Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_18306
2018-07-23 18:50
Zaradne chopy z Tarnoskich Gorow som i basta. Na mopliku do hasiaka nie bedeom furgac...
lysypiotr76
2018-07-23 18:34
Będą jednak pieniądze na odbudowę połączenia kolejowego Zawiercie-Tarnowskie Góry. Dzięki dofinansowaniu w wysokości 503 mln. zł ( cała inwestycja zamknie się kwotą 741 mln. zł) już za 4 lata będzie można dojechać na lotnisko w Pyrzowicach.
gość_82f2e
2018-04-04 10:21
Jedyne prawidłowe rozwiązanie to budowa ok. 20 km linii z Dąbrowy-Ząbkowic do Pyrzowic.
Wtedy można założyć podróż z Sosnowca 25 min a Katowic 35 min.
Zawiercie - TG jest potrzebna OPOLU i KIELCOM i WARSZAWIE i KRAKOWOWI i WROCŁAWIOWI i ŁODZI i OSTRAWIE: Macie swój CPL najtańszym kosztem.
aquirre: linia którą podróż na lotnisko potrwa ponad godzinę jest bez sensu!
Jeśli już to powinna powstać kolejka aglomeracyjna Katowice-Chorzów-Bytom-Piekary Śląskie z pociągami jeżdzącymi co pół godizny (15 minut w godzinach szczytu) oraz z przedłużeniem jednotorowym do lotniska - w tym momencie tylko co drugi albo co trzeci pociąg dojeżdzałby na lotnisko.
Ta linia jest potrzebna. Dzięki niej KTW zgarniałaby ruch nie tylko z Górnego Śląska, bo w Zawierciu zatrzymuje się nawet IC z Warszawy (i do). W nowoczesnych aglomeracjach autobusy służą do skomunikowania lotnisk z małymi miejscowościami, bez stacji kolejowych. A w najbiedniejszych państwach taką role pełnią 'dolmusze' vel 'marszrutki'. Na kim chcemy się wzorować?
gość_0f468
2018-03-29 19:43
Jestem z drugiego ze Śląsków i okolice Konurbacji Śląskiej średnio ogarniam. Ale patrząc na mapy kolejowe to połączenie miałoby sens, gdyby wyremontować linie kolejowe od Katowic do Chorzowa i od Bytomia do przecięcia z A1 (teraz prędkości max. są tam w okolicach 50 km/h). Wtedy można by puszczać dość szybkie pociągi z Katowic (lub jeszcze wcześniej) przez Chorzów, Bytom i Tarnowskie Góry na lotnisko. Od drugiej strony mogłyby jeździć też od Częstochowy. A może nawet pociąg Katowice - Częstochowa zmieniający czoło na lotnisku?
gość_e59c1
2018-03-29 18:30
@ banan86 otóż Tarnowskie Góry mają połączenie bezpośrednie komunikacją miejską z Pyrzowicami i to w cenie normalnego biletu. Taki przebiegł linii kolejowej to jedyna szansa na to że połączenie nie będzie wozić powietrza a następnie zostanie zamknięte, bo już widzę tłum katowiczan wsiadających do bezpośredniego pociągu na lotnisko.
@gość_83076 nie wspólny port dla KRK o KTW z wielu powodów. Najistotniejszym jest koszt budowy takiego portu oraz brak sensownej lokalizacji pomiędzy tymi dwoma miastami. Jeżeli zaś chodzi o "problemy" oby lotnisk to wierz mi komunikację można ulepszyć a teren pod rozbudowę dokupić.
I bardzo dobrze! Mam nadzieję, że ta linia nigdy nie powstanie bo taka trasa to kpina (przynajmniej dla pociągów pasażerskich). Kto miałby tędy jeździć? Mieszkańcy Tarnowskich Gór? Z całym szacunkiem dla tego uroczego miasteczka ale dlaczego miasto nie uruchomiło nawet zwykłego autobusu na lotnisko? Ano widocznie nie opłaca się... A zatem jak ma opłacać się pociąg?
Skolei dla mieszkańców innych miast aglomeracji z Katowicami na czele najzwyczajniej taka podróż byłaby zbyt długa. Prawdopodobnie dłuższa od obecnie kursującego autobusu. Linia powinna przebiegać przez Bytom i Piekary Śląskie jak pierwotnie planowano. Kropka. W przeciwnym wypadku nie warto jej budować wcale
gość_a5f25
2018-03-28 16:02
Metro wybudować między Katowicami a Lotniskiem. Górnicy będą mieli co robić :)
gość_83076
2018-03-28 15:49
Jedyne sensowne rozwiązanie dla Śląska i Krakowa to budowa wspólnego lotniska między Katowicami i Krakowem bo Pyrzowice mają fatalne położenie i dojazd a Balice za 20 lat będą i tak musiały myśleć o nowej lokalizacji bo terenu na dalszy rozwój już nie będzie. Wiadomo jednak że PPL do tego nie dopuści bo to by była konkurencja dla CPK które ma mieć monopol w Polsce na połączenia długodystansowe a regiony mają tylko mu zapewnić przesiadkowiczów.
gość_1064f
2018-03-28 14:38
Wspaniała wiadomość :)
gość_ec29c
2018-03-28 14:04
Transport publiczny do Pyrzowic to od lat jakaś kpina! Kiedyś autobusy do Katowic jeździły co 2 godziny ;-)
Teraz niby zmienili rozkład, ale cena to 27 zł. Czyli autobusy niby są, ale dalej robimy wszystko by ludzie z nich nie korzystali...
Dla porównania z Katowic do Balic można pojechać Neobusem za 21,25 zł.
W Warszawie bilet z Okęcia kosztuje 4,40 zł, w Krakowie z Balic pojedziemy za 4 zł autobusem i 9 zł pociągiem.
Przy takim podejściu władz bardzo dobrze, że nie zmarnowano prawie miliarda, na coś co i tak by nie działało...
filipsta1
2018-03-28 12:02
Autobusy/autokary mogłyby jeździć od razu.
filipsta1
2018-03-28 12:01
Nie lepiej po prostu uruchomić kilka dodatkowych połączeń autobusowych do takich miast jak Częstochowa, Bielsko-Biala, Tychy, Katowice itd? Autobusy/au
usuniety
2018-03-28 09:43
CUPT = Centrum Unijnych Projektów Transportowych