Rząd przyjął projekt specustawy o CPK

Rząd przyjął projekt specustawy o CPK Zgodnie z założeniami dokumentu, w chwili otwarcia CPK będzie obsługiwał 45 mln pasażerów rocznie. Plany zakładają, że po kilku latach działalności, liczba ta ma wzrosnąć do 100 mln podróżnych rocznie. "Nowe lotnisko, usytuowane między Łodzią a Warszawą, ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do...
27/04/2018 12:56   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_65778 2018-04-29 17:15   
gość_65778 - Profil gość_65778
Ja bym proponował Ciudad Baranów.
BA850 2018-04-29 15:18   
BA850 - Profil BA850
Zamiast "Solidarność" powinni nazwać to nowe lotnisko "Mirabel bis" ;)
gość_3ba40 2018-04-28 13:16   
gość_3ba40 - Profil gość_3ba40
Jeszcze jedna uwaga w temacie lotnisk i linii lotniczych.
To jedne z branż o najniższej stopie zwrotu z inwestycji.
A mu pakujemy 40-50 mld na budowę czegoś w polach. Ciekawe kto tam będzie jeździł do pracy. Może Wilk się nie orientuje ale płace w tej branży poza nielicznymi stanowiskami są na bardzo niskim poziomie. A ponieważ w tym miejscu już brakuje ludzi do pracy (w okolicach sa duże centra dystrybucyjne które ściągają nawet więźniów żeby jakoś ogarnąć przeładunek) to dodatkowe 50-100 tys. ludzi będzie trzeba sciągać z Łodzi i Warszawy. Koszt codziennych podróży, korki będą dramatyczne.
gość_42f7f 2018-04-27 17:52   
gość_42f7f - Profil gość_42f7f
@gość_ec29c. Nie będą musieli do niczego zmuszać, jeżeli long-haule będą bardziej opłacalne z CPK. Regiony zostaną do latania po Europie, CPK - do lotów w daleki świat.
gość_42f7f 2018-04-27 17:49   
gość_42f7f - Profil gość_42f7f
Szkoda, że tak bardzo na wschodzie zamiast bardziej w centrum (np. niedaleko Łodzi, np. nieco na południe od Łodzi). Dekada wydaje się czasem zdecydowanie za krótkim wziąwszy pod uwagę ogrom tak przygotowań formalnych, jaki i samej budowy i to zarówno portu lotniczego, jak i linii kolejowych, podłączenia do A2 i ekspresówek. Jeśli projekt nie umrze śmiercią naturalną, do dwie dekady jak nic.
gość_01370 2018-04-27 17:44   
gość_01370 - Profil gość_01370
gość_ec29c - bardzo dobry komentarz. Niestety aby go zrozumiec trzeba umiec myslec a z tym ostatnio sa powazne problemy u PiSich decydentow. A Pan Wild zamiast na marzeniach o CPL to moze lepiej spedzi czas poganiajac prezesa Milczarskiego do roboty i rozwiazania problemu strajku LOTu. To chyba bedzie fair rekompensata za te 1.5 miliona zlotych ktore Pan Milczarski przytulil ostatnio jako nagrode. Ktos, nawet jezeli dyletanci zarzadzania i pracy z duzymi zespolami ludzkimi ciagle chyba zarzadza LOTem jako spolka Skarbu Panstwa. Atuty przetargowe wobec zalogi sa zadne bo wiekszosc personelu latajacego pojdzie w koncu do konkurencji a na lodzie zostana biurokraci (ktorych ponoc jest juz duzo wiecej niz potrzeba). Pozdrawiamy Panow Wilda i Milczarskiego ale ich akcje gwaltownie spadaja na Nowogrodzkiej gieldzie. A propaganda sukcesu byla tak mila - do czasu.
gość_29954 2018-04-27 17:38   
gość_29954 - Profil gość_29954
Rząd zapomniał o demografii.
Za 3-4 lata wzrost liczby pasażerów wyhamuje i przestanie rosnąć a z czasem może zacząć spadać. Emeryt (za te 10 lat to będzie już coś między 20 a 30 % obywateli) z emeryturą 1000-1500 zł nie będzie w stanie nawet dojechać do lotniska a co dopiero polecieć.
Low costy będą latać do portów regionalnych bo to skróci czas podróży o połowę nie mówiąc o niższych kosztach. Jeżeli nawet ruch w całym kraju dojdzie do 70-80 mln pasażerów to 60% będzie robiony przez low costy (głównie z mniejszych lotnisk). Czyli na linie networkowe zostanie 28-32 mln z czego część będzie też latać z regionów łącząc je ze swoimi hubami.
Więc na CPK zostanie 25 mln plus może trochę lowe costów. Razem ze 30 mln.
A oni budują port na 100 mln.
To chyba muszą zaprosić pół Afryki i Ukrainy żeby to hulało. Jeżeli otworzymy się na imigrację to ten projekt może mieć sens.
gość_29954 2018-04-27 17:27   
gość_29954 - Profil gość_29954
gość_ec29c

policzyłeś tylko koszt lotniska a zapomniałeś o infrastrukturze dojazdowej. Przecież te inwestycje kolejowe i drogowe to będą kolejne 10-15 mld.

gość_83076 2018-04-27 17:11   
gość_83076 - Profil gość_83076
To dla której linii lotniczej będzie ten CPK bo LOT może do tego czasu nie istnieć.
gość_ec29c 2018-04-27 17:07   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Polecam wszystkim analizę oferty KLM, Bruksela Midi via Schiphol. Te czasy nie zachwycają, a sam czas przejazdu pociągiem to tylko 1:34.
gość_ec29c 2018-04-27 16:59   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Czyli wydajemy 37 mld na CPK zamiast 4 mld (po 2) na rozbudowę Chopina i Modlina, po to by LOT mógł pozbyć się nierentownych lotów krajowych.

33 mld w plecy (w zasadzie 35 mld bo Chopin i tak ma być rozbudowany). Po likwidacji krajówek operacji na CPL będzie MNIEJ niż na Chopinie!!! (krajówki bez Szczecina to około 450 z 2 500 operacji w S18)

Jest jeszcze jeden element: jak oni zamierzają zmusić ludzi do dojeżdżania pociągiem na CPL zamiast latania z regionów innymi liniami? Jak zamierzają zmusić Poznaniaków by jechali pociągiem na CPL, a nie do BER?
gość_01370 2018-04-27 15:36   
gość_01370 - Profil gość_01370
A Rzad PiSu spokojnie odlatuje do magicznej krainy czarow od swoich rzeczywistych dzisiejszych problemow. Bon voyage i juz nlepiej ie wracajcie
tadeuszkominek 2018-04-27 15:31   
tadeuszkominek - Profil tadeuszkominek
Nie wiem co rząd bierze ale czas to odstawić.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy