Marcin14
2018-03-31 17:00
kinder: po cenach na wiele dat w kwietniu i maju można się zorientować, że to połączenie jest mimo wszystko mało intratne dla FR. Nie przypominam sobie segmentów SZZ-WAW i WAW-SZZ za 15 zł (a teraz jest ich całkiem sporo w następnych 2 miesiącach), najtańsze były zwykle za 19 zł. Mimo wszystko są to ceny ekstremalnie niskie, dumpingowe. Pociąg czy autobus ze Szczecina na lotnisko kosztuje 10-14 zł, z powrotem też.
Marcin14
2018-03-31 08:23
Szczeciński port lotniczy zgłaszał FR i LO duże zapotrzebowanie na dodatkowe loty do WAW. Szczególnie brakuje porannej rotacji lub rotacji z nocowaniem w SZZ. Jeśli FR się wycofa, LO na pewno wskoczy na jego miejsce. Pytanie tylko czy znajdzie maszyny na aż dwie rotacje (bo tyle potrzebuje, żeby choć w zbliżonej ilości zapełnić dziurę po 737 FR). Jednak wraz z otwieraniem tak dużej liczby połączeń z WAW, będzie wzrastało zapotrzebowanie na doloty SZZ-WAW jak tylko pasażerowie zorientują się, że przez WAW latać można (zamiast przez inne huby z BER), więc nawet jak FR pozostanie, to myślę, że nieuniknione jest otwarcie większej liczby połączeń LO. Zresztą zdaje się, że do 2012 r. (może mnie ktoś poprawi) były 4 rotacje WAW-SZZ LO, potem spadło to do 2 rotacji a od 2 lat mamy 3. Wydaje mi się, że to dużo za mało, gdyż wciąż mała jest ilość dobrych połączeń przez WAW, nawet na krajówkach - zazwyczaj tylko 1 sensowna dziennie do innych portów regionalnych, jak KRK, RZE czy KTW. Pozostałe wiążą się z kilkugodzinnym czekaniem na połączenie w WAW. Jak wielokrotnie już na tym portalu wspominano, zwiększenie liczby rotacji spowoduje dalszy wzrost zainteresowania pasażerów lataniem i przez to synergiczny wzrost ruchu na lotnisku. Ja myślę, że jeśli chodzi o loty do WAW, SZZ ma co najmniej taki sam potencjał jak GDN czy WRO czyli 6 standardowych rotacji Q400/E175 (codziennie o 6, 9, 12, 15, 18 i 21 z SZZ, minus kilka w weekendy).
gość_57c9b
2018-03-30 08:40
Bardzo trudno będzie zasypać dziurę po Warszawie. To 6 lotów tygodniowo z pełnym wypełnieniem. Ciekawe czy to przerwa na W18 czy może definitywny koniec.
gość_da6d3
2018-03-29 16:15
kinder: biorąc pod uwagę to co zrobili z lotami do Wrocławia i Gdańska to zapewne tak. Rok minie, skończą się ulgi, znowu dowiemy się ze FR jest dyskryminowany i musi zamknąć połączenie.
Loty FR z Warszawy do Szczecina można rezerwować tylko do 30.11.2018. Czy po tym terminie Ryan kasuje tę trasę?
Marcin14
2018-03-17 16:42
Ruch na lotnisku w Szczecinie szybko zaczyna zbliżać się do granic przepustowości. Obecnie stanowiska na terminalu są w stanie obsłużyć około 1,32 mln pasażerów rocznie, ale np. kontrola bezpieczeństwa ma przepustowość zaledwie 960 tys. pax rocznie. Jeśli w tym roku zostanie obsłużonych około 700 tys. pax to, przy obecnych wzrostach i braku rozbudowy, to w 2021 r. dojdzie do kuriozalnej sytuacji - zabraknie slotów.
Zresztą już teraz podejrzewam, że niektóre godziny startów i lądowań mogą być obarczone restrykcjami. Lotnisko w Szczecinie posiada 4 bramki wyjść - 2 do lotów w Strefie Schengen (głównie WAW i Norwegia/Szwecja) i 2 do lotów poza Schengen (głównie Wielka Brytania/Irlandia i niektóre czartery). Szczególnie godziny 17-18 są już teraz bardzo oblężone i tworzą się wielkie kolejki.
Do wygodnego latania przydałoby się potrojenie stanowisk odprawy bagażowej, kontroli bezpieczeństwa, kontroli dokumentów i stanowisk odbioru bagażu. Bramek również powinno być co najmniej 10. To zwiększyłoby przepustowość lotniska do około 3 mln pax rocznie - do osiągnięcia do 2035 r.
gość_dfe92
2018-03-15 15:13
Lotnisko idzie jak burza :)