i wydawaniu bagaży. I o tym, że nie wiadomo kto za to wszystko odpowiada według zasady to nie on tylko Leon, a jak nie Leon to najpewniej święty Symeon ....
gość_e9aff
2018-08-04 11:36
@gość_00546
Budowa takiego portu byłaby droższa od CPL-u, bo mamy do wyboru pagórki z wyżyny i tereny pokopalniane. Poza tym byłoby to pogorszenie dostępu dla mieszkańców Krakowa i turystów lecących do Krakowa.
A sukces Balic i Pyrzowic opiera się na niskich cenach (w Balicach od 22,1 zł, w Katowicach jeszcze mniej), prawdziwej konkurencji pomiędzy lotniskami, głownie dzięki temu, że Pyrzowice są samorządowe.
Duoport dobrze funkcjonuje, potrzebne są tylko co najmniej autobusy Pyrzowice - Kraków i Balice - Katowice/Gliwice, a być może także przebudowa linii kolejowej w Balicach na przelotową w kierunku Katowic. W przypadku linii przelotowej pociąg z Balic do Katowic jechałby 30 - 40 min.
Balice i Pyrzowice już teraz współpracują nad podziałem ruchu, np. Balice de facto nie dają zniżek charterowcom.
gość_ecf07
2018-08-04 10:45
Czy ktoś zna może stosunek przewoźników niskokosztowych do tradycyjnych w KRK i WAW. Podejrzewam, że w Warszawie do może być 50/50 a w KRK może 85/15 lub 80/20?
gość_82f2e
2018-08-04 09:14
Nie bez powodu "warszawka" na wszelkie sposoby opóźnia wszelkie pomysły mogące wzmocnić infrastrukturę KTW i KRK. Nie zdołali jeszcze zatrzymać tworzącej się Metropolii i doskonale zdają sobie sprawę z siły biznesowego przyciągania się tak dużych w skali polskiej ośrodków jak Kraków i Metropolia. Mapa wskazuje na wspólny interes obu ośrodków - budowę łącznic kolejowych Krzeszowice - Balice i Dąbrowa G. Ząbkowice - KTW Airport.
Lotniska mogą rozwijać się razem!!!! Za własne pieniądze bez państwowych dotacji!!!!!
gość_00546
2018-08-03 22:30
A ja znowu powtórzę starą śpiewkę. Gdyby jakimś cudem udało się postawić wspólne lotnisko dla Krakowa i Katowic to WAW miałby prawdziwą konkurencję ale wiadomo że PPL nigdy na to się nie zgodzi bo regiony mają dowozić tranzyt do WAW. Gdyby tranzyt na WAW się zmniejszył przez wspólne lotnisko pomiędzy Katowicami i Krakowem bo miałoby wiele długodystansowych P2P połączeń których obecnie nie ma ani KRK ani KTW, to oba lotniska miałyby porównywalną ilość pasażerów a CPK chyba byłoby niepotrzebne bo na WAW można by zbudować dwa ogromne terminale po obu stronach dłuższego pasa a krótszy zlikwidować i WAW mógłby mieć przepustowość w granicach 45 mln pasażerów. To samo mogłoby być w Kratowicach i komu byłby potrzebny CPK i większość z południa latałaby z tego lotniska bez tranzytu. No ale to tylko marzenia bo politycy mają inne cele.
gość_0e633
2018-08-03 21:19
Rozwój ruchu lotniczego krakowskiego lotniska zależy w dużej mierze od ruchu biznesowego. Ciągły wzrost liczby światowych korporacji w KRK powoduje zapotrzebowanie za loty biznesowe, zwiększa się udział pracowników obcokrajowców w tych korporacjach co powoduje że muszą latać do innych światowych oddziałów, a także po prostu prywatnie odwiedzać swoje kraje. Tacy kopro jak przyjadą z Ameryki czy Azji to wykorzystują pobyt w Krakowie do krótkich wypadów po Europie i poznania tego kontynentu.
Trzeba sobie powiedzieć szczerze że na żadnym lotnisku w Polsce nie da się realizować wiecznie dwucyfrowych wzrostów bazując na otwieraniu przez LCC tras na wypady weekendowe. W końcu taki szał latania i zaliczania miast Europy minie iiiii…. będzie stagnacja. Tylko rozwój gospodarczy kraju wymusi na podróżowaniu biznesowym w obu kierunkach. Niektórzy tu piszący sprowadzają rozwój połączeń tylko pod kątem Polaków tu mieszkających, jakby to dla nich były połączenia a tu chodzi o ruch w dwóch kierunkach.
Np. taki kierunek Kraków- Dubaj. Pisali tu ludzie po co to jest otwierane przecież lata WIZZ z KTW, nie będzie ruchu z KRK w świat, a tu FlyDubai otworzył ten kierunek głównie dla ludzi z Dubaju i Azji. Jest zapotrzebowanie aby teraz gdy w ZEA jest piekło i 50 stopni ludzie mogli przyjechać w miejsce gdzie można odetchnąć i cos zobaczyć. Sam widzę jak dużo teraz jest w Krakowie turystów z Zatoki Perskiej. Dużo ludzi z Azji teraz przylatuje do Krakowa przez Dubaj, wygodniejsze niż dodatkowa przesiadka w innym europejskim hubie czy w WAW.
gość_5faa9
2018-08-03 16:45
No wiadomo, jak skończą się wakacje, w KTW będzie mniej, nic nowego, tam 70% to wakacyjne loty. Co do KRK dobry prognostyk, oby tak dalej...
gość_ecf07
2018-08-03 16:44
Forumowicze - może w odróżnieniu od polityków cieszmy się kiedy rośnie KRK i KTW. Przecież wszyscy na forum w mniejszym lub większym stopniu jesteśmy miłośnikami lotnictwa. Jeśli w KRK przybywa tras, to jest to dobra wiadomość dla mieszkańców Górnego Śląska i okolic, a jeśli coś się otworzy w KTW, to przecież mogą z tego korzystać mieszkańcy Małopolski.
gość_18306: Witam,
po części post ma odwrócić uwagę od pierwszego komentarza, który na dzień dobry był nie na temat lotniska w Krakowie i mógłby powodować eskalację wojenek onanistów statystycznych między Śląskiem i Małopolską. Druga sprawa nie było nigdzie artykułu o ruszającej "prowizoryczno-tymczasowej" rozbudowie Modlina stąd w najnowszym puszczonym przez pasazer.com artykule chciałem wzmiankę dorzucić. Sprawa Modlina pod kątem statystycznym będzie ciekawa, gdyż będzie mógł wrócić do peletonu i odzyskać dawną pozycję lub nawet atakować wyższe. Patrząc z perspektywy interesów Krakowa, słabszy Modlin jest nam na rękę ewentualnie Modlin duży ale dopchany czarterami, aby Ryanair nie miał miejsca. Jest to istotne w kontekście walki o węzeł przesiadkowy przewoźnika z Irlandii, który ma niebawem powstać w Polsce. Powoli dobijemy do ściany jeśli chodzi o nowe kierunki p2p średniego zasięgu i statystyki wzrostowe mogą zatrzymać do zera. Stworzenie portu przesiadkowego powoduje podwójnym liczeniem jednego pasażera "przesiadkowicza" i wystrzelenie cyferek wzrostów w górę.
gość_18306
2018-08-03 12:30
Kelo: cenię Twoje posty. Ale nie gniewaj się jaki związek ma Twój wpis z wynikami Krakowa za lipiec. Czyby może Kraków miał przejąć Modlin ?
gość_26f0f
2018-08-03 12:06
do gość_82f2e - 650 mln!!
Modlin buduje tymczasowy terminal - 2tys dodatkowych m. kw. dla nich dodatkowe 3mln pasażerów. Bardzo mała powierzchnia jak na taką liczbę potencjalnych pasażerów ale mniejsza już o to. Ciekawe czy czartery wejdą tam czy Ryanair zdąży wypełnić szczelnie z dnia na dzień.
gość_82f2e
2018-08-03 09:49
A KTW obsłużyło szacunkowo ponad 650000.