Airbus wprowadził cięższe i lżejsze warianty airbusów A350-1000

Airbus wprowadził cięższe i lżejsze warianty airbusów A350-1000 O tym, że odbiorcy będą mogli zamawiać cięższe warianty airbusów A350-1000 producent z Tuluzy informował już rok temu. Od tamtego czasu Airbus potwierdził wariant WV001 o maksymalnej masie startowej (MTOW) 311t. Najnowsza aktualizacja dokumentów certyfikacyjnych EASA uwzględniła także wariant WV002 o MTOW 316t. Jak wynika z dokumentów EASA, zarówno 311 jak i 316 tonowe...
14/06/2018 08:47   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
spider_85 2018-06-15 23:39   
spider_85 - Profil spider_85
Powyższy artykuł jest dla mnie kolejnym przykładem upadku tego portalu. Może byście się wysilili trochę i opisali jakie jest praktyczne znaczenie ww. zmian dla linii lotniczych? Podobnie w przypadku inauguracji połączeń, jak już coś napiszecie, to jest to przekład z oficjalnego profilu lotniska, nawet się Wam nie chce włożyć minimum wysiłku żeby uzyskać np. informację na temat LF. Już nie wspomnę o sytuacjach kiedy onet pisze wcześniej o jakimś wydarzeniu lotniczym niż Wy. Waszym jedynym atutem jest obecnie monopol. A szkoda, bo z portalu pełnego pasji zmieniliście się w komercyjny monolit. R.I.P. pasazer.com
greg0303 2018-06-15 22:38   
greg0303 - Profil greg0303
Airbus chce, aby model A350-1000 byl bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych odbiorców, stąd też nowe warianty w ofercie.

A350-900 ULR nie spełnia wymóg linii Qantas, aby obsłużył połączenia z Sydney/Melborne do Londynu/Nowego Jorku. Producent przedstawił ten 280-tonowy (maksymalna masa startowa) wariant WV013 z konfiguracją wnętrza dla 173 pasażerów (80 klasy biznesowej i 93 klasy ekonomicznej). Australijski przewoźnik myśli o co najmniej 300 miejscach na pokładzie. Dodatkowo przedni luk towarowy wersji ULR będzie nieaktywny.

Ewentualna wersja A350-1000 ULR, o podwyższonej maksymalnej masie startowej, mogłaby zostać skonfigurowana do potrzeb obsługi lotów super dalekiego zasięgu.

Singapore Airlines spodziewają się dużych ograniczeń załadunku swoich maszyn A350-900 ULR, obsługujących bezpośrednie rejsy Singapur - Nowy Jork/Newark, szczególnie w okresie zimowym.
demar 2018-06-14 10:16   
demar - Profil demar
Te dwa nowe warianty "regionalne" (260-270t) wyglądają ciekawie (przy wykorzystaniu pełnego MZFW to tylko 37-47 ton paliwa - jakieś 5-7 godzin lotu).
Nie do końca jest jasne czy taki samolot będzie mógł latać z silnikiem XWB-84 (znanym z wersji -900), co niektórym operatorom dałoby 100% możliwość korzystania z tego samego wariantu silnika w wersji -900 i "regionalnej" -1000.

Natomiast wariant MTOW=316t nieoficjalnie daje już zasięg ponad 8400nm przy 366pax - to bardzo blisko B777-8X. Można także spotkać sugestie, że Airbus pracuje nad kolejną "cięższą" wersją ok.320-325ton (w szczególności dla projektu sunrise i Qantas).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy