Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5ca48
2018-05-31 16:45
Mogli by zacząć latać do WRO...
@gość_b1367: Europa Środkowa, szczególnie z regionów to wciąż nie jest rynek nasycony pod względem usług lotniczych. Dla porównania Wizz Air ma ok. 96 samolotów i zamówione ponad 250 samych NEO.
Jeśli airBaltic będzie mieć dobry model biznesowy to pewnie wykorzysta i opcje.
A jeśli rynek nie będzie łaskawy to faktycznie opcji nie muszą ruszać.
W zamówieniu 30+30 CS300 nie widać jakieś dużej przesady zważywszy, że chcą wycofać 11 sztuk Boeingów i 12 sztuk Q400.
gość_b1367
2018-05-29 13:27
Bez wykorzystania opcji będą mieli 50 szt. Po wycofaniu innych modeli jeszcze im się to jakoś zepnie. A opcje to chyba mydlenie oczu.
A gdzie airBaltic zamierza latać tymi 80-cioma samolotami?! Szczególnie że dookoła ma Ryanaira, Wizzaira i tradycyjne linie lotnicze?! I na konferencji mówiono ze rozważają wprowadzenie leasingu ACMI tych samolotow dla innych operatorow - czyli linia rozkładowa ale ACMI?! I jak ma zamiar sfinansować ten zakup z zyskiem 4.6 mln Euro za 2017, przychodem ok 350 mln Euro, czyli marginesem ok 1.3% netto?! To wciąż w 80 proc spółka państwowa, bez inwestora strategicznego, więc to raczej taki akt desperacji, szczególnie że C-Series nie jest zbyt popularnym samolotem - raptem 362 zamówienia, w większości z firm leasingowych. Jakoś cienko to widzę.
gość_318db
2018-05-29 09:28
LOT nie powinien ujednolicać floty. Dzięki temu może wysyłać mniejsze lub większe samoloty, w zależności od potrzeb.
Flota krótkodystansowa powinna składać się z:
1) Q400 (w przyszłości 100 miejscowy turbośmigłowiec) 10 - 20 sztuk (nawet 50 sztuk w przypadku rozwoju P2P z regionów).
2) E195 E2 i E190 E2 albo CS300 (CS 100 tylko w przypadku lotów do London City) 20 - 40 sztuk
3) MAX 8,9,10 albo A320/321 20 - 40 sztuk (przy czym tych najwiekszych powinno być 2/3)
3.1) w przypadku wyboru Airbusa również A321LR 5 - 10 sztuk.
Poza tym uważam, że Air Baltic nie przetrwa takiej ekspansji.
gość_896a1
2018-05-29 09:15
No i właśnie widać, jak to się kończy: Norwegian właśnie zmierza do bycia przejętym przez IAG, co będzie z Air Baltic zobaczymy za niedługo. Może staną się ciekawym kąskiem do kupienia przez kogoś?
gość_9badd
2018-05-28 22:22
I Norwegian nie za bardzo ma czym zapłacić za te zamówione 150 Maxów. Z Air Baltic może być podobnie.
No i super. Porównywanie airBaltic i LOTu mija się z celem, linie mają inne plany biznesowe, flotowe, stawiają na innego pasażera, więc czytanie wpisów "specjalistów lotniczych" poniżej powinien wywoływać salwy śmiechu a nie chęć komentowania. Norwegian zamówił 150 737Max - i co z tego?
gość_3ff2b
2018-05-28 21:42
No cóż, mamy szczyt "rozgrzanej" gospodarki. Kredyty prawie za darmo, generowanie (bo nawet nie drukowanie) pustego pieniądza. Jest praktycznie pewne że twarde lądowanie nadciąga. My zostaniemy z Narodowym Interkontynentalnym Centralnym a oni z bombardierami. Tyle że samoloty zabierze bank a Baranów zostanie u nas!
gość_a2381
2018-05-28 20:18
Największym plusem AirBaltic jest to, że chce oprzeć flotę na 1 typie samolotu co wbrew pozorom daje baaardzo duże oszczędności.
LOT obecnie posiada jako Nordica ATRy, CRJ7, CRJ9 i jako LOT Q400, E70, E75, E95, 734, 738, 7M8, 787 i 797.
Tak zróżnicowana flota jest chyba najgorszym koszmarem działu logistycznego, każdemu typowi trzeba zapewnić załogę zatępczą, nie każdy samolot wszedzie też posłać można.
LOT powinien jak najszybciej wymóc sam na sobie jak i na Nordice ujednolicenie i uproszczenie floty na E75E2 i E95E2 +ATR/Q400
gość_e1011
2018-05-28 19:20
Ciekawa prawidłowość: jak małe linie takie jak te dokonują spektakularnych zamówień to na forum ochy i achy, wot maładcy i tak dalej. Gdy lot ogłasza że kupi ze dwa samoloty na tym samym forum rozlega się: buu, co oni sobie wyobrażają, bankructwo pewne, opłaty lizingowe ich wykańczą, a w ogóle to mogliby lepiej sprzątać toalety na pokladzie. Przypadek?
salesmenpolska
2018-05-28 19:04
Strategia LOT jest duzo bardziej oparta na long haulach, najbardziej rentownych operacjach a rowniez dysponuja najnowoczesniejsza flota na tych trasach jakby nie latrzec. Brakuje ujednolicenia floty dolotowej ale to sie zmieni jak sie pokoncza leasingi. Narazie to im brakuje samolotow. PS - Zapraszam na blog o podrozach lotniczych FlyDonkey.pl
gość_e083a
2018-05-28 16:49
@gość_af8c9: LOT skupia się na dalekich rotacjach (chce odebrać 7 sztuk B787-9 w ciągu dwóch lat!), ale nie da się ukryć, że strategia w której LOT ma w tej chwili najbardziej zróżnicowaną flotę w swojej historii może go drogo kosztować z konkurencji na średnich dystansach nie tylko z airBaltic (CS300), ale też np. WizzAir (A321neo). A przecież Lufthansa czy nawet SAS nie będą też bierne.
Zapowiedziany rozwój airBaltic może budzić podziw, dla pasażerów z naszej części Europy taka konkurencja to bardzo dobry znak i potencjalne korzyści z niższych cen.
Dla LOT-u to kolejne już ostrzeżenie.
gość_5812d
2018-05-28 16:25
do websterrr. Ta, tylko ten kraj, podobnie jak sąsiedzi mają EURO, są otwarci na innych i na współprace, wprowadzają nowe technologie, są za pełną integracją z UE.
Co z tego że ktoś ma 36 mln, którzy myślą że do ogrzewania domów niezbędny jest węgiel a waluta krajowa jest największym skarbem narodowym? Np. taki Sudan ma 37 milionów i ich Sudan Airways ma 5 samolotów, a Qatar ma 2 mln ludzi i Qatar Airways ponad 200 samolotów. Nie ilość a jakoś kolego.
usuniety
2018-05-28 14:56
airBaltic ma dzisiaj 31 samolotów, w tym 8 CS300 (+12 niedostarczonych ze starego zamówienia). Część z nowo zamówionych maszyn zastąpi wycofywane B737 i Q400.
Linia lotnicza z dwumilionowego kraju, która opiera swój rozwój o region, gdzie mieszka 6 mln ludzi. A to podobno LOT ma mocarstwowe plany ;-)
gość_6000a
2018-05-28 14:26
Bambardier CS300 czyli po nowemu Airbus A210?
gość_af8c9
2018-05-28 13:38
Mają rozmach z tymi zamówieniami. Plany LOTu wydają się przy tym bardzo mizerne. Jeden typ bardzo nowoczesnych samolotów - tylko pozazdrościć.