@eFJot: moim zdaniem najpierw pojawią się konfiguracje bardziej komfortowe (mniej miejsc), również z powodów technicznych (mniej pax to mniejszy ładunek, który należy przewieźć).
Lot maszyny wąskokadłubowej jest do 30% tańszy przy tym samym poziomie komfortu (np. średniej liczbie m2 na jedno miejsce). Głównym ograniczaniem NEO/MAX jest ciągle zasięg, a nie komfort.
Dla porównania: skonfigurowany na 290pax 3cl B787-9 to prawie 70% jego maksymalnej pojemności. Analogicznie skonfigurowany A321LR 3cl daje ok. 165 miejsc. Podobne konfiguracje już istnieją, np.
zobacz link
I w przypadku takich konfiguracji koszt jednego miejsca A321LR jest dużo niższy niż B787-9. Fizyka tutaj nie może kłamać: dwa A321LR z kompletem pax na dystansie np. CDG-JFK (3159nm) będą ważyć ok. 190 ton. Jeden B787-9 też z kompletem pax to ok. 220 ton. Dwa A321LR to ok. 14% więcej miejsc i ok. 16% niższa waga. Jeśli są w takim samym stopniu „nowe” (np. podobna generacja silników) to lot na A321LR musi być oszczędniejszy.