IAG tworzy nową spółkę zależną z siedzibą w Wiedniu

IAG tworzy nową spółkę zależną z siedzibą w Wiedniu Nowa spółka zależna będzie posiadała austriacki certyfikat przewoźnika lotniczego (AOC), a jej baza operacyjna zostanie zlokalizowana w Wiedniu. Przewoźnik będzie wykonywać połączenia do 14 europejskich portów lotniczych.17 lipca wystartują pierwsze rejsy na Majorkę i do Londynu-Gatwick. W ciągu kolejnych czterech tygodni zostaną...
29/06/2018 09:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_1f364 2018-07-01 08:27   
gość_1f364 - Profil gość_1f364
gość_17c0b
da się zrozumieć. Tak jak dla BA ryzykiem jest trzeci pas na Heathrow tak dla LOTu powiększenie mozliwości latania na Okęcie również jest ryzykiem. Zresztą jeżeli do wyboru warszawiacy będą mieli Baranów lub Radom to CPK zostanie opanowany przez low costy i LOT będzie w kłopotach.

Bitwa o Wiedeń będzie miałą jednego przegranego - Austrian. Wiedeń miał w 2017 tylko 11% ruchu low costowego. W zeszłym roku było to już 16%. Teraz pewnie wzrośnie do ponad 20%. A dalszy wzrost raczej pewny. Ryanair (Laudamotion) nie odpuści. Wizzair nie może odpuścić Ryanairowi, itd.
Austrian nawet w dobrych latach dla lotnictwa 2015-2017 radził sobie średnio. Więc wraz z rosnącymi cenami paliwa i z ich wysokimi non-fuel costs są w zasadzie do zmielenia. Lufthansa Group będzie tylko pilnowała żeby Eurowings zgarnął jak największą część rynku niskokosztowego a sama Lufthansa skoncentruje się na ruchu biznesowym. Dokładnie to samo chcą zrobić z Alitalią po jej ewentualnym przejęciu.
Tylko że inne linie juz "poczuły krew" i wchodzą do Austrii i Włoch organicznie. We Włoszech Quatar ma nawet swoją linię którą nazwał Air Italy żeby zgarnąć "patriotycznych" Włochów po upadku Alitalii.
Podobna sytuacja jest w Izralelu gdzie wprowadzono otwarte niebo a EL Al się do tego nie przygotował. Terazbłyskawicznie traci udział w rynku, ma ogromne straty a wartość akcji spadła o 70% w przeciągu kilkunastu miesięcy
IAG wchodząc z Levelem bardzo dobrze zaplanował siatkę. I chociaż nie jest zapewne w stanie konkurować z Ryanair czy Wizzair w skali Europy to "punktowo" w kilku bazach spokojnie może to robić. Widać że te 4 samoloty będą ciężko pracować i wskaźniki produktywności będą porównywalne jeżeli nie lepsze niż w ultra low-costach.
Kilka podobnych w dobrych miejscach i te ultra low-costy mogą się poczuć zagrożone.
Będzie ciekawie.
gość_17c0b 2018-06-30 11:22   
gość_17c0b - Profil gość_17c0b
gość_ec29c , twoich wypowiedzi nie da się zrozumieć, bo są zupełnie nielogiczne:
"Gdyby ktoś nie zrozumiał," "niewielkie Okęcie jest przy średnim zarządzaniu LOT-em gwarancją zysków i przetrwania."
" Największym zagrożeniem dla LOT-u jest powiększenie liczby operacji do 50 na godzinę. "
?????
gość_ec29c 2018-06-29 12:17   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Austrian ma bardzo, ale to bardzo głupią "strategię" wysokich cen biletów P2P i bycie wiodącym przewoźnikiem przesiadkowym w naszym regionie opartą o flotę liliputów. To taki krzyk: konkurenci wchodźcie do Wiednia i nas zniszczcie!!!

Ma jeszcze jeden bardzo głupi element, czyli rozbudowane lotnisko w Wiedniu. Gdyby ktoś nie zrozumiał, niewielkie Okęcie jest przy średnim zarządzaniu LOT-em gwarancją zysków i przetrwania. Największym zagrożeniem dla LOT-u jest powiększenie liczby operacji do 50 na godzinę.

Ja po Austrian płakał nie będę ;-))
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy