×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


LOT wyleasinguje do bazy w Budapeszcie airbusa A330 od Air Europa


LOT wyleasinguje szerokokadłubowego airbusa A330-200 od linii lotniczych Air Europa. Maszyna będzie obsługiwała połączenia transatlantyckie z Budapesztu.

25/07/2018 11:40
<>

gość_c5a83 - Profil
gość_c5a83
  

gość_29954 - Profil
gość_29954
  
Pewności mieć nie mogę, ale te odszkodowania od RR raczej nie działają tak, że skoro silnik nie działa i samolot stoi z winy RR, to linia lotnicza może sobie wynająć co jej się podoba, w dowolnej cenie i RR za to zapłaci. Raczej jest to konkretna kwota odszkodowania, a jak linia wykorzysta te pieniądze to jej sprawa, nie musi nic wynajmować, tylko odwołać lot i wypłacić odszkodowania pasażerom.
30/07/2018 09:02  

gość_b4d99 - Profil
gość_b4d99
  
Ciekawe kto będzie serwisował te samoloty? LOT nie ma ich we flocie. Podejrzewam że to jedyny taki model w Budapeszcie. Koszty muszą być ogromne.
Co do finansowania tego przez RR to byłbym ostrożny. Gdyby spłacili wszystkim liniom ekstra koszty to prawdopodobnie by zbankrutowali. A to nikomu nie jest na rękę bo jednak produkują generalnie bardzo dobre silniki i ktoś musi serwisować te które są w użyciu.
29/07/2018 20:39  

gość_27450 - Profil
gość_27450
  
Na pytanie, czy w 2004-2005 roku, gdy Lot wybierał nowy samolot (wybierając B787) nie trzeba by wybrać np. 777 odpowiedź brzmi - raczej tak trzeba było zrobić. Tylko wówczas panowała w Locie opinia granicząca z paniczną obawą "kto nam samolot zapełni" a B777 taki wielki jest...
Tymczasem zamiast pomyśleć rozwojowo i może w dalszej kolejności zdecydować się na kolejny, nowocześniejszy typ ewentualnie (czyli wybrać b777 a potem może jego nowszą wersję lub inny nowszy) latano starymi B767 do 2013 roku (czy nawet 2014) a odbierano nowe B787 z dużym opóźnieniem (niektórzy nie pamiętają, że tak było). Wybrano niewielki samolot (251 miejsc w tym 18 w bizness class) a więc porównywalny z posiadanymi wówczas B767 pod względem pojemności mającymi 247 miejsc (jeden miał 258). Decyzja jak najbardziej z tłem politycznym, żeby wybrać europejskie silniki dla dobra sprawy i Unii wszak Poslka weszła do Unii w 2004 roku (czyli wielce problemowe RR, mimo bardzo dobrych doświadczeń z konkurencją tj GE CF6 oraz dobrych opinii GE90 w B777), skoro samolot jest z amerykańskim rodowodem. No i mamy to, co mamy. Oczywiście B787 nie jest złym samolotem i wiele linii renomowanych go zakupiło ale trudno porównywać takie linie jak ANA czy Qatar i ich strategię i wizję biznesu z Lotem.
27/07/2018 12:52  

gość_29954 - Profil
gość_29954
  
Cóż to za pytanie "jakie argumenty stały za wyborem Boeingów?". Pół lotniczego świata zamawia i z powodzeniem wykorzystuje Dreamlinery, ale jeśli kupuje je LOT, to na pewno jest to jakiś szwindel i decyzja nie była racjonalna :P Jakby wybrali Airbusa to pewnie też byłyby wątpliwości, że czemu Airbus, a nie Boeing.
26/07/2018 08:21  

gość_ec29c - Profil
gość_ec29c
  
@gość_9badd

Ten element w ogóle nie obciąża obecnego zarządu. LOT zamówił Dreamlinery w 2005 roku, jeszcze za czasów SLD/PSL.

Czy obciąża, czy nie? Czy należało kupić 777 lub 330? Tego nie dowiemy się nigdy...

26/07/2018 02:17  

gość_9badd - Profil
gość_9badd
  
Pierwsze B787 pojawiły się w Locie jeszcze w 2012 r. To po co narzekać na obecny zarząd, że nie latają A330?
25/07/2018 22:23  

gość_b8d36 - Profil
gość_b8d36
  
@spooks Spółka Skarbu Państwa i konkrety, przemyślane decyzje? :D
25/07/2018 19:53  

gość_e5a86 - Profil
gość_e5a86
  
Podobno polskie linie lotnicze LOT stają się właśnie warszawsko-budapesztowe. Po 2-4 połączenia z wszystkich lotnisk regionalnych, ponad 100 z WAW i ciągle nowe z BUD. Lepiej sie by sie zajeli KRK, GDN, KTW, WRO, i POZ
25/07/2018 19:50  

  
Kto wie na ile lepsza była oferta Boeinga od oferty Airbusa... Jakie argumenty stały za wyborem pewnie się nie dowiemy. Mam nadzieję że argumentem nie była niechęć do niemiecko-francuskiego kondominium, lecz konkrety.
25/07/2018 15:24  

gość_fd40e - Profil
gość_fd40e
  
Boeingi są tak dobre, że aż szkoda aby latały. Latają wynajęte Airbusy, bo Airbus miał szansę dostarczać LOT-owi samoloty, ale z niej nie skorzystał, dlatego LOT wybrał Boeinga, który dał najlepsza ofertę, znacznie korzystniejsza od Airbusa. Czego wy jeszcze nie rozumiecie? Ile Pan prezes ma jeszcze tłumaczyć?
25/07/2018 14:31  

gość_7fb39 - Profil
gość_7fb39
  
Drugi jest Vueling (albo Iberia druga po Vueling)
25/07/2018 13:48  

gość_b69df - Profil
gość_b69df
  
gość_81fb4 : Vueling, Iberia
25/07/2018 13:45  

gość_81fb4 - Profil
gość_81fb4
  
Trzeci największy przewoźnik w Hiszpanii???
A kto jest drugi? Spanair?
25/07/2018 13:09  

gość_13d9b - Profil
gość_13d9b
  
A za wszystko LOT wystawi rachunek RR. W Wielkiej Brytanii co chwile pojawiają się informacje w prasie branżowej, że RR jest w absolutnie czarnej doopie z silnikami do Dream'a. Wielkość odszkodowań jakie chcą nałożyć na producenta silników linie lotnicze ma sięgać astronomicznej kwoty obecnie już ponad 600mln GBP!
25/07/2018 13:05  

gość_72d7d - Profil
gość_72d7d
  
Co to jest "znaczny" kąt odchylenia?
25/07/2018 12:41  

gość_e083a - Profil
gość_e083a
  
To już co najmniej drugi raz (w ciągu ostatnich 6 lat) gdy Airbus A330 ratuje LOT z opresji gdy zawodzą B787. Może jednak ten A330 nie jest taki zły...

25/07/2018 12:28  

  
@KRakowiak: Oczywiście pomyłka, mowa o klasie ekonomicznej. Dziękujemy za czujność! - TŚ
25/07/2018 11:53  

  
"W klasie BIZNES znajduje się 275 miejsc w układzie 2-4-2. W klasie biznes umieszczono 24 fotele..."

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie