British Airways planuje zakup nowych A380

British Airways planuje zakup nowych A380 W ubiegłym roku grupa International Airlines Group (IAG) była wiązana z zakupem od sześciu do siedmiu używanych airbusów A380, ale według źródeł zbliżonych do grupy, obecnie rozważa zakup większej liczby nowych samolotów. Plan przejęcia używanych maszyn został cofnięty z uwagi na nadmierne koszty.Zainteresowanie British Airways tym typem...
22/01/2018 18:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2018-03-08 08:44   
demar - Profil demar
@greg0303: BA ma prawo nazywać cenę absurdalną. Na tym polegają negocjacje, które będą jeszcze trwać przynajmniej kilka miesięcy. Dlatego tego typu wypowiedzi pojawić się może znacznie więcej.

BA ma w tej chwili jakieś 130+ sztuk samolotów WB. Jeśli chcą więcej A380 to myślę, że w grę wchodzi co najwyżej 8-12 sztuk i to w wersji A380plus (gdy udział A380 we flocie WB przekracza 15-18% mogą się pojawić istotne problemy z zapełnieniem; jedynym wyjątkiem na świecie gdzie to działa dobrze jest EK, ale oni na długich trasach niemal na wyłączność obsługują DXB).

B747-400 jest znacznie mniejszy od A380 i te w BA są w przeciętnym wieku na poziomie 21 lat. Może zostać zastąpiony w większości przez A350-1000 (pewnie już od 2019 roku), których mają zamówione 18 sztuk + 18 opcji.
greg0303 2018-03-08 07:18   
greg0303 - Profil greg0303
@demar: Tylko, że Willie Walsh nazwał proponowaną przez Airbusa cenę sprzedaży nowych A380 jako absurdalną/niedorzeczną. To juz laurką raczej nie jest.

Gdyby British Airways były tak zadowolone z eksploatacji A380 to we flocie miałyby dużo więcej tych maszyn, może nie aż 100 sztuk jak Emirates Airlines, ale więcej niż obecnie tylko 12 samolotów tego typu.

We flocie BA wciąż pozostaje 36 maszyn B747-400 (to trzykrotnie więcej niż A380) oraz ponad 50 maszyn B777-200/300. Tak więc inne "laurki" też są :-)
demar 2018-03-07 20:55   
demar - Profil demar
@greg0303: cena A380 była zawsze problematyczna. Airbus chciałby go sprzedawać nawet za cenę nawet o 50-60% wyższą niż A350-900, ale linie nie chcą płacić więcej niż 30-40% więcej.

Ale warto to przeczytać: zobacz link

I ten cytat z p. Walsh: "We're probably one of the best examples of how the A380 works… It works extremely well in our network". To najlepsza ostatnio laurka dla A380. Nie każda linia tak potrafi, ale często to nie problem samolotu tylko znalezienia odpowiednich dla niego rotacji do obsługi.
greg0303 2018-03-07 16:25   
greg0303 - Profil greg0303
Prezes International Airlines Group, Willie Walsh, powiedział, że cena zakupu jaką Airbus proponuje za nowe A380 nie jest do zaakceptowania. Zamówienie nie zostanie złożone bez obniżenia ceny przez producenta.

Obecnie potencjalni odbiorcy wiedzą, że Airbus ma poważne kłopoty ze sprzedażą SuperJumbo i spodziewają się dużych zniżek. Program A380 nadal generuje straty i producent rozważa redukcję zatrudnienia, co wiąże się również z innym niedochodowym programem A400M.
lysypiotr76 2018-01-27 23:50   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar- Twój komentarz a dokładnie ta część ,,A na rynku samolotów pasażerskich istnieje nisza dla modeli z opcją montażu ponad 550 miejsc dla pasażerów – tam jest tylko teoretycznie B747 oraz właśnie A380''. Kluczowe słowa....nisza dla modeli. I dlatego tak zrozumiałem Twoje słowa o B747. Możliwe że źle odczytałem. Co do mojego komentarza, że Airbus ,,rozminął się'' z oczekiwaniami rynku. To dotyczy A380, bo to głównie temat naszych ostatnich komentarzy. No cóż, moim zdaniem prognozy Airbusa, że rynek lotniczy będzie rozwijał się w modelu ,,hub-and-spoke'', są nietrafione. Napiszę więcej. A380 i jego iluzoryczna magia którą EK próbuje zachęcić pasażerów do luksusu w powietrzu, nie ma tej samej siły przekazu jaką miała podróż B747. A co przyniesie przyszłość ? Widać tendencję, że czterosilnikowe kolosy odchodzą. Ta kolej czeka również A380.
demar 2018-01-26 23:07   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: napisałem, że to A380 jest raczej modelem „niszowym” i zajął niszę rynkową powyżej 550 miejsc, gdzie B747 jest tylko teoretycznie (tzn. miał możliwość instalacji ponad 550 miejsc, ale nikt praktycznie tego nie zrobił).
Nigdzie nie napisałem, że B747 jest modelem niszowym, bo nie jest – w latach 90-tych miał swoją najlepszą dekadę, gdy produkowano średnio prawie 50 sztuk rocznie i wtedy Boeing zarabiał na nim krocie.

Koszty programu A380 są wysokie, ale konkurent musiał działać – od czasu zainicjowania A380 produkcja B747 spadła średnio poniżej 20 sztuk rocznie i nie wiem czy Boeing nadal zarabia na B747. Szczerze wątpię.
Sumaryczne koszty programów A380 i A350 są podobne do sumarycznych kosztów B787 i B747-8: obaj producenci zainwestowali w rozwój tych produktów nieco ponad 30 mld USD każdy. Działo się to w podobnym okresie czasu i w podobnym stopniu rozwinęli zastosowanie kompozytów w produkcji. Dzisiaj obaj producenci są znacznie oszczędniejsi – zarówno A330neo jak i B777X kosztują znacznie mniej.

Ale znowu nie wiem z jakimi „oczekiwaniami rynku rozminął się” Airbus oferując np. A350, A330neo, A321neo, czy A321LR? A380 jest tylko ich uzupełnieniem w segmencie 550+ pax.

Gdy pasażerski B747 schodzi ze sceny, pozostanie B777-300ER, który ma możliwość instalacji maksymalnie 550 miejsc oraz wejdzie B777X, który też nie jest ofertą 550+. Nisza rynkowa 550+ pax pozostanie, ale to preferencje linii lotniczych spowodują, że choć B777 jest produkowany dwa razy krócej niż B747 to już tym roku łączna liczba dostarczonych B777 przekroczy liczbę B747.
lysypiotr76 2018-01-26 11:21   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
demar- Mimo wszystko B747 nie był modelem niszowym. Projekt ten sprzedał się w liczbie ok. 1,5 tys. więc samolot ,,zarobił'' na siebie i producent miał zyski na tym modelu. Nie można też nie zauważyć, że 747 wycofywane z rynku pasażerskiego wchodzą do służby cargo. W przypadku A380 linie mają problem. Nie ma ,,zbytu'' na używane'' modele. Wielu uważa wręcz, że to model wyłącznie ,,skrojony'' pod model biznesowy Emirates. Niestety, moim skromnym zdaniem samolot mimo że będzie produkowany przez kolejne lata, nigdy nie zwróci producentowi zainwestowanych pieniędzy w ten projekt. Cóż, europejski producent rozminął się z oczekiwaniami rynku.
demar 2018-01-25 23:20   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: A380 jest raczej modelem „niszowym” niż „schyłkowym”.
Nikt na razie nie wie jak długo A380 będzie produkowany i kiedy nastąpi koniec produkcji.

Natomiast na pewno jest „niszowy” – A380 zajmuje «wolne miejsce, jakie może zająć np. producent na rynku towarów» (wg słownika PWN). A na rynku samolotów pasażerskich istnieje nisza dla modeli z opcją montażu ponad 550 miejsc dla pasażerów – tam jest tylko teoretycznie B747 oraz właśnie A380.

Innym przykładem niszy na rynku samolotów pasażerskich są bardzo, bardzo odległe rotacje. Były w ofercie modele A340-500 i B777-200LR, sprzedano ich razem mniej niż 100 sztuk. To może lepiej było porzucić tą niszę rynkową? Ależ nie – przecież zaoferowano nowe B777-8 i A350ULR, które razem sprzedadzą się może też ze 100 sztuk, może więcej, ale pewnie pozostaną też niszowe.

Czy warto inwestować w nisze rynkowe? Zwykle to sporo kosztuje, przynosi przede wszystkim prestiż, rzadko zyski. Ale jak widać producenci A380 czy B777-8 sami odpowiadają.
greg0303 2018-01-25 19:43   
greg0303 - Profil greg0303
Od 8 maja tego roku linie British Airways planują zmianę samolotu B747-400 na A380 na jednej z codziennych rotacji LHR - ORD - LHR.
Port lotniczy Chicago O'Hare odwiedziły już SuperJumbo linii Emirates Airlines i Lufthansa.
lysypiotr76 2018-01-25 12:01   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Nawet jeśli IAG zdecyduje się na zakup A380, niewiele to zmieni w postrzeganiu tego projektu przez większość linii lotniczych. Nadal nie zmieniłem zdania, że A380 to projekt schyłkowy. Co prawda nowy kontrakt EK dał modelowi ,,kroplówkę'', jednak patrząc szerzej, plany sprzedażowe wobec efektów są mizerne.Ten samolot dla większości linii jest po prostu za duży, jedynie kilka linii i kilka mega hubów jest tak naprawdę zainteresowanych tym samolotem.
gość_33ba3 2018-01-23 09:21   
gość_33ba3 - Profil gość_33ba3
czyli A-380 nie umiera. Zainteresowanie male, ale jestem pewien, ze jeszcze kilka linii sie na ten samolot zdecyduje.
BA pozbywa sie 747, wersji 747-8 nie chcieli, a ze wzgledu na ich profil, sloty w Londynie, jest to optymalna maszyna na dlugie trasy. Super.
gość_317a2 2018-01-22 23:12   
gość_317a2 - Profil gość_317a2
Airbusów A380 jeszcze do Chicago nie lata.
gość_84049 2018-01-22 20:52   
gość_84049 - Profil gość_84049
Czekam z niecierpliwością na czasy ekologiczne transportu powietrznego. Kiedy państwa będą zakazywaly lotów pomiędzy miastami w ilości naście i linie będą zmuszone do ograniczenia ilości połączeń zachowując popyt właściwy. Jedynie rozwiązanie to a380 i b747.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy