airBaltic podkupuje polskich pilotów

airBaltic podkupuje polskich pilotów - W tej chwili airBaltic zatrudnia ponad 300 pilotów z 25 różnych krajów europejskich. Ponieważ linie lotnicze kontynuują swój wzrost, w 2018 r. planują zatrudnić ponad 100 dodatkowych pilotów - czytamy w komunikacie prasowym przewoźnika.W poszukiwaniu przyszłych pracowników w ubiegłym tygodniu airBaltic zawitał także do Warszawy z inicjatywą "Pilot Open Days". Na...
20/04/2018 10:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e32b6 2018-04-22 12:02   
gość_e32b6 - Profil gość_e32b6
i bardzo dobrze niech zaczna placic a nie tylko jakies zlecenia i spolki lotnik1
gość_474af 2018-04-20 21:28   
gość_474af - Profil gość_474af
Wszystko spoko, tylko kto by chciał się przeprowadzać do Rygi czy innych miast, do których lata Air Baltic.
gość_2fb4a 2018-04-20 17:31   
gość_2fb4a - Profil gość_2fb4a
Do wizza też ludzie odchodzą - umowa o pracę, płatne urlopy, chorobowe, ubezpieczenie od utraty licencji, a przede wszystkim - zarobki kapitańskie o wiele wyższe (bo dla oficerów jeszcze w miarę podobne). Takich znam wielu, o ruchach w drugą stronę jeszcze nie słyszałem
gość_f72f1 2018-04-20 16:01   
gość_f72f1 - Profil gość_f72f1
Przecież zagrożeniem dla LOTu nie jest AB, bo tam pracować pójdzie mało kto z LOTu, zwłaszcza, że pieniądze nie są większe. Zagrożeniem to jest Ryan, który płaci znacznie więcej i do którego ludzie z LOTu odchodzą.
gość_f72f1 2018-04-20 16:00   
gość_f72f1 - Profil gość_f72f1
@spotter10 To co piszesz, to są mniej lub bardziej bzdury. Chętnych na rekrutacje do LOTu (Tfu, Lot Crew :D ) z gotowymi papierami jest pełno. Linie chcą doświadczonych oficerów, albo ludzi z typem albo kapitanów, bo ich można znacznie szybciej przeszkolić i proces ich wdrażania nie trwa pół roku, ale miesiąc. Cały czas uważam, że na rynku nie brakuje oficerów, bo tych jest mniej lub więcej pod dostatkiem. Towarem deficytowym są kapitaniowie.
spotter10 2018-04-20 12:25   
spotter10 - Profil spotter10
Jest problem z pilotami na rynku, bo systemy szkoleń praktycznie nie istnieją. Linie lotnicze najczęściej chcą już pilotów z licencjami na wielosilniki. Kiedyś najczęściej pilotami liniowymi zostawali emerytowani piloci wojskowi, lub zapaleńcy którzy sami robili i opłacali licencje turystyczne.
Gwarantuję, że jeżeli LOT by uruchomił szkołę pilotów, za darmo dla kandydatów, to znalazłby ich wielu. Musiałby ich wprawdzie wyszkolić od zera, ale przy odpowiednio sporządzonej umowie, gdzie kandydat po uzyskaniu licencji musi pracować w LOT przez okres min 10 lat, wcale by nie było aż tak drogim rozwiązaniem. Tacy piloci zgodzą się na mniejszą pensję. Bo wykwalifikowany wie ile się zarabia i się ceni. Zaś taki kandydat, który zapewne od zawsze chciał latać, ale nie było go stać na samodzielne pokrycie kosztów szkolenia, podpisze cyrograf byle tylko uzyskać licencję. Przecież 10 lat jakoś się przemęczy z pensją niższą niż u konkurencji. A jeżeli nie, to zwraca koszty szkolenia.
gość_8256d 2018-04-20 11:46   
gość_8256d - Profil gość_8256d
Zlikwidować Lotnik 1, dać umowy o pracę i po problemie!
skorzewski 2018-04-20 11:21   
skorzewski - Profil skorzewski
Prosciej wymienić wszystkie linie ktore mają OPEN DAY w PL, takie to czasy gdzie pracownik idzie tam gdzie bedzie mial dobrze.
Cos mi ten artukyl zwiazkami pachnie z planowanym strajkiem.
Ci co chcą strajkować mogą zawsze dla AirBaltic pracować. Daleko nie ma..
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy