LOT wyleasinguje do bazy w Budapeszcie airbusa A330 od Air Europa

LOT wyleasinguje do bazy w Budapeszcie airbusa A330 od Air Europa Polski przewoźnik pozyska maszynę wraz z załogą (wet-lease). Samolot od 4 sierpnia br. rozpocznie wykonywanie operacji z Budapesztu do Nowego Jorku oraz Chicago. Z systemu rezerwacyjnego przewoźnika wynika, że szerokokadłubowy airbus będzie obsługiwał rejsy do 2 września. Na pokładzie airbusa A330-200 linii Air Europa będzie mogło podróżować łącznie 299 pasażerów....
25/07/2018 11:40   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_29954 2018-07-30 09:02   
gość_29954 - Profil gość_29954
Pewności mieć nie mogę, ale te odszkodowania od RR raczej nie działają tak, że skoro silnik nie działa i samolot stoi z winy RR, to linia lotnicza może sobie wynająć co jej się podoba, w dowolnej cenie i RR za to zapłaci. Raczej jest to konkretna kwota odszkodowania, a jak linia wykorzysta te pieniądze to jej sprawa, nie musi nic wynajmować, tylko odwołać lot i wypłacić odszkodowania pasażerom.
gość_b4d99 2018-07-29 20:39   
gość_b4d99 - Profil gość_b4d99
Ciekawe kto będzie serwisował te samoloty? LOT nie ma ich we flocie. Podejrzewam że to jedyny taki model w Budapeszcie. Koszty muszą być ogromne.
Co do finansowania tego przez RR to byłbym ostrożny. Gdyby spłacili wszystkim liniom ekstra koszty to prawdopodobnie by zbankrutowali. A to nikomu nie jest na rękę bo jednak produkują generalnie bardzo dobre silniki i ktoś musi serwisować te które są w użyciu.
gość_27450 2018-07-27 12:52   
gość_27450 - Profil gość_27450
Na pytanie, czy w 2004-2005 roku, gdy Lot wybierał nowy samolot (wybierając B787) nie trzeba by wybrać np. 777 odpowiedź brzmi - raczej tak trzeba było zrobić. Tylko wówczas panowała w Locie opinia granicząca z paniczną obawą "kto nam samolot zapełni" a B777 taki wielki jest...
Tymczasem zamiast pomyśleć rozwojowo i może w dalszej kolejności zdecydować się na kolejny, nowocześniejszy typ ewentualnie (czyli wybrać b777 a potem może jego nowszą wersję lub inny nowszy) latano starymi B767 do 2013 roku (czy nawet 2014) a odbierano nowe B787 z dużym opóźnieniem (niektórzy nie pamiętają, że tak było). Wybrano niewielki samolot (251 miejsc w tym 18 w bizness class) a więc porównywalny z posiadanymi wówczas B767 pod względem pojemności mającymi 247 miejsc (jeden miał 258). Decyzja jak najbardziej z tłem politycznym, żeby wybrać europejskie silniki dla dobra sprawy i Unii wszak Poslka weszła do Unii w 2004 roku (czyli wielce problemowe RR, mimo bardzo dobrych doświadczeń z konkurencją tj GE CF6 oraz dobrych opinii GE90 w B777), skoro samolot jest z amerykańskim rodowodem. No i mamy to, co mamy. Oczywiście B787 nie jest złym samolotem i wiele linii renomowanych go zakupiło ale trudno porównywać takie linie jak ANA czy Qatar i ich strategię i wizję biznesu z Lotem.
gość_29954 2018-07-26 08:21   
gość_29954 - Profil gość_29954
Cóż to za pytanie "jakie argumenty stały za wyborem Boeingów?". Pół lotniczego świata zamawia i z powodzeniem wykorzystuje Dreamlinery, ale jeśli kupuje je LOT, to na pewno jest to jakiś szwindel i decyzja nie była racjonalna :P Jakby wybrali Airbusa to pewnie też byłyby wątpliwości, że czemu Airbus, a nie Boeing.
gość_ec29c 2018-07-26 02:17   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
@gość_9badd

Ten element w ogóle nie obciąża obecnego zarządu. LOT zamówił Dreamlinery w 2005 roku, jeszcze za czasów SLD/PSL.

Czy obciąża, czy nie? Czy należało kupić 777 lub 330? Tego nie dowiemy się nigdy...
gość_9badd 2018-07-25 22:23   
gość_9badd - Profil gość_9badd
Pierwsze B787 pojawiły się w Locie jeszcze w 2012 r. To po co narzekać na obecny zarząd, że nie latają A330?
gość_b8d36 2018-07-25 19:53   
gość_b8d36 - Profil gość_b8d36
@spooks Spółka Skarbu Państwa i konkrety, przemyślane decyzje? :D
gość_e5a86 2018-07-25 19:50   
gość_e5a86 - Profil gość_e5a86
Podobno polskie linie lotnicze LOT stają się właśnie warszawsko-budapesztowe. Po 2-4 połączenia z wszystkich lotnisk regionalnych, ponad 100 z WAW i ciągle nowe z BUD. Lepiej sie by sie zajeli KRK, GDN, KTW, WRO, i POZ
spooks 2018-07-25 15:24   
spooks - Profil spooks
Kto wie na ile lepsza była oferta Boeinga od oferty Airbusa... Jakie argumenty stały za wyborem pewnie się nie dowiemy. Mam nadzieję że argumentem nie była niechęć do niemiecko-francuskiego kondominium, lecz konkrety.
gość_fd40e 2018-07-25 14:31   
gość_fd40e - Profil gość_fd40e
Boeingi są tak dobre, że aż szkoda aby latały. Latają wynajęte Airbusy, bo Airbus miał szansę dostarczać LOT-owi samoloty, ale z niej nie skorzystał, dlatego LOT wybrał Boeinga, który dał najlepsza ofertę, znacznie korzystniejsza od Airbusa. Czego wy jeszcze nie rozumiecie? Ile Pan prezes ma jeszcze tłumaczyć?
gość_7fb39 2018-07-25 13:48   
gość_7fb39 - Profil gość_7fb39
Drugi jest Vueling (albo Iberia druga po Vueling)
gość_b69df 2018-07-25 13:45   
gość_b69df - Profil gość_b69df
gość_81fb4 : Vueling, Iberia
gość_81fb4 2018-07-25 13:09   
gość_81fb4 - Profil gość_81fb4
Trzeci największy przewoźnik w Hiszpanii???
A kto jest drugi? Spanair?
gość_13d9b 2018-07-25 13:05   
gość_13d9b - Profil gość_13d9b
A za wszystko LOT wystawi rachunek RR. W Wielkiej Brytanii co chwile pojawiają się informacje w prasie branżowej, że RR jest w absolutnie czarnej doopie z silnikami do Dream'a. Wielkość odszkodowań jakie chcą nałożyć na producenta silników linie lotnicze ma sięgać astronomicznej kwoty obecnie już ponad 600mln GBP!
gość_72d7d 2018-07-25 12:41   
gość_72d7d - Profil gość_72d7d
Co to jest "znaczny" kąt odchylenia?
gość_e083a 2018-07-25 12:28   
gość_e083a - Profil gość_e083a
To już co najmniej drugi raz (w ciągu ostatnich 6 lat) gdy Airbus A330 ratuje LOT z opresji gdy zawodzą B787. Może jednak ten A330 nie jest taki zły...
usuniety 2018-07-25 11:53   
usuniety - Profil usuniety
@KRakowiak: Oczywiście pomyłka, mowa o klasie ekonomicznej. Dziękujemy za czujność! - TŚ
KRakowiak 2018-07-25 11:43   
KRakowiak - Profil KRakowiak
"W klasie BIZNES znajduje się 275 miejsc w układzie 2-4-2. W klasie biznes umieszczono 24 fotele..."
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy