Dobre posunięcie LOT-u. Gratulacje!Czekamy teraz tylko na TIV,TIA oraz SJJ jeśli chodzi o miasta bałkańskie
jjemiolo - Macedończyków z Australii spotkałem nad jeziorem Prespa :-) Mniejsza częstotliwość nie ma sensu, bo wówczas łapie się tylko ruch p2p, a tu trudno wygrać z LCC. Docelowo LO powinien latać wszędzie przynajmniej 2x dziennie, tylko wtedy jest realną konkurencją dla linii sieciowych i może przyciągnąć ruch wysokopłatny. Z innych kierunków podanych przez Ciebie nieźle wyglądają stolice - SJJ i TIA. W obu jest szansa na ruch urzędniczy i może trochę biznesowego (raczej od nas), w pierwszej ponadto zimą na narciarzy (jazda po trasach olimpijskich) i mohery do Medjugorje (w obecnym układzie politycznym pielgrzymki mogą być dotowane), zaś w drugiej na letnich wczasowiczów i jak sądzę dopłaty lokalnych władz.
Marcin14
2018-02-07 01:20
@jjemiolo - troszkę już to dyskutowaliśmy. VAR bardzo mi się podoba jako pomysł. Do BOJ rusza tego marca cała plejada połączeń z Polski (KRK, WMI, RZE) i państw ościennych.
VAR mogłoby być całorocznym kierunkiem dla miejscowych. TIA przynajmniej początkowo sezonowym. Byłem niedawno w Albanii i słyszałem dużo o przemieszczaniu się Kosowian, którzy Tiranę (oprócz Skopje) także bardzo wykorzystują do wylatywania w wiele miejsc w świecie.
SJJ myślę, że zadziałałoby. Nie jestem pewien jak z SKG - Aegean trzyma się tam bardzo dobrze.
jjemiolo
2018-02-06 17:42
@aguirre: masz calkowita racje. Dodatkowo mozna dodac ze OU (Croatia) oferuje przesiadki via ZAG zas TK via IST. Jest tez Fly Dubai. Bez watpienia rozklad LO jest korzystny na Atlantyk, do PEK, SIN, oraz na cala europejska siatke, zwlaszcza na Skandynawie gdzie jest spora macedonska, czarnogorska i serbska diaspora (szczegolnie w okolicach MMX i GOT). Pod tym wzgledem LO bedzie bezposrednio konkurowal z W6 ktory dominuje w SKP (lata bezposrednio do Skandynawii), jak tez z JU. Zobaczymy jak to wyjdzie dobrze latem to moze przynajmniej SKP zostanie tez na zime. SKP ma bowiem ten dodatkowy atut ze obsluguje rowniez ruch z Kosowa a Kosowianie sa teraz wszedzie w Europie i poza nia. Wspomne jeszcze ze w czasach dawnej Jugoslawii (dawny) JU latal do SYD i MEL ladujac po drodze z BEG w SKP (potem jeszcze w DXB i SIN) by ulatwic Macedonczykom loty do Australii. Ta po-jugoslowianska diaspora w Australii nadal istnieje wiec SKP moze byc dodatkowym zrodlem na tranzyty do SIN. Oczywiscie pod warunkiem ze LO postara sie o jakis code-share z SIN do SYD i MEL.
Dla mnie zaskoczeniem najwiekszym jest duza czestotliwosc na obu trasach od poczatku obslugi. Marketingowo to super ruch bo od razu LO staje sie widoczna alternatywa na nowych lotniskach z duza liczab mozliwych kombinacji tranzytowych przez WAW. Tym samym moze szybko stac sie konkurencyjny wobec dotychczasowych przewoznikow. Nie zapominajmy tez o fakcie ze Polacy teraz podrozuje coraz czesciej i jest nas blisko 40 milionow co stanowi pokazny potencjal P2P. A jak juz Koledzy napisali wczesniej zarowno Macedonia jak Czarnogora sa warte odwiedzin.
Po tym kroku nie za wiele pozostaje LOTowi na Balkanach. Moze jeszcze z czasem TIA, SJJ, SKG, i Morze Czarne (VAR, BOJ, CND)? Ale to chyba bardziej chciejstwo z moje strony a nie rzeczywistosc.
Dobry ruch. Właściwy kierunek. Kiedyś z sieciowych latały tam OK i MA, teraz głownie JU, JP i OS. LO ma lepszą ofertę przesiadkową od JU i JP i niższe ceny od OS. A z punktu widzenia turysty Macedonia to naprawdę egzotyczny kierunek - warto zobaczyć nie tylko Ochrydę :)
jjemiolo
2018-02-06 16:56
SKP to osmy nowy port w siatce ogloszony na ten rok kalendarzowy (inne to: SZY, SIN, DME, KUN, OSL, NUE, DBV) oraz trzynasta nowa trasa. Calkiem niezle. W tamtym roku bylo 18 nowych tras i 13 nowych (lub wznowionych po jakims czasie) portow (BZG, IEG, LUZ, TXL, STR, GOT, KGD, IEV, PUY, TGD, TSE, EWR i LAX).
gość_07fdb
2018-02-06 15:30
samolotów wystarczy . w lecie będzie 6 emrajerów wiecej
Wow! Z tym Skopje to mnie zaskoczyli. Chętnie się tam jeszcze raz wybiorę tym razem bez przesiadki.
Dobry ruch LOTu ale czy im wystarczy samolotow juz w zeszlym sezonie bylo dosc cienko i musieli porzyczac.
Super kolejne szare plamy zmazany z mapy Europy :)
Jeszcze Ohryda z regionów zanim LCC się nią zainteresują