ANA odwoła ponad 100 lotów z powodu Trentów

ANA odwoła ponad 100 lotów z powodu Trentów Z rozkładu lotów wynika, że w tym czasie zaplanowano 316 lotów z wykorzystaniem dreamlinerów w obydwu wersjach - 787-8 i 787-9. Jak łatwo więc policzyć, przewoźnik odwoła więc przeszło jedną trzecią zaplanowanych lotów. Biorąc jednak pod uwagę, że ANA w tym samym terminie ma zaplanowanych łącznie ponad 3,2 tys. połączeń krajowych, to można uznać, że na tle całości...
06/07/2018 10:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e1011 2018-07-08 10:30   
gość_e1011 - Profil gość_e1011
Zgadzam sie z greg0303, nasza utrata suwerenności na rzecz Brukseli kosztuje nas strasznie dużo.
gość_ec29c 2018-07-07 22:01   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Dużo lepszym rozwiązaniem dla LOT-u, uwzględniającym interesy naszych amerykańskich i europejskich sojuszników byłby wybór B787 z silnikiem GE i A320/321.

A dla UK i Kanady wybór CS300 i CS100...
greg0303 2018-07-07 19:22   
greg0303 - Profil greg0303
Niestety wszystkie silniki nowej generacji miały, i niektóre nadal mają, swoje problemy. Loty testowe wiele z nich po prostu nie odkryły.

Airbus miał ponad 100 samolotów serii A320neo po montażu końcowym bez silników, dotyczy to modeli, które miały być napędzane jednostkami Pratt & Whitney. Obecnie ta liczba spadła do około 90.

Samoloty A350 również mają problemy techniczne. Ostatnio na przykład związane z uszczelkami zaworów siłowników. Wcześniej hydraulika osiągała w tym modelu zbyt wysoką temperaturę.

Maszyny B787 Dreamliner sprzedają się lepiej niż samoloty szerkokokadłubowe Airbusa, A330 i A350. Boeing dostarczył już ponad 700 egzemplarzy tego modelu i niedługo zwiększy tempo produkcji do 14 sztuk na miesiąc.

Zgadzam się z poniższymi wypowiedziami, że wybór silników firmy Rolls Royce do napędu LOT-owskich B787 był dużym zaskoczeniem, po wieloletniej współpracy z General Electric.
Landor 2018-07-07 19:21   
Landor - Profil Landor
Zakup 787 przez LOT był bardzo dobrą decyzją, bo to doskonały samolot. Problem w tym, że wybór silników okazał się totalną porażką, która jeszcze przez wiele lat będzie odbijać się czkawką.
gość_34b86 2018-07-07 17:34   
gość_34b86 - Profil gość_34b86
Trzeba się zgodzić z Landorem, że tak się kończą decyzje polityczne. Będąc wasalem USA musieliśmy wybrać ten szrot zamiast A350 i wynegocjować udziały w grupie kapitałowej Airbusa, co oczywiście było możliwe. To taki sam deal jak z tymi F16 do którego przez wiele lat nie było nawet amunicji
Landor 2018-07-07 13:50   
Landor - Profil Landor
Dlaczego LOT wybrał silniki RR? Decyzja tylko i wyłącznie polityczna. Chodziło o to, że Polska jako członek Unii Europejskiej zakupiła samolot producenta amerykańskiego. Aby uniknąć krytyki ze strony Unii, zdecydowano się wybrać silniki producenta europejskiego (Amerykanie byli mocno zaskoczeni tą decyzją). Z tego co wiem, to zamówiono je mając świadomość, że ich zużycie paliwa będzie nieco większe niż silników GE. LOT z resztą otrzymywał od Rolls Royce'a jakąś rekompensatę z tego tytułu. Jako ciekawostkę można też podać wyniki pierwszych miesięcy eksploatacji w japońskich liniach ANA (trzywałowe silniki RR) i JAL (dwuwałowe silniki GE), które wykazały, że różnica ta wynosi ok. 2-3% na korzyść GE. Obaj producenci mieli na początku problemy ze swoimi silnikami, z tą różnicą, że Rolls Royce boryka się z nimi do dziś.
gość_7dc5f 2018-07-07 13:36   
gość_7dc5f - Profil gość_7dc5f
Ciekawe czy RR silniki będą jeszcze niezawodne.
brooks88 2018-07-06 17:56   
brooks88 - Profil brooks88
adam7691 na youtubie jest film o katastrofie ił62m no i inżynier wojskowy wybierał silniki dla B767 a dziś jakis meneger wie lepiej
gość_c3357 2018-07-06 17:06   
gość_c3357 - Profil gość_c3357
to nie chodzi o to, że RR były tańsze
Polityka...
gość_56703 2018-07-06 13:26   
gość_56703 - Profil gość_56703
adam7691: No patrz. I to z firmy kojarzącej się z luksusem.
adam7691 2018-07-06 12:07   
adam7691 - Profil adam7691
brooks88: RR były tańsze
brooks88 2018-07-06 12:06   
brooks88 - Profil brooks88
LOT miał w Boeing 767 bardzo dobre silniki GE to po jaką cholerę brał Rolls Royce. Silniki GE chrakteryzowały się większa niezawodnością stąd decyzja ich zakupi do B 767
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy