Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_29954
2018-07-30 09:02
Pewności mieć nie mogę, ale te odszkodowania od RR raczej nie działają tak, że skoro silnik nie działa i samolot stoi z winy RR, to linia lotnicza może sobie wynająć co jej się podoba, w dowolnej cenie i RR za to zapłaci. Raczej jest to konkretna kwota odszkodowania, a jak linia wykorzysta te pieniądze to jej sprawa, nie musi nic wynajmować, tylko odwołać lot i wypłacić odszkodowania pasażerom.
gość_b4d99
2018-07-29 20:39
Ciekawe kto będzie serwisował te samoloty? LOT nie ma ich we flocie. Podejrzewam że to jedyny taki model w Budapeszcie. Koszty muszą być ogromne.
Co do finansowania tego przez RR to byłbym ostrożny. Gdyby spłacili wszystkim liniom ekstra koszty to prawdopodobnie by zbankrutowali. A to nikomu nie jest na rękę bo jednak produkują generalnie bardzo dobre silniki i ktoś musi serwisować te które są w użyciu.
gość_27450
2018-07-27 12:52
Na pytanie, czy w 2004-2005 roku, gdy Lot wybierał nowy samolot (wybierając B787) nie trzeba by wybrać np. 777 odpowiedź brzmi - raczej tak trzeba było zrobić. Tylko wówczas panowała w Locie opinia granicząca z paniczną obawą "kto nam samolot zapełni" a B777 taki wielki jest...
Tymczasem zamiast pomyśleć rozwojowo i może w dalszej kolejności zdecydować się na kolejny, nowocześniejszy typ ewentualnie (czyli wybrać b777 a potem może jego nowszą wersję lub inny nowszy) latano starymi B767 do 2013 roku (czy nawet 2014) a odbierano nowe B787 z dużym opóźnieniem (niektórzy nie pamiętają, że tak było). Wybrano niewielki samolot (251 miejsc w tym 18 w bizness class) a więc porównywalny z posiadanymi wówczas B767 pod względem pojemności mającymi 247 miejsc (jeden miał 258). Decyzja jak najbardziej z tłem politycznym, żeby wybrać europejskie silniki dla dobra sprawy i Unii wszak Poslka weszła do Unii w 2004 roku (czyli wielce problemowe RR, mimo bardzo dobrych doświadczeń z konkurencją tj GE CF6 oraz dobrych opinii GE90 w B777), skoro samolot jest z amerykańskim rodowodem. No i mamy to, co mamy. Oczywiście B787 nie jest złym samolotem i wiele linii renomowanych go zakupiło ale trudno porównywać takie linie jak ANA czy Qatar i ich strategię i wizję biznesu z Lotem.
gość_29954
2018-07-26 08:21
Cóż to za pytanie "jakie argumenty stały za wyborem Boeingów?". Pół lotniczego świata zamawia i z powodzeniem wykorzystuje Dreamlinery, ale jeśli kupuje je LOT, to na pewno jest to jakiś szwindel i decyzja nie była racjonalna :P Jakby wybrali Airbusa to pewnie też byłyby wątpliwości, że czemu Airbus, a nie Boeing.
gość_ec29c
2018-07-26 02:17
@gość_9badd
Ten element w ogóle nie obciąża obecnego zarządu. LOT zamówił Dreamlinery w 2005 roku, jeszcze za czasów SLD/PSL.
Czy obciąża, czy nie? Czy należało kupić 777 lub 330? Tego nie dowiemy się nigdy...
gość_9badd
2018-07-25 22:23
Pierwsze B787 pojawiły się w Locie jeszcze w 2012 r. To po co narzekać na obecny zarząd, że nie latają A330?
gość_b8d36
2018-07-25 19:53
@spooks Spółka Skarbu Państwa i konkrety, przemyślane decyzje? :D
gość_e5a86
2018-07-25 19:50
Podobno polskie linie lotnicze LOT stają się właśnie warszawsko-budapesztowe. Po 2-4 połączenia z wszystkich lotnisk regionalnych, ponad 100 z WAW i ciągle nowe z BUD. Lepiej sie by sie zajeli KRK, GDN, KTW, WRO, i POZ
Kto wie na ile lepsza była oferta Boeinga od oferty Airbusa... Jakie argumenty stały za wyborem pewnie się nie dowiemy. Mam nadzieję że argumentem nie była niechęć do niemiecko-francuskiego kondominium, lecz konkrety.
gość_fd40e
2018-07-25 14:31
Boeingi są tak dobre, że aż szkoda aby latały. Latają wynajęte Airbusy, bo Airbus miał szansę dostarczać LOT-owi samoloty, ale z niej nie skorzystał, dlatego LOT wybrał Boeinga, który dał najlepsza ofertę, znacznie korzystniejsza od Airbusa. Czego wy jeszcze nie rozumiecie? Ile Pan prezes ma jeszcze tłumaczyć?
gość_7fb39
2018-07-25 13:48
Drugi jest Vueling (albo Iberia druga po Vueling)
gość_b69df
2018-07-25 13:45
gość_81fb4 : Vueling, Iberia
gość_81fb4
2018-07-25 13:09
Trzeci największy przewoźnik w Hiszpanii???
A kto jest drugi? Spanair?
gość_13d9b
2018-07-25 13:05
A za wszystko LOT wystawi rachunek RR. W Wielkiej Brytanii co chwile pojawiają się informacje w prasie branżowej, że RR jest w absolutnie czarnej doopie z silnikami do Dream'a. Wielkość odszkodowań jakie chcą nałożyć na producenta silników linie lotnicze ma sięgać astronomicznej kwoty obecnie już ponad 600mln GBP!
gość_72d7d
2018-07-25 12:41
Co to jest "znaczny" kąt odchylenia?
gość_e083a
2018-07-25 12:28
To już co najmniej drugi raz (w ciągu ostatnich 6 lat) gdy Airbus A330 ratuje LOT z opresji gdy zawodzą B787. Może jednak ten A330 nie jest taki zły...
usuniety
2018-07-25 11:53
@KRakowiak: Oczywiście pomyłka, mowa o klasie ekonomicznej. Dziękujemy za czujność! - TŚ
KRakowiak
2018-07-25 11:43
"W klasie BIZNES znajduje się 275 miejsc w układzie 2-4-2. W klasie biznes umieszczono 24 fotele..."