Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_39c5b
2018-04-10 15:47
"przewoźnik posiada bowiem w podwarszawskim lotnisku stawki degresywne" bo większość cenników właśnie tak działa... a nie buduje się pod jedyne słuszne narodowe linie i potem zdziwienie, że nikt inny nie korzysta ze zniżek. pan prezes się ośmiesza, zresztą nie po raz pierwszy. a co do pytania z komentarza czy trwoniłby swoje prywatne? oczywiście, że nie, bo prościej rozkładać kolejne firmy, a tego na koncie trochę ma.
gość_72119:
"Najbliższe mozliwe terminy S7 i LK8 to 2022."
Piszesz nieprawdę.
Droga szybkiego ruchu S7, na całym odcinku Warszawa-Radom (obecnie w użytku jest około połowy) ma być gotowa do kwietnia 2021.
Linia kolejowa LK8 obecnie również jest w remoncie, oddawana będzie etapami, ostatecznie całość odcinka Warszawa-Radom ma być gotowa do połowy 2021.
Po zakończeniu S7 i LK8, kwestia szybkiego dojazdu z Warszawy do Radomia nie będzie kłopotliwa.
skorzewski
2018-04-08 13:00
Czy CPK poestanie to keszcze dluga droga, na razie wiemy ze Okęcie się powoli zapycha i trzeba się pozbyć wszelkimi sposobami konkurencji wszelakiej co powoli się dzieje ... cisza nocna, zakaz tankowania z pasazerami itp za chwilę znowu coś dolożą by pozbyć się Wizzaira i zwolni sie wiele slotow porannych.
Pani prezydent Łodzi powinna powalczyć o tanie linie i o pasażerów dla nich, zbudować jak najszybciej łącznik lodz lotnisko - centrum i uruchomić na tej trasie bezpośrednie pociągi do Warszawy w takcie pół h z jedym przewoźnikiem a nie jak obecnnie regio, interregio, tlk, ic i lka+km, czas ulatwic zycie mieszkańcom i wprowadzić jeden typ czyli regioExpress (część pociągów przyspieszona ) i jeden bilet jak i cena.
gość_83076
2018-04-07 17:01
PPL i LOT za wszelką cenę chcą się pozbyć nisko kosztowej konkurencji z WAW i o ile powstanie z CPK. Ale cała nadzieja w tym że w przyszłym roku na wyborach obecna władza dostanie kopa i te chore plany pójdą do kosza bo w przeciwnym wypadku koszty latania w Polsce za 10 lat pójdą 2-3 razy w górę a w LOT i na CPK będą same Miśki które będą brały dziesiątki tysięcy na miesiąc i za nic nie będą odpowiadać a poziom usług w Zanzibarze będzie trzy razy lepszy. Na szczęście do wyborów już tylko półtora roku.
gość_b55b9
2018-04-07 11:56
nie mam pojęcia co oni wyprawiają mnie to się w głowie nie mieści... jak wylatuje gdzieś na wakacje to nie było problemu zawsze z Chopina się odlatywało, na odprawę się przyjechało, poczekało się trochę i leciało się enterem bo akurat najcześciej to z biura podróży latam.. A teraz co a weź dojedz tam czekaj na odprawę.. i trzeba wczesniej wyjeżdżać i potem człowiek po zmęczonym locie jeszcze będzie musiał wracać do Warszawy... Nie podoba mi sie to
gość_ae0fc
2018-04-06 10:36
Największą i nieusuwalną wadą Modlina jest to, że po budowie CPL-u będzie lotniskiem położonym NAJBLIŻEJ Warszawy.
Czyli CPL bez pacyfikacji Modlina powstać nie może. Na miejscu PPL-u kupiłbym Modlin, rozbudowałbym do 10-12 mln i podniósłbym ceny do poziomu 17 - 35 PLN za pax.
lysypiotr76
2018-04-06 09:58
Trochę dziwna sytuacja z Modlinem. PPL jako udziałowiec nie ma dostępu do pełnej informacji co dzieje się w spółce, jego finansach, umowach ?
salesmenpolska
2018-04-06 08:43
Sluchajcie ale ta dyzkusja jest bardzo polityczna a niepotrzebnie.
- Modlin odpada bo tam udzialowcy sie kloca z kazdej strony.
- Lodz jak powstanie CPK to zniknie naturalnie
- Zostaje Radom jakby nie patrezc
Odleglosc nie jest wielkim problemem.
Natomiast czas realizacji - owszem bo zegar tyka..
Luton czy Stansted czy Beauvais czy Bergamo pokazuja ze mozna spokojnie rozwijac sie w odleglosci 1-2h drogi od aglomeracji - z sukcesem. Kluczem jest sprawna komunikacja ale to juz rynek ogarnie tak jak to jest w wymienionych miastach.
Przeniesienie low costow jet bardzo proste: przewoznicy nie hubowi koszty razy 2 co latwo wytlumaczyc rentownoscia np. duty free czy generowania ruchu wiec samo soe naturalnie przeniosa gdzie taniej...A z PL sie nie wyniosa bo za duzo by stracili!
Wiec zamiast pluc i narzekac - polecam wiecej optymizmu!
gość_b0b8c
2018-04-05 12:42
Kiedyś ktoś na tym forum pisał o niepełnej stabilności emocjonalnej szefa pewnego dużego lotniska. Kiedy sięgam pamięcią lata wstecz, kiedy pracowałem z nim w jednej firmie, to tylko się uśmiecham.
gość_89b60
2018-04-05 11:38
Obawiam się, że jeśli władze będą postępowały tak dalej, to tanie linie wyniosą się nie tylko z Okęcia, ale powoli będą znikać z Polski.
gość_fede1
2018-04-05 10:41
Miś
gość_29954
2018-04-05 09:11
Skoro postawiono takie warunki dla przygotowywanej analizy, czyli, że PPL musi mieć kontrolę nad "zapasowym" lotniskiem, to tak szczerze powiedziawszy niewiele trzeba analizować, skoro jedynym konkurentem jest Modlin, nad którym PPL nie ma kontroli. To tak jakby zlecić firmie badawczej przeanalizowanie rynku samochodów w celu wyboru modelu jakim dojeżdżać do pracy, ale postawić jeden warunek, mianowicie brak środków na zakup nowego samochodu, a że w garażu stoi duży Fiat, no to raport udowodni, że najlepszym modelem na rynku jest duży Fiat, który pokonał wszystkie BMW i Mercedesy :D
gość_bda1b
2018-04-05 06:27
Redakcjo, aby temat był obiektywnie zbadany przedstaw w końcu jak to jest z tym Modlinem. Dlaczego to jest taki temat tabu. O co chodzi z ta umową. Wszyscy się uwzięli na ten Radom, a nikt nie pamięta, że to się zaczęło od cyrografu z Ryanairem...
gość_02c06
2018-04-05 01:00
Bardzo dobra trafna decyzja,czekamy na kolejne ruchy,Modlin jest zbyt daleko od Radomia.Trzeba juz przyzwyczajac pasazerow do zmian ktore beda bardzo kozystne w kierunku zrownowazonego rozwoju mazowsza.
gość_5fcba
2018-04-05 00:27
Lotnisko im. Chytrej baby z Radomia :)
gość_27bac
2018-04-04 22:44
Wizery i Entery won ! LO weźmie waszych pax ! Potrzebne jeszcze 25 milionów pax w 8 lat bo przecież jest jak na razie 6.5 z czego ponad 1 milion liczone podwójnie ;) LOT jest goły i bez pomocy zbanczy a to właśnie jest ta pomoc .
Łatwo szybko i przyjemnie za kasę podatników zabiorą min 4 do 5 milionów pax. Bo przecież tłumy walić do Radomia raczej nie bedą ;)
Kibicujemy !!!!
Nie mogę tego spokojnie czytać, gdy wszyscy komentatorzy plują jadem na ewentualność lotniska w Radomiu i żaden się nawet nie zająknie na temat zarządu Modlina, który blokuje informację, jak naprawdę wygląda umowa z Ryanairem. Gdyby ta sprawa nie śmierdziała, to nie mieli by żadnego powodu, by jej nie ujawniać.
gość_3145f
2018-04-04 21:34
Co to za pomysl, pociag jedzie z Radomia do Wawy 2 godziny, samochod czy inny transport drogowy to min 1.5 godziny, kto podejmuje takie decyzje i dlaczego?
Mam wrazenie, ze Polska rzadzi grupa kompletnie niekompetentnych, ostro oderwanych od rzeczywistosci ludzi.
gość_69298
2018-04-04 21:27
"w Sadkowie"? Nie wiedziałem że radomskie lotnisko znajduje się w tej podradomskiej wsi... zdawało mi się, że jest NA Sadkowie, czyli jednej z radomskich dzielnic