Beczka prochu, czyli Modlin oczami PPL-u

Beczka prochu, czyli Modlin oczami PPL-u Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) ma problem. Jest wspólnikiem w spółce Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa – Modlin (MPL), w której posiada 30,39 proc. udziałów. Ich wartość nominalna to ponad 98 milionów złotych. Obok PPL umowę spółki podpisała Agencja Mienia Wojskowego, Województwo Mazowieckie i Nowy Dwór Mazowiecki. Umowa ta przewiduje, że ważne uchwały...
02/07/2018 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39c5b 2018-07-04 14:14   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
@gość_bda1b skoro mamy nie dokładać do jednej linii, to czemu non stop dotuje się inną?
gość_d8f84 2018-07-04 09:51   
gość_d8f84 - Profil gość_d8f84
gość_caba0; Powód istnienia i dalszego rozwoju Ryanaira w Polsce jest oczywisty. Latanie staje się coraz bardziej dostępne dla średniozamożnych ludzi. Żaden prezesik z politycznego mianowania tego nie zmieni. Oby więcej było takich lotów.

A LOT to niech najpierw zwiększy bezpieczeństwo lotów, bo to co przeżywają kolejne setki pasażerów to być może są ich ostatnie loty w życiu. Nie wsiądę na pokład szajsdrimlerów.
Nie chcemy aby Polacy zdani byli na loty psującymi się wrakami.
gość_dfdef 2018-07-04 01:52   
gość_dfdef - Profil gość_dfdef
gość_caba0: widzisz w tym jakiś sens, żeby Ryanaira umacniać w Polsce? i żeby zyski transferował za granicę? każde zwiększenie przepustowości Modlina to dodanie Ryanirowi rejsów, a co za tym idzie zabranie Lotowi czy Enterowi. To, że zarząd Modlina wybrał taką drogę to już ich problem, a teraz niech nie żebrzą o inwestycje. A może niech poproszą Irlandczyków, w końcu to dla nich otworzyli to lotnisko. Odblokowanie udziałów byłoby uderzeniem w naszych przewoźników...

Tak, widzę Szanowny Panie. Zaczęliśmy latać wtedy, gdy się pojawił. Całą rodziną. Za 200–400 zł w dwie czy cztery osoby. Dotyczy to także Wizzaira z Okęcia (nawet częściej niż Ryanaira, ostatnio Mediolan/Bergamo za 100 zł, ale ofert jest mnóstwo). Pan tu opowiada o zyskach firmy (portów), które nigdy nie przełożą się na portfel zwykłego człowieka. Zwykli pasażerowie, ja i moi znajomi, chcemy jak najwięcej lotów FR i W6. Do dużych europejskich miast i miejscowości wakacyjnych. Lotniska mają służyć również średnio zamożnym Polakom, których jest najwięcej, a nie prezesom w podróżach biznesowych czy mieszkańcom Węgier, Rumunii, krajów bałkańskich, których ma się tu zwozić na transfery. Jeśli pan Szpikowski tak dba o Węgrów czy Rumunów, to niech jedzie zarządzać lotniskami w Budapeszcie czy Bukareszcie. Droga wolna. Koniec z dyktaturą tych panów ze zdjęcia. Mam nadzieję, że ta hucpa z Radomiem dla dobra zwykłego człowieka szybko się skończy. Banda przepychających się polityków i podczepionych pod nich menedżerów – nie cierpię jednej i drugiej strony, ale ta modlińska przynajmniej myśli na oko racjonalnie – chce nas karać podróżami po 150-200 km (dla tych z obszaru na północ od Warszawy). Przy monopolu LOT-u nigdy nie było nas stać na latanie i teraz znów idą w tę stronę. Wstyd proszę państwa. Naprawdę wstyd! Zostawcie Modlin w spokoju.
gość_e28b9 2018-07-03 20:44   
gość_e28b9 - Profil gość_e28b9
działania PLL po dyktando Pierwszego sekretarza , Wrócił PRL, Nie daję wiary tym , którzy twierdzą ,że budowa CPK zakończy się w terminie, dodajmy lat dziesięć
gość_e083a 2018-07-03 13:51   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_caba0: czyli pośrednio potwierdziłeś, że chętni na zakup udziałów są ale z innych powodów (np. politycznych, ochrony LOT-u przed konkurencją, itd.) PPL nie chce pozwolić WMI na dalszy rozwój.
Innymi słowy: niech pasażerowie (głównie Polacy...) płacą więcej.

Zgodnie z deklaracjami po zamknięciu Okęcia, otwarciu CPK i znacznym zwiększeniu przepustowości WMI (np. ponad 10 mln pax rocznie) wiele linii wybrałoby WMI (szczególnie tych "tanich"), a nie CPK. To warte zastanowienia.
gość_caba0 2018-07-03 12:39   
gość_caba0 - Profil gość_caba0
"...Niech PPL ogłosi, że chce sprzedać udziały w WMI, zrobi konkurs ofert i zaraz będą chętni na ich zakup. Dużo chętnych. Cena na pewno będzie korzystna...".

widzisz w tym jakiś sens, żeby Ryanaira umacniać w Polsce? i żeby zyski transferował za granicę? każde zwiększenie przepustowości Modlina to dodanie Ryanirowi rejsów, a co za tym idzie zabranie Lotowi czy Enterowi. To, że zarząd Modlina wybrał taką drogę to już ich problem, a teraz niech nie żebrzą o inwestycje. A może niech poproszą Irlandczyków, w końcu to dla nich otworzyli to lotnisko. Odblokowanie udziałów byłoby uderzeniem w naszych przewoźników...
gość_e083a 2018-07-03 11:18   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_b1367: totalna bzdura.

Niech PPL ogłosi, że chce sprzedać udziały w WMI, zrobi konkurs ofert i zaraz będą chętni na ich zakup. Dużo chętnych. Cena na pewno będzie korzystna.
gość_b1367 2018-07-03 09:28   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
gość_074f1: Bo nikt nie chce kupić.
gość_89f67 2018-07-02 19:40   
gość_89f67 - Profil gość_89f67
Pisuary są w stanie podciąć nawet gałąź na której siedzą, byle tylko zaspokoić swoją paranoję i interesy !!!
gość_c8d62 2018-07-02 17:00   
gość_c8d62 - Profil gość_c8d62
PPL działa w złej wierze, to jest frakcja pisowska, myślą tylko o swoim. Dokąd nie odejdą panowie Szpilkowski, Milczarski będziemy w tkwili w ślepym zaułku.,
gość_074f1 2018-07-02 16:10   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
skoro modlin to taka beczka prochu to dlaczego PPL nie sprzeda udzialow ???
gość_89b60 2018-07-02 15:54   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Partia rządząca konsekwentnie realizuje swoje hasło wyborcze: "Polska w ruinie"
gość_bda1b 2018-07-02 15:53   
gość_bda1b - Profil gość_bda1b
Sytuacja Modlina to jest porażka zarządu tego lotniska. Dlaczego do tej pory nikt z nich nie odpowiedział za podpisanie tej hańbiącej umowy. Dlaczego ciągle mamy dopłacać do Ryanaira, żeby sobie ta linia generowała wzrosty? Kuriozum, sami doprowadzili do tej sytuacji, a teraz żądają, żeby w nich jeszcze zainwestować i dalej powiększać straty. Może czas wypowiedzieć umowę Ryanairowi?
gość_39c5b 2018-07-02 15:31   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
Począwszy od faworyzowania LOTu i tworzenie cennika pod niego, przez rozbuchane zarządzanie i politycznie umotywowane decyzje kadrowe - tyle można napisać o PPLu
gość_072e2 2018-07-02 15:16   
gość_072e2 - Profil gość_072e2
PPL czytaj M. Szpikowski realizuje polityczne zlecenie, a jako człowiek bezwzględny jest w stanie zniszczyć Modlin na zlecenie swoich mocodawców. Faktycznie odbywa się to za nasze pieniądze, ale polityczne zlecenie na Radom jest i jak M.Sz. go nie wykona to po nim. Jest to osoba absolutnie skonfliktowana ze wszystkim z branży. Mówią o nim " dobrze wyszkolony oficer manipulant". Swoje cele osiąga głównie poprzez eliminację albo zastraszenie. To wszystko dziele się przy aprobacie i wiedzy Min. Infrastruktury. Afera Amber Gold przy tym co robi M.Sz. to pikuś.
gość_b1367 2018-07-02 13:13   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
Gdyby Modlin był coś więcej wart, to inwestorzy pchaliby się tam drzwiami i oknami.
gość_29954 2018-07-02 11:51   
gość_29954 - Profil gość_29954
Będzie robione wszystko (przez PPL i LOT) aby Modlin się nie rozwijał. Duży, dobrze działający Modlin to zagrożenie dla CPK. Do Radomia pies z kulawą nogą z Warszawy nie pojedzie. Ludzie będą woleli latać z bliższego chociaż może droższego CPK.
gość_c6881 2018-07-02 10:52   
gość_c6881 - Profil gość_c6881
Dobrze napisane Panie Redaktorze. Bawią się naszymi pieniędzmi.
W polskim lotnictwie od jakiegoś czasu polityka bierze górą nad zdrowym rozsądkiem.
Dużo za to zapłacimy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy