TVN24: LOT wyprosił niewidomych

TVN24: LOT wyprosił niewidomych Jak donosi TVN24, obsługa samolotu rejsowego Polskich Linii Lotniczych LOT, wyprosiła z pokładu dwoje niewidomych. Powód? Przedstawiciele przewoźnika twierdzą, że na pokładzie może przebywać tylko określona liczba niepełnosprawnych, bo takie są przepisy. Po kolei... Czworo niewidomych z Wrocławia wybrało się w weekend na wycieczkę do Warszawy. Bilety na przelot...
16/09/2009 10:06   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
wiewiorka 2009-09-19 08:05   
wiewiorka - Profil wiewiorka
Drogi Jurku! twoj pomysl aby spacerowac z niewidomymi på samolocie w poszukiwaniu chetnych do pomocy jest beznadziejny.Bo to nie rozchodzi sie tylko o tworzenie parek "slepy/nie slepy" A co sie robi kiedy wszyscy na pokladzie powiedza "nie!" Zyjesz w jakims swiecie fantazji,Jureczku.Tak jak Kopciuszek czy inne holywoodzkie gwiazdy z filmow Disneya.
orange-tail 2009-09-18 23:40   
orange-tail - Profil orange-tail
tu nie chodzi o przepis, tu chodzi o osobę w check-in, która wydała karty pokładowe 4 niewidomym na rejs obsługiwany przez 1ną stewkę i ATR42.
robinson65 2009-09-18 09:32   
robinson65 - Profil robinson65
Nadja, wiadomo dlaczego sprzedali. Ktokolwiek kupował lub próbował kupić bilet przez stronę zobacz link wie, że system jest beznadziejny i na nic się zdarzą "kosmetyczne" zmiany, które niedawno wprowadzono.
A co do zdarzenia, sprzedaż biletu, w dodatku bezpośrednio przez przewoźnika, jest zawarciem umowy. Lot się powinien z niej wywiązać, pokryć koszty hotelu i wypłacić odszkodowanie. Prezes Mikosz zamiast obiecywać złote góry powinien zejść na ziemię ...
nadja 2009-09-17 23:50   
nadja - Profil nadja
No właśnie, to ciekawe, dlaczego sprzedali za dużo biletów.
docentfurm 2009-09-17 20:49   
docentfurm - Profil docentfurm
jurek, nie można, po pierwsze przepisy ograniczają ilość niewidomych na pokładzie (tu w zasadzie dyskusja na ten temat powinna się skończyć), po drugie osoba towarzysząca niewidomemu przechodzi taki briefing a nie pierwszy lepszy pasażer. Podyskutujmy lepiej o tym dlaczego LOT sprzedał za dużo biletów osobom niewidomym skoro wiedzą jakie ograniczenia wiążą się z przewozem niewidomych. Tyle w temacie
jurek 2009-09-17 19:23   
jurek - Profil jurek
To co przeszkadzało pousadzać pasażerów tak, żeby obok osoby niewidomej siedziała osoba widząca ? Przecież można pasażerów grzecznie poprosic o pomoc. Nie przypuszczam żeby ktoś odmówił. Takie trudne ?
nadja 2009-09-17 18:56   
nadja - Profil nadja
jurku:stewy robią przedstartowy briefing pasażerom niewidomym/głuchoniemym jednocześnie prosząc, żeby osoba siedząca przy takim pasażerze po prostu mu pomogła w przypadku sytuacji awaryjnej. Jeśli niewidomy leci sam, bez opieki, ZAWSZE mu pomogę zająć miejsce prosząc jednocześnie obsługę naziemną o chwilowe wstrzymanie boardingu. Gorzej, jeśli będzie ich kilku.
marqoos_pl 2009-09-17 01:13   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
'docentfurm' i 'gral' - tutaj muszę Wam przyznać rację, że rzeczywiście LOT nie powinien był pozwolić na sprzedaż takiej ilości biletów na jeden rejs - to jest ich ewidentny błąd /// 'kennet' - nie chodzi o to, żeby oceniać, jak dużej pomocy mogą potrzebować osoby niewidome (bardzo często radzą sobie sprawniej niż pozostali), jednak w sytuacji realnego zagrożenia, ktoś jednak musi jednak o nie nieco więcej zadbać, chociażby prowadząc do wyjścia awaryjnego... Wg. mnie te przepisy nie są żadnym przejawem nietolerancji, a jedynie troską o dobro wspólne WSZYSTKICH pasażerów i załogi na pokładzie... A system rezerwacji powinien być poprawiony, żeby takie sytuacje więcej nie miały miejsca.
docentfurm 2009-09-17 00:16   
docentfurm - Profil docentfurm
Niestety w przypadku latania przepis jest sprawą nadrzędną. Szot ma rację,w Ryanie też mamy określoną ilośc osób z daną niepełnosprawnością i do takich osób niewidomi tez sie wliczają bo w przypadku np ewakuacji ktoś z personelu musi im pomóc, to zalezy od typu samolotu, a przepisy są nadrzędne dla linii lotniczej. Tu błędem LOTu było jedynie to, że sprzedali bilet za dużej liczbie takich osób (z pełnym dla nich szacunkiem) na ten lot. To wszystko nie ma nic wspólnego z mentalnością,a co do kiwania się to wbrew pozorom każdy członek załogi ma swoje zadania i zasady opieki nad pasażerami też są okreslone
pogrzebacz 2009-09-16 23:56   
pogrzebacz - Profil pogrzebacz
no to sie w TVN24 ucieszyli ze maja cos na LOT,w sprawie Luftscheise i Rokity tlumaczono zachowanie stewardesy dbaniem o przepisy i porzadek w niemieckim stylu,wiec prosze bardzo teraz zamilknac, porzadek w samolocie musi byc,
kennet 2009-09-16 23:20   
kennet - Profil kennet
Oczywiscie przepisy sa i nie mozna ich ignorowac, lecz mentalnosc ludzi mozna zmienic. Ludziom wydaje sie ze niepelnosprawni potrzebuja wiecznej pomocy co jest nieprawda i wielka ignorancja ze storny osob pelonosprwanych. I tak poza tym to osoby niewidome nie prowadzi sie "za reke" jak tarana jakiegos, tylko to niewidomy powinien chwycic sie nas pod reke.
szot 2009-09-16 17:03   
szot - Profil szot
wojtek: masz rację. DLA CIEKAWSKICH BĄDŹ SZUKAJĄCYCH GUZA :) Międzynarodowe przepisy lotnicze zezwalają np. aby samolotem Embraer 145 pilotowała jedna osoba bo samolot ten jest na tyle prosty w obsłudze, że nie jest wymagana druga osoba w kokpicie - lecz wewnętrzne przepisy bezpieczeństwa każdej linii lotniczej nakazują aby samolotem pilotować we dwójkę lub we trójkę oraz jasno precyzują kto, kiedy, ile, i jakie zadania ma do wykonania i kiedy oraz za co odpowiada konkretnie w konkretnym rejsie więc nie jest tak, że crew się nudzi Panie jurku!
wojtek 2009-09-16 16:57   
wojtek - Profil wojtek
Wydaje mi się, że jeśli jest jedna stewardessa, to ma ona jasno określone zadania i nie może, jak to piszesz, przestać kiwać się w drzwiach! Jeśli leci jedna osoba cc, to znaczy, że według przepisów międzynarodowych jest to dopuszczalne. Tak samo jak jasno jest określone, że na pokładzie może być określona liczba niewidomych pasażerów i ich opiekunów. Nie rozumiem w czym problem. Dla mnie wszytsko jasne. Mam wrażenie, że niektórym 5 osób cc w malutkim samolocie było by mało...
szot 2009-09-16 16:56   
szot - Profil szot
precyzując: każdy pasażer który potrzebuje pomocy powinien wybierając się w podróż mieć osobę asystującą - pomagającą mu - i POWINIEN się o to zatroszczyć SAM :)
szot 2009-09-16 16:52   
szot - Profil szot
jurek: np. piloci zwykłych wycieczek autokarowych także nie mają uprawnień i nie mogą się opiekować niewidomymi którzy wykupili wycieczkę w np. Pcim Travel i jadą do Górki Kozłowej; każdy pasażer który potrzebuje pomocy powinien wybierając się w podróż mieć osobę asystującą - pomagającą mu;
jurek 2009-09-16 16:28   
jurek - Profil jurek
szot: chyba wyraźnie napisałem. Skoro byli niewidomi zamiast stać w drzwiach i sie kiwać na dzieńdobry wystarczyło wziąć za dłoń i posadzić w fotelu. Wielki mi wysiłek. Gdyby nie mieli nóg to rozumiem ale tego nie rozumiem oraz durnych wewnętyrznych przepisów eurolotu :P
szot 2009-09-16 16:11   
szot - Profil szot
jurek: piszesz bardzo ogólnikowo i niejasno - możesz sprecyzować dokładnie co byłoby przez Ciebie mile widziane? Jesteś pasażerem więc proszę napisz :)
jurek 2009-09-16 15:55   
jurek - Profil jurek
nadja/szot: to co z tego, że jest czasem jedna osoba do obsługi pasażerów. Zamiast stać i się kiwać w drzwiach może by tak trochę więcej z siebie dać :o) ?
szot 2009-09-16 15:53   
szot - Profil szot
driver800/ stenus: czasami lata jedna osoba z personelu pokładowego jeśli leci mały samolot/ mało pasażerów - a tak poza tym zachęcam do składania CV :)
szot 2009-09-16 15:48   
szot - Profil szot
gralu: prawdopodobnie było tak, że na trasie WRO-WAW lecieli samolotem LOTu a wracali samolotem euroLOTu i tu mają zastosowanie już inne przepisy przewoźnika
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy