Ryanair nie udostępni PPL ani Arupowi umowy z Modlinem

Ryanair nie udostępni PPL ani Arupowi umowy z Modlinem PPL zwrócił się o zgodę na wgląd w treść umowy pomiędzy liniami lotniczymi Ryanair i portem lotniczym w Modlinie, gdyż planował sfinansować raport due diligence modlińskiego lotniska. Zgodnie z planami PPL, raport miała przygotować ta sama firma Arup, która wcześniej stworzyła korzystną dla Radomia analizę komplementarnego portu dla Mazowsza. Firma Arup chciała uzyskać...
14/05/2018 13:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39c5b 2018-05-17 15:54   
gość_39c5b - Profil gość_39c5b
czy możecie skończyć z powtarzaniem bzdur dot cennika w WMI? takie cenniki ma wiele portów, żeby daleko nie szukać KTW... jak PPL zmanipulował cennik pod LO to jakoś nikt nie załapał.
gość_2dda4 2018-05-17 10:25   
gość_2dda4 - Profil gość_2dda4
Ryanair to on doprowadził do tego, że PPL ogłosił Radom jako lotnisko zapasowe.
Ciekawe, czy im o to chodziło ?
gość_2dda4 2018-05-17 10:06   
gość_2dda4 - Profil gość_2dda4
tak arup jest nierzetelny, ale korpo-ludziska z wielkiej czwórki są - hahaha - przecież w tej "wielkiej" 4 jest wielu kretynów, opiniują tak jak chce tego płacący, oderwani od rzeczywistości i niepraktyczni. żal. koniec żartów.
gość_74b86 2018-05-16 19:30   
gość_74b86 - Profil gość_74b86
Nasze władze powinny zaaresztować Ryanairowi wszystko samoloty na terenie Polski i w ten sposób wymusić ujawnienie umowy.
Nie może być tak ze jacyś Irlandczycy robią sobie w naszym kraju co im się żywnie podoba i odmawiają państwowemu audytowi czegokolwiek.
gość_23117 2018-05-15 13:59   
gość_23117 - Profil gość_23117
Ja tam kibicuje Ryanerowi bo nie chce płacić za bilety znowu po kilka tysiecy złotych dla całej rodziny, myślę że wiekszość ludzi którzy maja rodziny i podróżują samolotami zgodzi się ze mną. A tak na marginesie, ciekawym zagraniem by było jakby O'Leary przeniósł część swoich paxów na okęcie w szczególności tych biznesowych kierunków, żeby zwolnić modlin. Jestem pewien że bardzo szybko PPL przestał by blokować modlin.
gość_04510 2018-05-15 11:33   
gość_04510 - Profil gość_04510
@gość_ec29c - jesli ty wiesz ile zarabia Ryan w Modlinie to musisz być asem wywiadu, niemniejszym niż Leary zarządzania, bo te informacje nie są publikowane.
gość_29954 2018-05-15 11:24   
gość_29954 - Profil gość_29954
Dobrze rozumiem, że PPL, który jest współwłaścicielem lotniska w Modlinie nie zna warunków umowy jakie lotnisko podpisuje???
gość_b1367 2018-05-15 10:05   
gość_b1367 - Profil gość_b1367
spotter10: Jak na razie nie dostrzegam żadnych oznak "niszczenia konkurencji". Żadnego "zgniatania, opluwania, wbijania w ziemię". Konkurencja lata sobie dalej i nic złego jej się nie dzieje. Chyba żyjemy w różnych, równoległych światach.
gość_ec29c 2018-05-15 09:37   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Ryan nic nie musi, bo jeśli PiS naprawdę zaorze Modlin to przegra teoretycznie wygrane wybory w województwie podlaskim.

O'Leary nauczył się walczyć lokalnymi kacykami i jeszcze żaden Go nie pokonał bo to wybitny menadżer jest. Dlatego O'Leary prędzej zrezygnuje z Modlina (na którym, jeśli zarabia to niewiele), niż ustąpi jakiemuś lokalnemu kacykowi.

PO przegrała wybory między innymi (i to był ważny czynnik) przez bardzo głupie wprowadzenie Pendolino. Głupia w tym była podwyżka ceny biletów i tak już drogich ekspresów, ograniczenie tańszych i pociągów i zablokowanie Leo Expresa. I ludzie zrozumieli, że arogancka władza wprowadziła drogi pociąg dla siebie, a ludziom każe się tłoczyć w starych 50 letnich wagonach. Oni byli tak ślepi, że Kopacz jeździła Pendolino w ramach kampanii wyborczej.

Pendolino można było wprowadzić tak jak w Chinach, czyli 60 sztuk, produkcja w kraju, jazda z prędkością 250 km/h i bilety kilka razy tańsze.

Nie wiem, czy zauważyliście, ale kandydat Pis-u na prezia Waw-y nie głosował w spawie CPL-u, mimo że był wtedy w sejmie. Cóż, demokracja ma jednak pewne zalety...
spotter10 2018-05-15 08:16   
spotter10 - Profil spotter10
Do -> gość_087cf
W tym co piszesz jest wielki stek bzdur i mocno mijasz się z prawdą i zasadami działania rynku i gospodarki. No ale punkt po punkcie:
1. Czy poprzedni rząd chciał zaorać LOT? Skąd takie bzdury? To własnie poprzedni rząd i jego zarządy doprowadziły do zmiany w umowach zbiorowych z pracownikami, zmiany w wynagradzaniu i zatrudnianiu. Czyli to, o co teraz chcą strajkować a dzięki czemu LOT jest na fali wzrostowej. Gdyby chcieli zaorać, to by nie reformowali, nic nie zmieniali i nie pożyczyli kasy na ratowanie.
2. FR'anca zabiera pax LOT. To też jest bzdura. Pasażer latający FRancą to zupełnie inny pasażer niż ten co korzysta z LOT'u czy innego tradycyjnego przewoźnika. W większości pax'y low costów to ludzie, którzy wcześniej korzystali z autobusów lub własnych samochodów, lub wybierali jeszcze inne formy podróżowania. Jeżeli Ryanair by zniknął kompletnie z Modlina, to LOT przejąłby może max 10 pax ich pasażerów, nie więcej. Reszta by się ponownie przesiadła do busów albo aut.
3. Układ Modlin-Ryanair. Tutaj jest trochę prawdy w tym, bo stawki są tak skonstruowane że żaden inny przewoźnik nie ma szans na uczciwą konkurencję z Ryanair'em. To akurat należy zmienić.
4. Do naszych biletów dopłacają samorządy, i wszyscy na tym tracą. To też jest bzdura. Owszem, samorządy dopłacają w sposób (nie)bezpośredni (czyli poprzez reklamy i inne wynalazki), ale każdy pax obsługiwany przez przewoźnika, pomimo że może i nie przynosi bezpośredniego przychodu lotnisku, to przynosi dochód dla samorządów oraz Skarbu Państwa. A jak? Proste - pax musi dojechać, czyli płacąc za bilet lub paliwo płaci przede wszystkim VAT (dochód dla SP) i ktoś mu to paliwo lub bilet musi sprzedać (ktoś ma pracę). Na lotnisku lub w okolicach są parkingi - znowu, masz usługi za które płaci się VAT i ktoś ma pracę. I takich przykładów można by wymieniać wiele. Na dodatek najczęściej wokół prężnych lotnisk, z bogatą siatką połączeń, rozwija się też biznes, nie tylko lokalny. Powstają nowe miejsca pracy, świadczone są nowe usługi. Znowu, płaci sie VAT i PIT od dochodów. Także dopłaty dla lotnisk to nic innego, jak inwestycja w region. Na tym się zyskuje, a nie traci.
Podejście obecnej władzy do LOT'u z jednej strony cieszy, bo chcą by ta linia była dużą, prężna i światowa. Tutaj im kibicuję. Ale robią to w sposób niewłaściwy, poprzez niszczenie konkurencji. Czyli najłatwiej jak się da. Zamiast starać się i być coraz lepszym, równać do najlepszych, to nasi wolą oponentów zgnieść, opluć, wbić w ziemię. I niestety robią to w każdym zakresie swojej działalności - w sferze politycznej, w sferze ekonomicznej oraz światowej.
gość_087cf 2018-05-14 23:56   
gość_087cf - Profil gość_087cf
Cześć,
rzecz jasna kryje się za tym polityka. Oczywiście polityka 'dobrej zmiany'. W momencie, gdy poprzedni rządzący (na czele z D.T.) chcieli pogrzebać LOT, obecna opcja rządząca postawiła na rozwój narodowego przewoźnika. I to przewoźnika spółki skarbu państwa.
Mamy więc do czynienia z próbą eliminacji naj(gor/więk)szego konkurenta na rynku, który tak na prawdę rozpasał pasażerów i przyzwyczaił do bardzo taniego latania. Tyle że za to tanie latanie garstki mieszkańców Mazowsza płaci całe województwo Mazowieckie. A w dodatku monopolista w Modlinie zabiera pasażerów narodowemu przwoźnikowi.
Z punktu widzenia dobra interesów Polski, to działanie jest uzasadnione i ma sens. Każdy prawdziwy patriota chciałby być dumny z narodowego przwoźnika.
Tyle że w województwie warszawsko-mazowieckim liczy się kasa - dużo zarobić, mało wydać. I każdy ścibigrosz będzie bronił Ryanaira, bo przecież zabiera nas w tanie podróże!...
Osobiście uważam, że PPL wraz z partią rządzącą perfekcyjnie rozgrywają układ Modlin-Ryanair i że ten układ polegnie. A po porażce w/w przwoźnik podniesie ceny biletów, zacznie płacić Modlinowi rynkowe stawki i wtedy już nie będzie aż tak atrakcyjny dla rozpasałych pasażerów. I wszystko wróci do normy, kiedy za bilet w mega promocji zapłacimy 200zł, a nie 39zł.
Pochodzę z Katowic i pamiętam, jak Wizzair otwierał połączenia w 2004 min. do Rzymu. Kupiłem wtedy bilet za 400zł w obie strony i cieszyłem się, że to tak tanio!
A teraz? Do naszych podróży za 99zł w dwie strony dopłacają samorządy, województwo i skarb państwa. My się cieszymy, ale ta sytuacja ma bardzo krótkie nogi...
Ryanair jest konkurencyjny tylko dlatego, że drenuje samorządy.
Dlatego właśnie partia rządząca stara się politycznie rozegrać ten spór na swoją korzyść, aby pokazać faktyczny marazm umowy Ryanair-Modlin.
A co do Radomia, to wydźwięk jest taki - chcecie zawalczyć Mazowsze dumpingowymi cenami? Prosimy bardzo! Radom wam to umożliwi. Może nawet zapłacicie - wy pasażeowie - 19zł, zamiast 39zł. Ale pojedziecie sobie 1,5h na lotnisko.
I to ma sens oraz uzasadnienie ekonomiczne.
Pozdrawiam ze Śląska.
gość_9badd 2018-05-14 21:28   
gość_9badd - Profil gość_9badd
gość_89b60: Twoje porównanie nie jest dobre - z tej przyczyny, że nie wyciągasz ręki do Biedronki, żeby Ciebie wspomogła finansowo w twoich interesach z Lidlem jako udziałowiec.
gość_72119 2018-05-14 15:53   
gość_72119 - Profil gość_72119
ARUP działał na zlecenie PPL i wyniki miałbyc takie jakie zazyczył sobie PPL.
Z takim partnerem to raczej trudno zeby Modlin i RYR wspolpracował. Trudno zeby rozbudowa Modlina pod ruchem lotniczym trwała krócej niż puste lotnisko na końcu świata dlatego to PPL z ARUPEM przyjeli 50% wage do czasu. Wszystko by udowodnic jedna teze. ARUP i jego wiarygodnosc jest skończona podopnie jak PPL
gość_89b60 2018-05-14 15:40   
gość_89b60 - Profil gość_89b60
Obrazowo - dla nie czających, o co chodzi - to tak, jakby Biedronka chciała, żebym jej udostępnił moją umowę z Lidlem. Biedronka wie, że nie udostępnię, ale będzie wszystkim wokół rozgłaszała, jaki to ja jestem zły i niechętny do współpracy.
gość_fb7dc 2018-05-14 14:31   
gość_fb7dc - Profil gość_fb7dc
Raport Arupa był korzystny dla Radomia ponieważ Modlin nie nadaje się do szybkiej i taniej rozbudowy a umowa z Ryanem to Enigma dla współudziałowców. Ujawnienie szczegółów prawdopodobnie skończyłoby się dla Zarządu portu dymisją i adekwatną karą na pods. KK.
A czy Arup jest silnie związany z PPL?
Tak silnie jak każda firma, która by została wynajęta przez zleceniodawce, który płaci za usługę czyli wcale i tyle.
Cytowanie Pulsu Biznesu, który skompromitował się skandaliczną publikacją(manipulacją) z 3-go kwietnia jest trochę nie na miejscu...
gość_9badd 2018-05-14 14:30   
gość_9badd - Profil gość_9badd
No to PPL nie będzie inwestowało w Modlin. Proste.
gość_fb7dc 2018-05-14 14:10   
gość_fb7dc - Profil gość_fb7dc
No i po Modlinie...
Wieczny odpoczynek...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy