Lotnisko Chopina wykorzysta przepustowość do 2020 roku

Lotnisko Chopina wykorzysta przepustowość do 2020 roku Lotnisko Chopina zostanie rozbudowane tak, by do czasu otwarcia Centralnego Portu Komunikacyjnego mogło obsługiwać od 24 do 32 mln pasażerów rocznie - wynika z analizy firmy Arup przeprowadzonej na zlecenie PPL-u. Według szacunków ruch pasażerski w Warszawie ma wzrosnąć od 53 do 104 proc. w ciągu 10 najbliższych lat. - Nawet po rozbudowie nie będziemy w...
05/04/2018 15:20   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546 2018-04-06 23:22   
gość_00546 - Profil gość_00546
Poczekajcie na wybory w przyszłym roku, żadnego CPK nie będzie bo obecny rząd wybory przerżnie i po CPK. Nikt nie będzie marnował 40 albo i więcej miliardów na czyjeś mżonki jak można przebudować Chopina i Modlin i też mieć 40-50 mln przepustowości.
gość_9dce4 2018-04-06 22:06   
gość_9dce4 - Profil gość_9dce4
Limit środowiskowy został określony wraz z Obszarem Oddziaływania Środowiskowego i trudno sobie wyobrazic, aby zostal drastycznie zwiekszony i to na wiele lat. Ile bylo klotni i sporow i chetnych do jego ograniczenia jeszcze bardziej w dol. Wiec szans na zwiększenie np. co najmniej podwojenie jak by to musiało mieć miejsce gdyby zbudowano równoległa drogę startową nie ma.

Można sobie wyobrazić, że tymczasowo (tj. na czas do momentu zamknięcia Chopina w 2027, kiedy ruch miałby zostać przeniesiony do Baranowa) moze pozwolonoby na zwiekszenie limitu o 50, 100 czy nawet 200 (zakladajac rozbudowe infrastruktury umozliwiajacej zwiekszenie liczby operacji) mając na uwadze, że za 9 lat tego lotniska nie będzie i zapanuje cisza. Nie sadze jednak by bylo to wiecej niz 150-200 operacji wiecej, a to oznacza, ze mozliwosci rozwojowe lotniska na Okeciu sie skonczyly i o zadnej wiekszej rozbudowie nie moze byc mowy.
gość_3746e 2018-04-06 20:53   
gość_3746e - Profil gość_3746e
gość_e175a

samoloty są coraz cichsze więc te limity można zmienić. Poza tym można wprowadzić limit hałasu dla całego Okęcia i wyrzucić samoloty które nie spełniaja wymagań. Poziom hałasu spadnie.
O jakich kolejach wielkich szybkości piszesz? Niczego takiego w najbliższej przyszłości nie będzie. A budowanie ich naokoło żeby był dojazd do lotniska też ma mały sens. Jeżeli komuś się śpieszy z innych miast niż Warszawa przyleci samolotem. Reszta przyjedzie na Zachodni i dojedzie sobie w 10-15 minut minut do Okęcia.
gość_ae0fc 2018-04-06 14:05   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
To mamy sprzeczne wiadomości:

a) teza o 600 operacjach w artykule
b) 4 247 slotów przyznanych na WAW S18, tu macie źródło

zobacz link

600 razy 7 równa się 4 200

Czy redakcja mogłaby wyjaśnić jak to możliwe?
gość_ea9c5 2018-04-06 13:46   
gość_ea9c5 - Profil gość_ea9c5
gość_e175a: czy limit środowiskowy nie może zostać zmieniony w przypadku budowy pasa w kierunku, który nie powodowałby hałasu dla mieszkańców? Parę lat temu, gdy pojawiały się głosy o nowym pasie, przeszkodą był zatwierdzony plan budowy autostrady.
gość_ea9c5 2018-04-06 12:29   
gość_ea9c5 - Profil gość_ea9c5
Być może portal Pasażer mógłby przeprowadzić analizę możliwości budowy trzeciego pasa i rozbudowy terminalu na Okęciu. Byłoby to rozpoczęcie dyskusji na ten temat i sposób na nagłośnienie sprawy.
gość_e175a 2018-04-06 11:50   
gość_e175a - Profil gość_e175a
Chyba nikt z was nie zauważył, że najważniejszym ograniczeniem Okęcia jest limit operacji dziennych wynoszący 600 operacji dziennie, który został właśnie prawie osiągnięty. Jest to tzw. Limit środowiskowy, jaki lotnisko posiada z racji swojego położenia w mieście. Rozbudowanie Okęcia wg. pomysłów pokazywanych przez mlubena oznaczałoby, że na lotnisku liczba operacji zostałaby podwojona, na co nie będzie zgody z racji położenia lotniska w granicach miasta.
Ponadto istotnym graniczeniem WAW jest liczba operacji nocnych i zamknięcie lotniska w nocy oraz brak możliwości włączenia Okęcia w system szybkiej kolei wielkich prędkości.
gość_c735b 2018-04-06 10:47   
gość_c735b - Profil gość_c735b
W całej tej dyskusji dziwi brak analiz możliwości rozbudowy Okęcia. Czy np. można dodać trzeci pas w WAW biorąc pod uwagę wymogi środowiskowe? Nie widziełm ani nie słyszałem o żadnej poważnej analiie tej kwestii ani na TAK, ani na NIE. Jeżeli te wymogi pozwolą, to można dodać trzeci pas albo nad S2 schowaną w tunelu (na LHR żeby dodać trzeci pas mają schować do tunelu autostradę), albo jeszcze dalej na południe po drugiej stronie S2 a nowy terminal umieścić na północ od obecnej S2, łącząc go kolejką z istniejącym terminalem. Pies z kulawą nogą tego nie analizuje. Ba, nawet nie wspomina się, że to pomysł do niczego. Myślę że pomysł z RDO i CPK to kara dla wszystkich warszawskich lemingów za niegłosowanie na PiS. Skoro już pracują w korpo i nie musza oddać nagród lub 20% pensji to jak chcą na urlop to niech wstają 2h wcześniej i zasuwają na RDO, czy CPK.
gość_ae0fc 2018-04-06 10:43   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
Warto wszystkim przypomnieć, że Modlin TEŻ powstał pod wpływem zarządu LOT-u. LOT nigdy nie radził sobie z LCC, więc wtedy wymyślono, że można będzie się ich pozbyć z Okęcia poprzez budowę Modlina.

W efekcie tych działań LOT ma podwójną konkurencję: Wizza z Okęcia na z grubsza równych zasadach (ale Wizz ma tańsze samoloty i płaci mniej za leasing) i Ryana z Modlina (55 zł na paxie, plus przewaga w koszach zakupu i finansowania samolotów).

Zanim w wyniku sugestii zarządu LOT-u wybudujemy Radom i CPL polecałbym przeprowadzenie symulacji strategicznych, jak mogą zareagować LCC. Sugestie zarządów LOT-u powinny być na poważne weryfikowane, bo jak pokazuje przykład Modlina, zarządy LOT-u, nie potrafią przewidywać skutków proponowanych działań!!!
mluben 2018-04-06 09:55   
mluben - Profil mluben
jpg wrzucilem w komentarzu do owego posta na fb. Kto ciekaw to niech szuka :)
mluben 2018-04-06 09:46   
mluben - Profil mluben
Szkoda ze nie mozna wstawiac grafik. Mam w jpg fajny projekt nowego poteznego terminalu na okeciu wraz z 3cim pasem. Wystarczy troche przebudowac drogi na poludnie od lotniska wpuszczajac nieduzy fragment pod nowy pas. A wszystko za mały ułamek tego co trzeba wydac na CPK i dodatkowy radom.
gość_cccc0 2018-04-06 08:57   
gość_cccc0 - Profil gość_cccc0
I Dreamlinery do Rzeszowa bo tam jest potencjał!
gość_074f1 2018-04-06 08:03   
gość_074f1 - Profil gość_074f1
najpierw na chama obnizaja przepustowosc poprzez np ograniczenie godzin lotow czy bzdurne zasady dotyczace tankowania a potem marudza . z planu widac ze tam jest miejsce na drugi terminal nawet . ale oczywicie chca budowac nowe lotnisko bo ile bedzie sobie mozna przyznac nagrod ...
gość_d1f14 2018-04-06 07:58   
gość_d1f14 - Profil gość_d1f14
LGW obsługuje rocznie 40mln pasażerów i tylko kilkanaście % operacji jest realizowana w czasie ciszy nocnej w WAW, zatem pomiędzy 5:30, a 23:30 obsługują grubo ponad 30mln pasażerów i z roku na rok ruch jest coraz większy. Innym ciekawym lotniskiem jest LIS zlokalizowane w centrum miasta, posiada 2 krzyżujące się pasy i obsługuje rocznie 26mln pasażerów. Zatem po rozbudowie terminala w WAW można obsługiwać spokojnie 30mln pasażów.
gość_ee0e1 2018-04-06 02:20   
gość_ee0e1 - Profil gość_ee0e1
"Powodem rozbudowy ma być także dynamiczny rozwój Polskich Linii Lotniczych LOT i wizja budowania hubu, na co, jak przyznaje Szpikowski - Chopin nie jest gotowy." Słowo klucz to wizja. Tych mamy już sporo. Kiedy będą konkrety?
gość_1326a 2018-04-06 00:37   
gość_1326a - Profil gość_1326a
Pamietam, ze kiedys istnialy plany budowy trzeciego pasa na Okeciu, ale zostaly one porzucone ze wzgledu na wprowadzany wowczas projekt budowy autostrady. Z jakiegos powodu trasa autostrady nie mogla byc zmieniona, bo plany juz zostaly zatwierdzone. Ale byc moze teraz moznaby do tego pomyslu wrocic. Przesuniecie autostrady to promil kosztow CPK. Dodatkowo, Okecie ma swietne polozenie blisko centrum, moze przy odpowiedniej lokalizacji pasa rozbudowa nie bylaby zbytnim obciazeniem dla mieszkancow? Zastanawiam sie dlaczego tak latwo porzucono plan rozbudowy Okecia - czy zmiana trasy autostrady to az taki duzy problem logistyczny?
gość_54d31 2018-04-05 22:21   
gość_54d31 - Profil gość_54d31
RYR do Modlina,
WZZ do Łodzi,
LOT i reszta zostaje w Warszawie,
Rządówki do Radomia -> nie dojeżdżają jeżeli mają takie głupie pomysły.

Cała 4 zadowolona :)
jjemiolo 2018-04-05 19:46   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Jesli jednym z celow CPK ma byc powiazanie aglomeracji warszawskiej i lodzkiej dlaczego nie wykorzystac lotniska lodzkiego jako uzupelniajacego dla Okecia do czasu CPK, jesli powstanie. A jesli CPK nie powstanie to WAW + LCJ bylyby duopolem obu aglomeracji, czyli ten sam rezultat. To ze Okecie potrzebuje wsparcia nie podlega dyskusji. Logiczne rozwiazanie to rozbudowa obu lotnisk warszawskich (nowy pas na Okeciu nawet przy koniecznosci przesuniecia autostrady?!) i wlaczenie do tego LCJ. LCJ w takiej samej odleglosci od WAW jak RDO a komunikacyjnie duzo lepiej powiazana i skala Lodzi duzym atutem na rozwiniecie LCJ. Jesli dobrze odczytuje raport ARUP problem w tym ze jest on robiony dla Mazowsza a tym samym LCJ nie pasuje. Jakas dziwna granica istnieje miedzy Lodzia a Warszawa. Jak wiec rzekomy CPK ma powiazac Warszawe i Lodz? To wszystko nie trzyma sie kupy.
gość_b095a 2018-04-05 18:50   
gość_b095a - Profil gość_b095a
gość_ec27f sprawdź czy na LGW nie latają przypadkiem w nocy... Dwa krzyżujące się pasy na Okęciu tak naprawdę niewiele zwiększają przepustowość niż miałby jeden pas. Porównanie do DXB nietrafione zatem. Jakbyś miał równo rozłożone operacje przez całą dobę to miałbyś liczbę operacji jak na LGW.
gość_b095a 2018-04-05 18:47   
gość_b095a - Profil gość_b095a
gość_8ed38 czy mogę wiedzieć na jakiej podstawie wypowiadasz się w taki a nie inny sposób? Znasz wszystkich kontrolerów? Problemem okęcia jest nierównomierne rozłożenie ruchu. W jednej godzinie są maksymalnie wykorzystane pasy w kolejnej wieje nudą. Jakbyś miał w każdej godzinie równo 42 operacje to byś miał ruch jak na LGW. Pomyśl dwa razy zanim się wypowiesz, albo podawaj konkretne argumenty.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy