spotter10
2018-06-26 13:22
Nie napisałem nigdzie, że nikt nie zagospodaruje luki po LOT! Napisałem, że nikt SZYBKO tego nie zrobi!
gość_239b7 -> A czemu polska linia ma operować tylko z Polski? Czemu, skoro mają ograniczone pole manewru w Polsce i widzą szansę aby zarobić gdzie indziej, mieli się ograniczać tylko do Polski? Tym tokiem rozumowania Ryanair powinien latać tylko z Irlandii, Wizz z Węgier itd. To jest jakieś popieprzone myślenie. Mamy otwarte niebo i każdy może latać gdzie chce i jak chce. Ważne, żeby zarabiał!
gość_239b7
2018-06-23 18:02
LOT ma aż tyle samolotów by obsługiwać Europę i regiony???
Ciekawe czy milczarski wie,że orban niedawno podpisał papiery i od 2019 roku będzie reatywacja MALEV-a...
"Jeśli chodzi o BUD to Lot mógłby podjąć współpracę z Wizzem. W6 ma siatkę taką co w WAW o ile nie lepszą. Lot zyskały pasażerów na long haul, a Wizz na short haul. Lot idzie w ruch biznesowy, a Wizzair w turystyczny co zmniejsza stopień konkurowania że sobą no i dla obu firm głównym konkurentem jest Ryanair." Scrillo przy takim rozwoju jai ma obecnie landryna to jestem pewna,że za niecałe 10 lat we flocie tego przewoźnikka zobaczymy A330 lub A350. LOT jest firmą POLSKĄ i przede wszystkim z naszego kraju powinien latać.Nikt o zdrowych zmysłach nie pozwoli na to by LOT został sprzedany madziarom. Prędzej milczarski - kolejny misiewicz- i cała otoczka z firmy wylecą czego z całego serca każdy z pasażerów oraz pracowników im życzy niż firma pójdzie w obce łapy
@spotter10 i @gość_29954
Jeśli chodzi o BUD to Lot mógłby podjąć współpracę z Wizzem. W6 ma siatkę taką co w WAW o ile nie lepszą. Lot zyskały pasażerów na long haul, a Wizz na short haul. Lot idzie w ruch biznesowy, a Wizzair w turystyczny co zmniejsza stopień konkurowania że sobą no i dla obu firm głównym konkurentem jest Ryanair.
gość_c7992
2018-06-22 14:42
Merytokracja Panie Milczarski nie zastąpi doświadczenia
Nikt mi nie powie, że awanse ludzi mających 1,5 - 2 tys godzin tylko dlatego, że skończyli "Uczelnię" lotniczą albo że znają perfekt angielski i są młodymi wilkami (czyli awans typu korporacyjnego) jest lepsze niż awans pilota mającego 5 czy 10 tys godzin
problem polega na tym, że tacy w LOT już są kapitanami i kołderka krótka
A do tego zaczyna się robić to co w Chinach - swoim pilotom, sprawdzonym i wiernie pracującym przez lata/dziesięciolecia płaci się mniej niż najemnikom z zagranicy
Dobra zmiana
gość_29954
2018-06-22 14:42
spotter10
nie do końca zgodzę się ze stwierdzeniem że jeżeli LOT zniknie z BUD to nikt tego nie zagospodaruje.
Wprost przeciwnie. LOT tracąc sporo kasy na początku zbuduje grupę pasażerów którzy nauczą się latać bezpośrednio np. do Nowego Yorku czy Chicago a po wycofaniu się LOTu przyjdzie inna firma "na gotowe".
W międzyczasie zresztą low-costy zaczną podpisywać umowy o współpracy z liniami sieciowymi (już to robią) i okaże się że hub to nie jedna linia tylko kilka linii i spora część pasażerów zostanie stracona a konkurencja rozwinie skrzydła.
spotter10
2018-06-22 12:34
Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że budowa HUB'u w BUD to tworzenie konkurencji dla przyszłego (o ile w ogóle powstanie) CPK.
Po pierwsze, HUB tworzy linia lotnicza a nie lotnisko. Jeżeli LOT za 10 lat stwierdzi, że będzie operował tylko z CPK, to zniknie z BUD i nie będzie HUB'u. I szybko ktoś tego nie zagospodaruje.
Po drugie duże linie lotnicze (a LOT do nich aspiruje) ma po kilka HUB'ów i jakoś im to nie przeszkadza. Zwróćcie uwagę, że lecąc LH z naszych regionów nie ma znaczenia, czy lecisz przez MUC czy przez FRA. Ważne jest, aby dolecieć z pkt A do pkt B.
Po trzecie, jeżeli z każdego polskiego lotniska będą tak samo często połączenia do BUD jak obecnie do WAW, to dla mnie jako pax nie będzie miało znaczenia, czy lecę przez WAW czy BUD.
BUD to lotnisko które spokojnie może być HUB'em, ale które nie ma takiego przewoźnika. LOT może to zagospodarować i wziąć dla siebie całkiem spory kawałek tortu. Jeżeli zapcha się WAW, to będzie to jak najbardziej dobra opcja. Bo nie mogąc otworzyć nowej, bezpośredniej trasy z WAW, będzie musiał oddać pax'ów konkurencji, którzy dowiozą ich poprzez swoje HUB'y (z przesiadką), albo LOT może go z przesiadką dowieźć sam. Co się bardziej opłaca? Dla mnie ta druga opcja.
Jeżeli tak dalej pójdzie, to niebawem możemy się dowiedzieć że LOT pozyskuje nowe maszyny i je bazuje właśnie w BUD, zaś z regionów nagle zaczną być otwierane bezpośrednie połączenia właśnie do BUD. Zresztą, nie zdziwię się jeżeli nasza linia wynegocjuje tak dobre warunki w Budapeszcie, że przez pierwszych kilka lat będą tam latać prawie za friko. Ja będąc na miejscu zarządzającego tym portem lotniczym, starałbym się robić wszystko, aby pozyskać przewoźnika który utworzy swój HUB.
Chciałbym zauważyć, że w takiej branży jaką jest lotnictwo - szybkie awanse, polegające tylko na ocenie wiedzy to tylko droga ku tragedii - Panie Milczarski - DOŚWIADCZENIE!!! olatanie to plus wiedza dają w sumie pewność i bezpieczeństwo operacji lotniczej - dotyczy to pilotów jak i personelu pokładowego. To co się wyprawia w locie - coraz więcej rzeczy na szybko i bez doświadczenia może doprowadzić do nieszczęścia - obym był złym prorokiem, ale zarząd nie może upierać się na fanatyźmie (jak podkreśla Milczarski) - każdy fanatyzm to klęska i zło!
gość_4df82
2018-06-22 12:09
Chciałbym zauważyć, że w takiej branży jaką jest lotnictwo - szybkie awanse, polegające tylko na ocenie wiedzy to tylko droga ku tragedii - Panie Milczarski - DOŚWIADCZENIE!!! olatanie to plus wiedza dają w sumie pewność i bezpieczeństwo operacji lotniczej - dotyczy to pilotów jak i personelu pokładowego. To co się wyprawia w locie - coraz więcej rzeczy na szybko i bez doświadczenia może doprowadzić do nieszczęścia - obym był złym prorokiem, ale zarząd nie może upierać się na fanatyźmie (jak podkreśla Milczarski) - każdy fanatyzm to klęska i zło!