Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_063ac
2018-08-01 16:20
Po co ta rozbudowa,jak za raz po niej lotnisko chcą zamknąć?
gość_14dad
2018-08-01 15:36
Dalszy ciąg debilizmu w Polsce. Czy to się nigdy nie skończy ?
Teraz będą rozbudowywać lotnisko w Warszawie by budować za wiele miliardów centralne lotnisko. Mają też zamiar wudać miliony na rozbudowę lotniska w Radomiu którego prawie nikt nie używa
gość_e091d
2018-07-30 20:41
Pomijając wszystkie za i przeciw w sprawie rozbudowy WAW jest jeden podstawowy powód dlaczego na WAW powinny być zbudowane terminale po obu stronach dłuższego pasa które pozwoliłyby na obsługę 45 mln pasażerów. Zakładając tylko 10% wzrostu na rok z obecnie prognozowanych 17 mln pasażerów w 2018 to po 10 latach daje nam około 44 mln. Kto i po co planuje rozbudowę WAW na 20 albo nawet i 25 mln pasażerów? Jaki jest tego sens?
Było to już wile razy mówione na tym forum, ale jak widać nie dotarło. LGW obsługuje duże większe samoloty na co wskazują dane od Webstera. Na WAW latają Dashe, E Jety, Atry I Bombardiery, a na Gatwick prawie same A320, stale rosnąca ilość B787 I nawet B747. To daje więcej pasażerów na lot.
gość_e091d
2018-07-27 16:51
gość_cbdbc
Terminale z obu stron pasa mogą być nawet i plusem bo ilość stanowisk dla samolotów będzie o wiele większa i nie byłoby takiego ścisku i tłoku na terminalach jaki jest na Gatwick. A połączyć oba terminale kolejką w tunelu to żaden problem. Koszt budowy terminala na około 20-25 mln. pasażerów to około 3-4 mld. To jest 1/10 tego co ma kosztować pierwszy etap budowy CPK na 45-50 mln i przepustowość byłaby prawie taka sama.
gość_cbdbc
2018-07-27 11:15
@ gość_f4ea6 Gatwick ma terminale po jednej stronie pasa, a nie z dwóch stron.
gość_c6881
2018-07-27 09:54
websterrr,
ULC też nie ujmuje wszystkich operacji, tylko te handlowe - pasażerskie i cargo.
Pozostałe to 14tys to operacje nieodpłatne tj. wojsko, VIPy rządowe innych krajów itd.
W 2018r. szykuje się całościowo prawie 190tys.
usuniety
2018-07-27 09:36
@gość_0768a
Dane były z angielskojęzycznej Wikipedii, która jak widać jest funta kłaków warta.
Wg raportu ULC za 2017:
pax - 15.730.330
operacje - 157.044
pax/operacja - 100
na mieście mówia ze CPK nie powstanie, to tylko zadyma żeby ci co maja juz działki dorze sprzedali rządowi a potem to juz problem kolejnych rzadow
gość_1c339
2018-07-26 22:37
@ gość_f4ea6
Nawet jeśli problemem WAW nie jest układ pasów i nawet zostawiając tylko ten dłuższy to ten krótszy powinien być zlikwidowany co by pozwoliło na zbudowanie terminali po obu stronach pasa i połączenie ich tunelami pod pasem co w efekcie mogłoby potroić przepustowość WAW. Skoro Gatwick wyciska z jednego pasa 45 mln. to dlaczego nie WAW? Terminale i płyty postojowe można zbudować tylko trzeba na to terenu który zajmuje poprzeczny pas. Chyba komuś definitywnie nie zależy na prawdziwej rozbudowie WAW.
gość_0768a
2018-07-26 17:08
websterrr,
podajesz nieprawdziwe/niepełne dane. Ruch na Okęciu w ubiegłym roku wyniósł 171,000 operacji tak więc:
WAW
pax - 15.750.000
operacje - 171.000
pax/operacja - 92,1
usuniety
2018-07-26 10:35
@gość_f4ea6
Lizbona
pax - 26.646.079
operacje - 201.818
pax/operacja - 132,03
Gatwick
pax - 45.561.700
operacje - 285.969
pax/operacja - 159,32
WAW
pax - 15.750.000
operacje - 129.995
pax/operacja - 121,16
gość_f4ea6
2018-07-26 09:42
Lotnisko w Lizbonie ma podobny układ pasów, a w zeszłym roku obsłużyło prawie 27 milionów pasażerów. Lotnisko Gatwick ma de facto jeden pas startowy i obsłużyło 45 milionów, więc na razie problem z przepustowością na Okęciu to nie jest problem układu pasów.
gość_2c776
2018-07-26 02:16
Gość-00546
Krótko, treściwie, w 100% prawdziwie!
gość_00546
2018-07-25 21:31
Jak nie zrobią dwóch równoległych pasów startowych to te wszystkie zmiany są pic na wodę fotomontaż. Jeśli zlikwidują krótszy pas to na jego miejsce we wschodniej części można zbudować nowe terminale które mogą podwoić a nawet potroić przepustowość pasażerów a drugi pas położyć równolegle do dłuższego tyle że 2 km autostrady trzebaby puścić tunelem. No ale wtedy nie trzebaby CPK a tu nie o to chodzi.
Świetna mapka, tylko od czego ona jest?
Gdzie są płyty 5A i 5C oraz droga kołowania M3?
Gdzie są drogi kołowania E2 i E3?
gość_b1367
2018-07-25 12:55
shorty: Przecież w godzinach szczytu tłok jest niemiłosierny.
To przed zamknięciem rozbudowa? Czy to na potrzeby tylko do obsługi wojska rządu?