Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_16048
2018-05-16 15:55
Monachium jest znakomitym hubem, ale dla mieszkańców miasta jest raczej średnią atrakcją. Dojazd na lotnisko trwa 45 minut, zarówno kolejką, jak i autobusem (o ile nie ma korków), taksówką pół godziny i kosztuje majątek. Osobiście nie mam problemu z tym czy lotnisko będzie 10 czy 100 km od Warszawy, rzecz w tym jak szybko będzie można się tam dostać. Przykłady Gdańska czy Krakowa, a nawet Warszawy, pokazują, że szybkie połączenia kolejowe to u nas mrzonka. Owszem, można dojechać w 3 godziny do Gdańska, czy 2,5 do Krakowa, ale w obrębie aglomeracji pociągi się wloką, linia średnicowa w Warszawie jest przeciążona, brakuje nowoczesnych systemów sterowania ruchem, odpowiednich torowisk, tak by każdy pociąg nie musiał zwalniać do 20 km/h przed każdą zwrotnicą. Warszawskie pociągi podmiejskie są zatłoczone do granic możliwości, gdzie pomieszczą się pasażerowie na lotnisko, na zderzakach?
gość_3c187
2018-05-16 15:36
Tylko jest parę kłopocików, ale dla obecnej ekipy rządzącej to nie kłopot. a) Okęcie nie będzie zamknięte bo naszym Towarzyszom z PIS za daleko będzie swoje d... przemieszczać z Baranowa, a co za tym idzie tereny lotniska Okęcie nie będą oddane miastu. b) Niestety dla rządzących nie mają decydującego wpływu na Modlin, który dzięki CPL dostane skrzydeł. LOT będzie miał międzygalaktyczny Hub w Baranowie, za to Modlin po rozbudowie z otwartymi rękami przyjmie Lufthansę, Air France,KLM, British Airways oraz Wizza. Czyli projekt CPL o d... rozbić, ale za to LOT będzie się mógł rozwijać bez problemowo i może zamówić 100 Airbusów A380 a co... polska wstaje z kolan... za naszą kasę PS. Dziwnym trafem British Airways trzyma się rekami nogami Heathrow, ba nawet doprowadzili do budowy 3 pasa. Drugi przykład mieszkańcy ekologicznych Niemiec i jej stolicy czyli Berlina nie wyobrażają sobie zamknięcia lotniska Tegel (nawet po uruchomieniu BBI) mimo tego że lotnisko jest równie blisko centrum jak Okęcie, i jest także uciążliwe odprawia ponad 20 mln pasażerów rocznie. A co najważniejsze to czy pozostawić lotnisko czy też nie, decydowali nie decydenci a mieszkańcy Berlina.
gość_6e5ab
2018-05-16 15:09
W wielu miejscach po otworzeniu nowego lotniska zamknieto stare - przyklad Monachium, Hong Kong - wiem zaraz ktos poda przyklad Montrealu, ale wlasnie Mirabel przestalo istniec wlasnie dlatego ze nie zamknieto Dorvalu.
gość_7c091
2018-05-16 15:07
Są to argumenty za zamknięciem Okęcia, ale nie są za budową CPK. Przecież Warszawa ma już drugie lotnisko w Modlinie, które spokojnie można rozbudować.
Budowa CPK zaszkodzi portom w Krakowie, Katowicach, Łodzi i Radomiu.
gość_1e8ff
2018-05-16 14:52
zgadzam się że lotnisko powinno zostać zamknięte. Jest blisko centrum, hałas jest ogromny, miasto się rozrasta. Przeniesienie to bardzo dobry pomysł. Zresztą już i tak wyczerpuje swoje limity. Według danych ruch lotniczy zwiększa swój udział w komunikacji, a Okęcie temu nie podoła. Co to za argumenty, że ktoś kupuje mieszkanie blisko lotniska? Zapraszam na lotniska w Pradze, we Francji, Anglii, nawet na Ukrainie jest oddalone od miasta o 50 km.
gość_16048
2018-05-16 14:47
gość_3fb85: mała korekta, PanAmu nie zniszczyło planowanie, a katastrofa nad Lockerby, a ściślej mówiąc odszkodowania po niej.
gość_f1e70
2018-05-16 14:38
Ten dylemat jest identyczny jak u powiększającej się rodziny posiadającej małe mieszkanie w centrum, które robi się za małe. Jest miło położone, ale nie jest z gumy, a dzieci gdzieś spać muszą, więc trzeba się przenieść do domku pod miastem i ciężko w takiej sytuacji zastanawiać się nad pozostawieniem mieszkania w centrum i utrzymywać zarówno je jak i dom - to trochę nieekonomiczne. Racjonalnym wyjściem jest sprzedanie mieszkania w centrum za dobrą kasę i wpakowanie tej kasy w piękny dom pod miastem. A argument, że jeśli już dom zostanie wybudowany, to szkoda likwidować fajne mieszkanie w centrum, zwłaszcza gdy będzie w nim luźniej, jest bez sensu, chyba, że komuś zbywa pieniędzy i go stać.
gość_b200e
2018-05-16 14:26
Budować CPK i nie przejmować się krytykantami ani protestami.CPK przyniesie wiele pożytku Polsce.
brooks88
2018-05-16 14:21
Chętnie przejmę za darmo mieszkanie blisko lotniska
gość_91eff
2018-05-16 14:21
i tak apropos watku LHR
to nie zapomnijmy ze, do Lhr dochodzi metro ktore, jest połączone kilkunastoma liniami.
gość_a10ed
2018-05-16 14:19
Na miejscu lotniska Chopina ma powstać duża baza NATO, więc jako takie nie zostanie zamknięte tylko będzie wozić innych "pasażerów".
gość_1ef82
2018-05-16 13:48
do gość 082a8, to trzeba było nie kupować mieszkania koło lotniska!!
gość_b1367
2018-05-16 13:40
prezesik: Modlin jest dokładnie w takiej samej odległości, co planowany CPK, tylko w gorszym miejscu.
gość_0c4af
2018-05-16 13:38
Pisze się, że Heathrow leży 3 razy dalej od centrum Londynu niż Okęcie od centrum Warszawy, ale zapomina się, że nasz port lotniczy położony jest na obrzeżu Warszawy, a Londyn jest ponad 4 razy większy od Warszawy - 8,8 mln/1,7mln. Mieszkam ok. 1,5 km od lotniska i startujące/lądujące samoloty w ogóle mi nie przeszkadzają.
prezesik
2018-05-16 13:30
Aby projekt CPK się spiął to władza będzie musiała jeszcze zamknąć Modlin, bo jest dwa razy bliżej Warszawy niż CPK. Jeśli zamknięte zostanie Okęcie a zostanie Modlin, to linie tam się wyniosą, bo będzie to najbliższe Warszawie działające lotnisko. Każdy bank pożyczy Struzikowi wtedy pieniądze na rozbudowę bo sukces Modlina wtedy będzie pewny (w przeciwieństwie do CPK).
gość_e3b58
2018-05-16 13:28
gość_082a8: było się nie budować przy lotnisku, bo taniej czy coś... Takie rzeczy tylko w kraju kwitnącej cebuli.
gość_074f1
2018-05-16 13:21
WOW .z tego steku bzdur jasno wynika ze konsumenci wola latac z okecia a nie baranowa . czyli wydajemy 40 mld zeby uprzykrzyć ludziom zycie bo chcemy miec wielki panstwowy LOT ktory bedzie wozil ze strata po swiecie slowakow , rumunow i innych ...lotniska sa dla pasazerow a nie po to zeby jakies chore mrzonki za pieniadze polskich podatnikow budowac ...
gość_13fdc
2018-05-16 13:18
wybijcie sobie z głowy ten cpk , lotnisko to nigdy nie powstanie
gość_91000
2018-05-16 13:12
gość_082a8; To po co było kupować mieszkanie w okolicy? Nie wiedziałeś, że na lotnisku startują i lądują samoloty?
gość_3fb85
2018-05-16 13:05
Przyklad montrealskiego lotniska Mirabel najlepiej wskazuje, że cała ta afera z Baranowem jest nonsensowna. Ja lądowałem na Mirabel w latach osiemdziesiątych, godzina do miasta, w szczerym polu, do Iła podgoniono autobus trap, jakaś jedna wielka pomyłka zbudowana w związku z Olimpiadą. Dziesięć lat później lądowałem już na Dorwalu, Kanadyjczyk, sąsiad w samolocie z Chicago wspominał Mirabel jak zły sen. Kiedy już ta wielka forsa na Baranów zostanie przemielona, iluś zdzisiów z firm budowlanych kupi sobie za zarobioną kasę apartamenty w Hiszpanii, my zobaczymy jak wielkie linie lotnicze przyduszą LOT konkurencyjnymi cenami, by nie tracić pasażerów ze swoich hubów. I tak jak do tej pory pasażerowie z Ukrainy, Mołdowy, Litwy będą latać do Japonii Lufthansą, albo KLM. Co wtedy zrobimy z oszołomskim pisoffskim lobby Baranowa? Mocarstwowe plany zniszczyły Swissair, Mirabel, PanAmerican... Wildtowie są groźni, bo zafundują nam pasztet, za który nie poniosą odpowiedzialności.