×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Rozbudowane Okęcie nie zastąpi CPK


Wczoraj (12.06) w hotelu Marriott Courtyard na Lotnisku Chopina odbyło się spotkanie prezesa Mariusza Szpikowskiego oraz wiceministra Mikołaja Wilda z burmistrzami dzielnic znajdujących się w obszarze ograniczonego użytkowania.

13/06/2018 10:14
<>

gość_b1bca - Profil
gość_b1bca
  

  
Fakt jest taki ze wiekszość ogarniętych ludzi zastanawia się jak można było wpaść na pomysł nowego lotniska w takiej właśnie formie i miejscu.

gość_074f1 - Profil
gość_074f1
  
gość_f22d9a teraz nam napisz ile kopsztuje dojazd do tego wspanialego lotniska pod oslo? taksowka pociagiem busem i jakie to wygodne
17/06/2018 18:37  

gość_5ed01 - Profil
gość_5ed01
  
Witam

Dziwi mnie bardo fakt, że jeszcze ktoś ma wątpliwości co do zasadności budowy CPK, chyba że komuś strasznie zależy na tym żeby LOT udusić. Wg mnie już w 2014-15, zaraz po "efekcie Dreamlinera" ze względu na łatwy do przewidzenia sukces, należało zlecić projekt budowy CPK (dla hejterów - absolutnie bez podtekstów politycznych a w oparciu o fakty). A teraz właśnie powinniśmy oglądać filmiki na YT z budowy i cieszyć się z postępów prac ...
15/06/2018 23:55  

gość_f22d9 - Profil
gość_f22d9
  
MLuben: z nowego lotniska maja korzystac wszystkie linie latajace na Okecie i beda z nich korzystac ludzie (a kto inny)? Po wybudowaniu nowego lotniska w Monachium korzystaja z niego wszystkie linie, nie tylko Lufthansa. Podobnie po wybudowaniu/rozbudowie lotniska Gardermoen ponad 40 km od Oslo takze korzystaja z niego wszystkie linie, ktore chca tam latac. Nikt nie budowal Gardermoen dla SASu czy Braathens (dawnej linii norweskiej wchlonietej przez SAS) i korzystaja z tego nowego lotniska "ludzie". Z dawnego lotniska Fornebu w Oslo absolutnie nie moznaby juz korzystac przy obecnym natezeniu ruchu, bylo one zapchane juz w latach 80. ubieglego wieku. Gdyby nie budowa nowego lotniska, w jaki sposob "ludzie" mieliby latac do Oslo?
15/06/2018 13:31  

  
Jak mozna wpakowac tyle kasy w inwestycje po to aby zrobic miejsce pod rozwoj LOTu jednoczesnie nie majac gwarancji ze lot sie bedzie nadal dobrze rozwijal. W kazdej chwili LOT moze pasc na deski z roznych przyczy a nieszczesne lotnisko zostanie widmem. Porty buduje sie pod ludzi a nie pod jedna linie. Sowieckie metody zarzadzania gospodarka.

gość_bbe71 - Profil
gość_bbe71
  
Jeżeli mamy dyskutować na argumenty, to niech strona rządowa, władze LOT'u, przyszłe władze czy planiści CPL je podadzą. Puki ich (argumentów i wyliczeń) nie ma, a już kasę się wydaje, to wszelkie wycieczki polityczne są na miejscu. Niestety z braku jakichkolwiek argumentów, to strona rządowa i władze LOT'u prowokują skrajną nieodpowiedzialnością.

Wszystkim nam się marzy LOT wielkości Lufthansy, Delty, Emirates czy AA. Ale mierzmy siły na zamiary. Nie jesteśmy państwem z Zatoki Perskiej, aby z małej linii lotniczej zrobić giganta w tydzień czy dwa. Czy na prawdę nikt z wyznawców CPL nie pamięta czasów Gierka i nie potrafi wyciągnąć wniosków z historii? Przeinwestowanie, złe zarządzanie = katastrofa ekonomiczna. Z Okęcia można jeszcze wiele wycisnąć, zachowując miliardy złotych na pilniejsze potrzeby. No ale z budowy CPL wielu wyżyje bardziej, niż ze skromnej rozbudowy Okęcia, choć rozbudowa Okęcia wystarczyłaby na lata. Niestety myślenie to w dzisiejszych czasach towar wyjątkowo deficytowy i niektórym nie wydano kartek na ten towar. Moim skromnym zdaniem, budowa CPL nie zostanie ukończona. A mocarstwowe plany LOT'u, przy pierwszym kryzysie, będą gwoździem do trumny LOT'u, niestety.
15/06/2018 01:02  

gość_bd460 - Profil
gość_bd460
  
AntyPiSowscy maruderzy w akcji.Jestście minimalistami i zacofanymi osobnikami.Cały czas trwania III RP politycy wmawiali nam że Polska nic nie może i trzeba zaciskać pasa a teraz przyszła ekipa rządowa z odważnymi pomysłami na rozwój Polski i wielu to krytykuje.Wielu jest takich którzy nie chcą odbudowy stoczni polskich przekopu mierzei wiślanej czy CPK strategicznych inwestycji dla naszego kraju.Ci mruderzy i krytykanci uważają sie za bardziej zachodnich od zachodu.Jak się wam niepodoba w Polsce to droga wolna jedzcie na zachód.Krzyżyk na drogę i nie wracajcie.
14/06/2018 10:03  

gość_b864f - Profil
gość_b864f
  
A co z zapowiadanymi pirsami?
14/06/2018 00:47  

  
Mistrzostwo Polski nie zastąpi Legii wygranej Ligi Mistrzów ;-) Nie porównujmy realiów z planami / mrzonkami / politycznym mydleniem oczu *
* niepotrzebne skreślić.
14/06/2018 00:05  

gość_51f56 - Profil
gość_51f56
  
Ludzie kochani,
rozmawiajmy merytorycznie a nie wylewajmy żali na forum. Te komentarze pseudopolityczne świadczą o Naszym ograniczonym poziomie intelektualnym i głębokiej długotrwałej flustracji. Jak długo będzie to jeszcze trwać Drodzy Forumowicze? Jeszcze najbliższe dwa lata? Może 6? Może 10? Zacznijmy w końcu merytorycznie dyskutować a nie wiecznie wylewać te same pomyje. To jest totalnie imfantylne i żenujące. Nadmienię jeszcze, że nie jestem biorcą żadnego z programów obecnej koalicji rządowej. Pozdrawiam serdecznie Wszystkich :)
14/06/2018 00:01  

gość_b1367 - Profil
gość_b1367
  
mluben, gość_836d8, gość_1d002, gość_1f929 - fala hejtu politycznych frustratów.
13/06/2018 22:58  

  
W prawie każdym normalnym kraju takie inwestycje buduje sie pod potrzeby obywateli. U nas chca budowac pod potrzeby jednej lini lotniczej i jednej partii. Jednego jak i drugiego za 5-10 lat moze juz nie byc a utopione pieniadze beda nie do odzyskania. Taki o to nasz kochany kraj.

gość_836d8 - Profil
gość_836d8
  
"Rozbudowane Okęcie nie zastąpi CPK" to oczywiste, bo jak można zastąpić lotnisko które nigdy niepowstanie. Po upadku PIS cała ta propagandowa gadka w komunistycznym stylu odejdzie razem z tymi nieudacznikami.
13/06/2018 18:51  

gość_1d002 - Profil
gość_1d002
  
ten cpk nigdy nie powstanie to mżonki pisowych politykierów
13/06/2018 17:07  

gość_1f929 - Profil
gość_1f929
  
Kolejne spotkanie propagandowe. Trzech gości nie mających pojęcia o lotnictwie plecie dyrdymały usprawiedliwiające skok na kasę...
Kary dla przewoźników za późne lądowania? przecież to nie zła wola przewoźników powoduje opóźnienia tylko tłok w powietrzu, pogoda, infrastruktura lotnisk... To co, według tej trójki, opóźnione samoloty z tysiącami pasażerów mają odlatywać do KTW lub GDN aby nie płacić? Niech staną w terminalu i powiedzą to pasażerom w twarz, że im przeszkadzają w robieniu "misji"...

A Okęcie ma jeszcze ogromne rezerwy. wystarczy polecieć do Luton pod Londynem aby zobaczyć co można wycisnąć ze skrawka ziemi z jednym pasem...

Tereny na południowej stronie pozwalają na postawieni jeszcze 2 terminali. Płyty mogą pomieścić jeszcze o wiele więcej stanowisk po przearanżowaniu obecnych.
Hałas generowany obecnie przez samoloty operujące na Okęciu jest mniejszy niż ten z dróg wokoło lotniska. W większej odległości nie jest już tak dotkliwy, ale i tak można go zmniejszyć przez procedury i podniesienie wiązki ILS do 3,15.

Całą ta heca z CPK, PGL i wsparciem dla lotu jest przeciw zdrowemu rozsądkowi. Lot nie płaci swoim kontrahentom. Zatrudnia załogę na tak krytykowane przez rząd umowy śmieciowe, jest kilkukrotnie droższy od konkurencji i nie przetrwa żadnego pogorszenia koniunktury, które muszą nastąpić po okresie rozbuchanej hossy. Opieranie czegokolwiek o potęgę LOTu jest przejawem już nie ignorancji ale głupoty.

13/06/2018 16:49  

  
Rozbudowac okecie jaknajszybciej bo istnieje bardzo duza szansa ze cpk i tak nie powstanie a wtedy okecie bedzie z rozbudowa kilka lat w plecy.

gość_22914 - Profil
gość_22914
  
Panowie Szpilkowski, Wild i PIS Milczarski nie mają w mojej opinii żadnej wiarygodności. To są polityczni funkcjonariusze rządzącej partii, którym powierzono zadanie zamordowania politycznie wrogiego Modlina i Okęcia. Możliwy jest scenariusz pragmatyczny, zapuszczamy tę giga historię, PIS po raz kolejny wygrywa wybory i my oraz nasi kumple mają zapewnione na lata źródło gigantycznych dochodów. Przeanalizujmy inny wariant, to są fantaści, idealiści, a my prości parobkowe nie rozumiemy ich świetlanych planów. Ale kiedy słyszę wysysane z palca liczby przyszłych pasażerów CPK to mi boki puchną od śmiechu. 100, 200 milionów, czemu tak skromnie? Dlaczego nie pół miliarda, to jest możliwe, wystarczy, by z nowego lotniska poleciał raz w roku każdy obywatel Unii Europejskiej. A jak poleci dwa razy to już będzie miliard. Jednak pragmatyczny scenariusz jest bliższy rzeczywistości, wystarczy przykład prezesa PIS Milczarskiego i jego półtoramilionowej nagrody. Niech pan odda tę kasę prezesie!!! Pana szef Kaczyński zadekretował, że teraz ma być skromnie. We wszystkim brakuje mi skrupulatnej analizy, przedstawienia różnych możliwych wariantów, forsowanie jednej świętej, prawdy objawionej. To już przerabialiśmy. Dziękuję.
13/06/2018 11:19  

gość_eb0f8 - Profil
gość_eb0f8
  
Budować CPK !!! Okęcie niedługo się udusi.
13/06/2018 10:35  

gość_e601d - Profil
gość_e601d
  
Oczywiście, że nie zastąpi. Tylu posad do niemających żadnych kompetencji radiomaryinych pieczeniarzy z PiSu nie da się wygenerować na Okęciu. Trzeba stworzyć nową studnię bez dna, z którego czerpać będą PiSowcy bonzowie i ich rodziny, kumple, mordy-wy-moje itp dopóki system drenażu kasy się nie rozpadnie z braku środków. Każdy logiczny kontrargument zbywany jest pytaniem o mocodawców i oskarżeniami o ciemne siły.
13/06/2018 10:30  

gość_2f28b - Profil
gość_2f28b
  
To w takim razie po co lotnisko gigant w szczerym polu. Jak wszyscy będą chcieli pozostać na Okeciu lub w Modlinie? W takiej sytuacji jak zmuszą lot do przenosin na CPL to straci sporo klientów?
13/06/2018 10:23  

reklama
reklama
  

<>


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie