gość_2e8ef
2018-09-08 02:41
no cóż RR świętuje z Airbusem i obiecuje zwiększenie produkcji, więc Franek pewnie jeszcze długo pozostanie uziemiony, no ale cóż w POlsce myślenie boli, zamiast zamówić GEnx-1B, mimo niezawodności użytkowanych wcześniej GE-CF6 wybrano RR TRENT 1000; ciekaw jestem czy TRENTY posiadają łożysko międzywałowe (CF6 nie posiadały), które okryło wątpliwą sławą D30KU (RB 211 takowe posiadały, dlatego RR odpadł w przedbiegach gdy kompletowano LOTowskie B767)
gość_daa10
2018-07-16 20:52
gość_e083a, ulepszona wersja Trent 1000 "TEN" ma wiele rozwiązań przejętych z Trent XWB
gość_a5f25
2018-07-16 17:56
Może by tak SP LRF Frankowi zamontować bo biedak nie lata :)
gość_8d9f5
2018-07-16 14:49
jest montowana jedynie w Airbus A350
Tylko jedna osoba na tym forum tak pisze, bez odmiany przez przypadki, demar.
gość_e083a
2018-07-16 14:32
@gość_474af: nie ma czegoś takiego jak "XWB do 787"...
Trent XWB to 6 generacja silników Trent i jest montowana jedynie w Airbus A350.
W B787 jest montowana 5 generacja silników Trent i ma oznaczenie Trent 1000 (te dwie generacje dzieli jakieś 5 lat badań i rozwoju).
Jeśli ktoś zamawia całkiem nowy model samolotu (B787) i chce być pierwszym jego europejskim użytkownikiem to musi się liczyć z ryzykiem, np. uziemienia wielomiesięcznego samolotów (vide rok 2013), czy innych problemów wieku dziecięcego ujawniających się po latach (vide korozja elementów silnika Trent 1000). Ulepszona wersja Trent 1000 "TEN" (dostępna od roku 2017) nie cierpi już na takie problemy eksploatacyjne.
Natomiast dla Airbus i Rolls-Royce należą się gratulacje za udany model A350 z równie udanym silnikiem Trent XWB (co widać po parametrach przestawionych w artykule).
gość_474af
2018-07-16 13:24
Czemu zatem XWB do 787 tak się psują?!
A silniki do Dreamlinerów na okrągło się psują...
gość_4fa34
2018-07-16 12:34
A o "niezawodności" Trent-1000 ani słowa?
Żenada...