Ryanair: 25 nowych tras po rozbudowie Modlina

Ryanair: 25 nowych tras po rozbudowie Modlina Głównym powodem braku możliwości rozbudowy lotniska w Modlinie jest trwający konflikt udziałowców z Polskim Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze", które również posiada udziały na lotnisku. - Niestety rozpoczęcie prac jest cały czas blokowane przez PPL. Mamy nadzieje, że to się zmieni. Chcemy latać z Warszawy i chcemy rozwijać się na lotnisku w...
15/02/2018 10:05   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ed20e 2018-11-13 18:31   
gość_ed20e - Profil gość_ed20e
Będą nowe trasy. Żaden z mądrych Państwa nie zgodził się zainwestować to w końcu Ryanair zainwestował. Literalnie kupił sobie to lotnisko...Już swój handling wprowadza, bo innym się "nie opłacało"
gość_a7fd5 2018-02-16 15:30   
gość_a7fd5 - Profil gość_a7fd5
To niech otworzy 15 z Radomia a resztę z Modlina, jak rozbudują Radom. Bo na południe od Warszawy też jest życie.
gość_e083a 2018-02-16 12:37   
gość_e083a - Profil gość_e083a
@gość_9eb57: lotnisko w Modlinie ma zysk na poziomie EBITA. Kto i co ma zatem dopłacać?

Blokada to kwesta tylko decyzji PPL.
Kasa na rozbudowę jest (będzie) zabezpieczona w postaci obligacji - przynajmniej tak twierdzi lotnisko, zatem nie o kasę tutaj chodzi. Jeśli wiele instytucji, które z radością zainwestują w rozwój WMI (i to nie tylko Ryanair).

PPL będzie politycznie blokować rozwój WMI, bo przy jego znacznym rozwoju budowa CPK może nigdy się nie spiąć pod względem finansowym. Za to wszystko oczywiście zapłaci obywatel - pasażer.
gość_9eb57 2018-02-16 10:49   
gość_9eb57 - Profil gość_9eb57
czyli rozbudujmy Modlin, żeby straty były większe i Ryanair więcej zarobił. Brawo, cóż za wspaniałomyślna oferta wspierania biznesu z Irlandii i transferowania tam zysków...
gość_495b2 2018-02-15 16:58   
gość_495b2 - Profil gość_495b2
Sami 'znaffcy' się znaleźli. Na stracie podatkowej działa każdy, kto poniesie inwestycje m.in. w nieruchomości lub budowle, które podlegają amortyzacji (ich koszt jest rozłożony w czasie, a nie poniesiony przy zapłacie). RDO nie wyjdzie ze strat ponad 20 lat niezależnie od tego, ile się wpompuje w lotnisko Kosztowniaka. Władze działają oczywiście w myśl lepiej nie robić nic, niż by ktoś miał zarobić. Rozbudowa RDO to na razie hasła, a WMI istnieje. Z jedną linią, ale dużą ilością pax i kierunków. Lepszy wróbel w garści, niż kanarek na dachu.
gość_29954 2018-02-15 14:31   
gość_29954 - Profil gość_29954
gość_4fda3
Jest wielu chętnych na odkupienie udziałów PPL tylko, że to jest politycznie blokowane.

gość_dcb4f
A LOT kogo wozi? Elytę? :-)
Latam biznesowo Ryanair jeżeli mam dobre godziny i cenę. Latam czasami również LOTem. 2-3h w samolocie nie mają znaczenia.
W Dublinie nikt nie blokuje. LOT nie lata do Dublina bo tam są super tanie połączenia co parę minut do USA. Po co im zasilać inny hub. Ale jeżeli komuś zależy na czasie i kasie to wybierze Ryainir do Dublina i poleci do wielu miejsc w USA bezpośrednio.
Aer Lingus, WOW, Norvegian. Wybór ogromny.
gość_29954 2018-02-15 14:23   
gość_29954 - Profil gość_29954
gość_03057
chyba nie rozumiesz tego co piszesz. Jakie przekazanie? Modlin zarabia na operacjach lotniczych więc opłaty pokrywają koszty (również amortyzację inwestycji).
Instytucje finansowe przebierają nóżkami żeby móc finansować tę rozbudowę bo CPK i Radom spowodują że atrakcyjność Modlina wzrośnie.
A rozbudowa Modlina jest hamowana przez PISowską ekipę w LOT i PPL.
Wcześniej czy później będą musieli odblokować tę inwestycje.
gość_f4485 2018-02-15 14:15   
gość_f4485 - Profil gość_f4485
Ryanair jest w Polsce narodowym przewoźnikiem, Buahahaha
gość_dcb4f 2018-02-15 14:09   
gość_dcb4f - Profil gość_dcb4f
gość_03057 ma racje! Jak RYR chce latac z Warszy niech sobie kupi grunt i wybuduje swoje lotnisko ... swoja wlasne z oplatami za 0.1 PLN od pasazera... to jest jakas demagogia totalna pana Kumorka. Ponad 80% tras z WMI to kierunki robotnicze (wywozenia emigratow zarabiajacych dobre pieniadze zagranica... reszta to zlewki typu raz 2 razy na tydzien.... skad oni biore te miesjca pracy??? przy 20 trasach po 1-2 w tygodniu moze potrzeba z 3 dodatkowych pracownikow no i jakies stewki ale te maja prace w WAW..... to tak samo jakbky lot powiedzial. DAA w dublinie blokuje nasz rozwoj bo chcemy latac 50x 787 WAW-DUB... paranoja... nie dajcie sie omamic. inwestycja bez zysku - inwesycja do stracenia
gość_4fda3 2018-02-15 13:56   
gość_4fda3 - Profil gość_4fda3
co to za lotnisko Modlin gdzie tylko straty przynosi zysk na poziomie ujemnym , bardzo dobrze ze PPL blokuje bo jak to tylko oni mają dawać kasę na rozbudowę a A.S wyda ją na swoją zabawkę która przynosi tylko stratę
gość_94dc8 2018-02-15 13:38   
gość_94dc8 - Profil gość_94dc8
Wszystko dalo by sie zrobic gdyby nie fatalna umowa w ktora dal sie wpedzic Modlin (btw Modlin sam zostal wpedzony w kozi rog przez uwczesnych decydentow ktorzy nie przygotowali strategii rozwoju lotniczego Warszawy), a ktora bezlitosnie wykorzystal Ryanair.
Jedynym slusznym rozwiazaniem tego sporu jest rozbudowa Modlina ale tylko i wylacznie po zmianie umowy z RYR.
gość_04746 2018-02-15 13:03   
gość_04746 - Profil gość_04746
Ale przecież maja latac z Radomia. Tak chce rząd
gość_8dbb0 2018-02-15 12:58   
gość_8dbb0 - Profil gość_8dbb0
W Radomiu to tylko Chuck Norris i hulający wiatr smagający różę pustyni ;D Nie wiem jak dla Wawy, ale jak z Poznania nie ma opcji lotu - pod uwagę brane jest SXF i WAW. WMI i Radom są tak źle skomunikowane, że o matko i córko. Lepiej już lecieć z Gdańska albo Katowic.
spotter10 2018-02-15 11:42   
spotter10 - Profil spotter10
To nie jest kwestia braku kasy żeby rozbudować Modlin, ale brak zgody wszystkich udziałowców. A dokładnie PPL, który sprzeciwia się wyemitowaniu obligacji. A ma to swoje drugie dno - PPL na polecenie PiS nie wspiera rozwoju Modlina, bo chcą siłą przerzucić tanie linie do Radomia. To wszystko to jest kwestia polityczna. Niestety, ale w Polsce ponownie zaczyna się gospodarka centralnie sterowania, co dobrze nie wróży albo wręcz może doprowadzić do gospodarczej katastrofy w przyszłości.
gość_7ae0e 2018-02-15 11:41   
gość_7ae0e - Profil gość_7ae0e
gość_03057; Niech PPL tylko wyrazi zgodę na rozbudowę, to pieniądze się znajdą:)
Nie zapominaj, że ruch turystyczny, który Ryanair generuje to również większy wpływy z podatków VAT, bo przecież pasażer musi dojechać z punktu A do B i zwiększona konsumpcja.
gość_45917 2018-02-15 11:23   
gość_45917 - Profil gość_45917
Przekazanie 1mld PLN Ryanairowi to troche za mocno powiedziane. Owszem tylko oni operuja z Modlina, ale po rozbudowie nic nie szkodzi na przeszkodzie by inni tez tam weszli. Poza tym inwestycja w rozwoj lotniska to takze miejsca pracy dla ludzi co buduja terminal, a pozniej dla ludzi co na lotnisku beda pracowac. Z cala pewnoscia rozwoj z 3mln do 5mln co sam Ryanair moze zrobic w ciagu jednego roku, daje prace kilkuset ludziom na wiele lat. A jednoczesnie wiadomo, ze male lotniska ogolnie generuja straty a duze zyski. Ewidentnie widac ze polityka jest wmieszana, Panstwo chce rozijac Lot i blokowac Ryanaira w Warszawie. Bardzo bym chcial by Lot dobrze sie mial, bo w koncu to polska firma i zyski trafiaja do polskiego budzetu a nie irlandzkiego, aczkolwiek mysle ze jest miejsce na rynku dla obu tych linii.
smolip67 2018-02-15 10:53   
smolip67 - Profil smolip67
Coś mi się wydaje że PIS odwleka sprawę z Modlinem,bo myśli o wygraniu wyborów samorządowych w Mazowieckim? A jeśli tak to może być ciekawie i śmiesznie.
gość_03057 2018-02-15 10:46   
gość_03057 - Profil gość_03057
Jeżeli spółki przy pękającym w szwach lotnisku nie stać na jakąkolwiek rozbudowe pokazuje, że biznes plan jest do bani.
Pokazuje, też że 1 mld PLN przekazano Ryanairowi (koszty budowy, remontów jak i utrzymania od X lat)
Po rozbudowie, jest jeszcze mniejsza szansa na wyjście na plus gdyż opłaty wnoszone od Ryanaira będą jeszcze mniejsze taki cennik niestety ułożono. Niech wynegocjują z Ryanairem "normalne" opłaty z których sfinansują rozbudowę
gość_063ac 2018-02-15 10:43   
gość_063ac - Profil gość_063ac
Niestety PiS postawił na Radom, więc w Modlinie na razie kicha.A kiedy ruszy rozbudowa Radomia?- to temat na razie mglisty.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy