Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_ca763
2018-01-30 12:19
Ani trochę mi się to nie podoba. I tak źle i tak niedobrze. Latam z Okęcia enterem z tui na wakacje bo tu mam najlepszy dojazd, z resztą infrastruktura też jest przyzwoita natomiast jak sobie wyobrażę, że z walizkami mam do Radomia czy nawet Łodzi jechać to jakiś koszmar
gość_f82ef
2018-01-28 00:06
dwa pytania...
dlaczego od dłuższego czasu na tym portalu przestały się pojawiać informacje o porcie w Lublinie?? My żyjemy, mamy się dobrze, lądują i startują u nas samoloty (Airport Lublin), ba, nawet tera kiedy to piszę i za oknem mgła totalna - samoloty lądują...
czyżby zanik informacji na temat portu lubelskiego był podyktowany chęcią wmówienia ludziom, że port w Radomiu jest baaaardzo potrzebny??
ja się pytam - po co wydano zgodę na uruchomienie lotniska w Radomiu jak miast to , patrząc na mapę wokoło ma mnóstwo portów do wyboru jak na dłoni... Wymienię: Warszawa, Łódz, Kraków, Lublin...?? Po co tam było topić kasę??
Ktoś chciał zaistnieć?? Otworzyć Radom na świat?? No i co zrobił?? Popełniono błąd jak w Hispanii gdzie nabudowano lotnisk ile wlezie a okazuje się że samolot to nie busik który zatankujem 60 litrami ropy i powiezie w świat 11 - 14 ludzików...
gość_21d6e
2018-01-26 10:09
Łódź ma oczywiście większy potencjał niż Radom. Radom plus Kielce to wymierajace miasta które za 20 lat mają mieć o 50% mniej mieszkańców a ci którzy zostaną to będą emeryci dostający 1000 zł w dzisiejszej wartości. Wiec lotnisko jest tam niepotrzebne.
Będzie ekspresówka do Radomia? Będzie tez S7 na północ od Warszawy więc dojazd do Modlina również się poprawi. Do tego rozbudowa II linii metra może podprowadzić pasażerów do stacji kolejowej z której można uruchomić wahadłowe polaczenie do Modlina co udostępni lotnisko za niska cenę dla całej Warszawy.
Ryanair sobie kupi lotnisko w Modlinie jeżeli nie będzie innej możliwości. Zakosztuje ich to jakieś grosze a będą mieć najlepszą lokalizację dla Warszawy (po ewentualnym zamknięciu Okęcia).
Już teraz LCC mają 50% pasażerów w Polsce więc kto będzie latał z CPK jeżeli maja być tam niedopuszczalne? Pytanie zreszta jak bo przecież LCC wchodzą już nawet na lotniska hubowe.
Jednoczenie linie zagraniczne zwiększają ofertowanie na loty bezpośrednie z lotnisk regionalnych do swoich duzych hubów. CPK będzie największym marnotrawstwem w historii polskiej infrastruktury. Radom tomprzy tym pryszcz ale tez bardzo kosztowny. Nikt nie robi żadnych analiz. Decyzje podejmują dyletanci z politycznego nadania.
gość_35e51
2018-01-26 09:34
1) 2h z Wawy do Radomia? Chyba na wstecznym. Kiedy autor jechał tą drogą!?! Polecam sprawdzić info o budowie S7 Gójec - Okęcie. Za chwilę bedzie cała trasa w S7
2) Modlin to pokraczno- polityczny twór PSLu i Struzika. Popękany pas, przerwa w działalności operacyjnej, mgły, dojazd. Jest tak popularny, że wszyscy siedzą na Okęciu. To prywatne lotnisko Ryana. Każda inwestycja tam to kasa dla Ryana.
3) Oprócz Warszawy jest jeszcze południowa część woj. Maz. oraz Świętokrzyskie (prawie całe w S7) - Z Kielc ponizej godziny...
gość_d5a8b
2018-01-25 20:39
No tak ta sama retoryka. Jak politycznie lobbowano na Modlin było dobrze. Teraz jak mówi się o lobbingu na rzecz Radomia oczywiście skandal i strata kasy.
Bzdury. Radom będzie miał dłuższy pas samoloty i ludzie będą startować i lądować również na Sadkowie. A wy wszyscy fachowcy macie pewność że z Modlina lata tylko "warszawka" no i oczywiście wszyscy mieszkańcy Modlina bo tam potencjał zarąbisty?
gość_03057
2018-01-25 12:01
Żadnego pompowania kasy w nowe lotniska. Lepiej poprawić infrastrukturę kolejową. Pociągi RegioExpress kursujące co pół h, (część kursów przyspieszona czyli nie zatrzymuje się na wszystkich stacjach)
- Łódz Lotnisko - Warszawa Wschodnia
- Lublin Lotnisko - Warszawa Zachodnia
w związku z ograniczeniami Centralnego/Śródmieścia rotacje robimy Łódź - WAW - Lublin
2 para pociagów
- Modlin Lotnisko - Warszawa Zachodnia
- Radom Lotnisko - Warszawa Wschodnia
w związku z ograniczeniami Centralnego/Śródmieścia rotacje robimy Modlin - WAW -Radom
Mieszkańcy będą szczęśliwi, że do roboty mogą szybko dojechać, zatem spadnie bezrobocie, nie trzeba będzie kupować/wynajmować mieszkania w Warszawie to i ceny spadną. Mając bardzo dobry transport publiczny odciążymy Warszawę i odwieczne korki, nie będzie smogu.
Linie lotnicze same sobie zdecydują gdzie będą latać
gość_22fbc
2018-01-25 10:13
Wytlumaczenie w sprawie Lodzi jest bardzo latwe.PPL nie ma ani procenta udzialow w porcie lodzkim.Jest on w calosci wlasnoscia wojewodztwa lub urzedu marszalkowskiego.Dlatego zero zainteresowania.
gość_ec29c
2018-01-25 10:09
Istnienie Modlina uniemożliwia budowę CPL-u, bo Modlin będzie tańszy i bliżej Warszawy niż CPL. Dlatego robią wszystko, by to lotnisko zniszczyć.
Modlin stanowi również pewne umiarkowane zagrożenie dla LOT-u startującego z Okęcia, bo po rozbudowie Modlina i to zarówno do 7 mln, 10, mln, czy 12 mln Ryan sam bez problemu wykorzysta całą przepustowość. Rynek warszawski wyglądałby mniej więcej tak,że LOT miałby 6 mln (bez transferowych), Wizz 4 mln, a Ryan 12 mln.
gość_5f6a9
2018-01-25 09:44
eFJot - widzę podobne bajdurzenie, jak w Gdyni "my też chcemy swoje lotnisko".
1. To nie urzędnicy, politycy i Wasi ulubieńcy z PiS decydują o tym skąd się lata. Decydują przewoźnicy. W tym wypadku dwóch - Ryanair i Wizz Air. Obaj się wypowiedzieli. Ryanair chce latać z Modlina, a Wizz Air z Okęcia. Z Radomia nie chce latać nikt. Mimo otwartej chęci tego lotniska do stosowania dopłat. Wniosek - W RADOMIU NIE MA POPYTU NA DEDYKOWANE TEMU MIASTU POŁĄCZENIA LOTNICZE. Czas to przyjąć do wiadomości i przestać porywać się z motyką na rzeczy na które po prostu nie ma szans.
2. PPL mówi, że Radom ma być lotniskiem dla low-costów. I mówi chce w związku z tym ładować z Radom setki mln publicznej kasy. Woli robić to niż tylko zgodzić się na kredyt komercyjny, który w żaden sposób nie obciąża podatników, na rozbudowę Modlina. Robi to zapewne dlatego, że Modlin należy w większości do Marszałka, a RDO to Pisowego Radomia. Nie ma to żadnego sensu, jest marnowaniem ogromnych pieniędzy i nadal nikt z tego Radomia nie będzie latał. Z pewnością wtedy pójdzie prikaz by LO robił za radomoskiego low-costa i odpali kilka megadeficytowych połączeń by suweren poczuł, że nie gorszy od "młodych, wykształconych z wielkich miast".
Gadanie o Ryanie i jakiś dopłatach to kolejny fakenews - Ryan ma dobry cennik na Modlinie, a Modlin na EBIDTA na plusie - to zamyka temat.
gość_02c06
2018-01-25 01:37
Radom jest z punktu widzenia wartosci okolobiznesowych lepsza, bardziej dostepna lokalizacja niz ,Modlin...
gość_032ca
2018-01-24 23:09
Coś schrzaniłem, kiedy wysyłałem komentarz dlatego napiszę jeszcze raz. Niektórzy próbują wprowadzać nas w błąd, bo z tego co wiem to Radomiem nie rządzi PiS, a właśnie PO. Zabawne są odpowiedzi w których wylicza się godziny w przejeździe z Warszawy do Radomia. Tak naprawdę nawet autobusy pokonują tę drogę w nie całą godzinkę. Najśmielsze są jednak komentarze w których próbuję się wmówić, że Modlin to dobra lokalizacja. Hahah Serce puszczy, sąsiedztwo Wisły, 200 dni w roku mgły nie wyjęte. Czy to ma być bezpieczeństwo? Dla kogo? Aaa i ten nieszczęsny Ryanair... "wrzód" na kieszeni samorządu województwa. Kocham PSL i ich tzw. "Decentralizację" Pozdrawiam :)
gość_00546
2018-01-24 22:48
Jedyny cel w rozbudowie Radomia jest wyprowadzenie linii niskokosztowych które są największymi konkurentami LOTu z WAW na peryferie. Chodzi o wyeliminowanie konkurencji. Tak samo ma być jeśli powstanie CPK. Na dłuższą metę rezultat tego wszystkiego będzie tylko jeden, wysokie ceny w LOcie i monopol a w efekcie jego upadek chyba że PPL ograniczy dostęp linii zagranicznych do lotnisk regionalnych a państwo cały czas będzie dotować LOT ale wtedy możemy mówić o komunie pełną gębą co w sumie będzie tylko do czasu.
gość_9d9ba
2018-01-24 21:33
Obecnie porty lotnicze w Polsce dzielą się na pisowe i niepisowe. Pisowe trzeba rozbudować bez względu na koszty i brak jakiejkolwiek perspektywy rozwoju, a pozostałe można zaorać.
pozdro
piotrpank
2018-01-24 20:54
Modlin jest jedynym prawdziwie zlokalizowanym lotniskiem dla low costow wokół Warszawy. Radom choć w sam sobie duze miasto jest zbyt daleko aby mowic o rozsadnych czasach dojazdu. Nawet po wybudowaniu ekspresowki to wciaz ponad godzina. Jakby wybudować ekspresówke do Modlina to by podróz trwala mniej niz pół godziny. Faktem jest to, ze wiekszosc czarterow powinna latac z poza Okecia. Mówie o ekstra kosztach dla linii lotniczych bo dalej na połnoc to chyba jakis zart, bo wowczas niech lataja do Krakowa - jeszcze mniej spalą. Nalezy rozbudować Modlin by mogłbyc w stanie obsluzyc do 10mln pasazer rocznie, dostosowac cennik tak by i czartery i wizzair chcialy sie przeniesc dobrowolnie. Im wiecej paxow tym oplaty jednostkowe moga byc nizsze, a jesli PPL bylby wiekszosciowych udzialowcem to moze tak dostosowac oplaty by na lotnisku w Modlinie nic nie zarabiac, ale tez by nie tracic - wychodzic na zero. Nagle by sie okazalo ze Okecie ma jeszcze duze rezerwy i CPK moze nie jest konieczny, bo uwazam ze bedzie to bardzo kosztowna inwestycja i nie jestem pewien czy nasz kraj na to stac, biorac pod uwage fakt, ze sa znacznie tansze sposoby osiagniecia rozwoju Lotu. Lotnisko w Radomiu mozna nieco rozbudowac ale na potrzeby poludniowego Mazowsza i Swietokrzyskiego. Moze po 5 - 10 latach byc na poziomie Lublina z celem obslugi ponizej 1mln pax. Łódź w ogole nie powinno być brane pod uwagę jako alternatywa dla Warszawa. Nie widze jakos by nagle mialby nastapic zwrot o 180 stopni i ludzie z Warszawy by jechali za Łódź, bo teraz niestety jest dokladnie na odrót. 3 najwieksze miasto w Polsce zaslugu na port lotniczy na miare Katowic czy Wrocławia, ale to juz winna lokalnych władz ze tak nie jest juz teraz. Tutaj jedynie co ma sens to zlokolizowac duzo baze cargo, by i ten typ ruchu opuscil Okecie. Super polozenie w srodku Polski na skrzyzowaniu autostrad.
gość_22dee
2018-01-24 19:54
tak to jest gdy polityka pisowskich kacyków ma nie po drodze z ekonomią i zdrowym rozsądkiem , stąd ten nieszczęsny CPL i Radom
gość_9362f
2018-01-24 19:10
Radom, dobra lokalizacja, gdy trasa s7 będzie skończona (obwodnica Radomia 2018, Grójec-Lotnisko Okęcie 2021) przejazd samochodem z lotniska Okęcie do Lotniska w Radomiu nie powinien zająć więcej niż godzinę. Trasa kolejowa nr 8, jest w remoncie, gdy remont będzie ukończony, Pendolino poruszające się z prędkością ok. 150km/h, trasę 100km nawet z przystankami pokona poniżej godziny, a jakby jeszcze uruchomić bocznice bezpośrednio do Lotniska Radom, o ile sobie zdaje sprawę linia kolejowa do bazy wojskowej koło lotniska znajduje się około 500 metrów od terminala Portu lotniczego Radom, pasażerowie nie byliby zmuszeni do pozostawiania samochodów na parkingach, a mogliby podróżować pociągiem i razem z bagażami wysiąść na terminalu Lotniska Radom, a to już jest super udogodnienie. Do tego Lotnisko w Modlinie funkcjonuje i będzie funkcjonować, a Radom, Kielce (gdzie już dawno lotnisko Morawica powinno powstać, ale z przyczyn politycznych nie powstało) i reszta regionu, który jest dość dobrze zurbanizowany i pomimo centralnej lokalizacji w kraju, niezależnie od władzy rządzącej, jest spychany zawsze z inwestycjami na koniec. Więc dajcie w końcu ludziom szanse, bo wszyscy w regionie czekają na jakiekolwiek ożywienie. Dziękuje.
adam1987
2018-01-24 19:10
gość_34231: "Nad Londynem bez ustanku krążą maszyny i jakoś nikt nie płacze." A czy przypadkiem problem z trzecim pasem na Heathrow nie wynika z niechęci okolicznych mieszkańców? Godziny otwarcia City, też chyba mają związek z chęcią zmniejszenia uciążliwości.
gość_b9b01
2018-01-24 16:55
W opisie łódzkiego lotniska autor zapomniał o tym, że w tym roku zacznie się budowa trasy S14, która będzie przebiegała tuż przy lotnisku i będzie prowadziła do autostrady A2. Tak więc wskazany przez autora czas dojazdu (1h 40 minut) po wybudowaniu S14 będzie pewnie trochę krótszy.
gość_34231
2018-01-24 16:53
@tadeuszkominek
Już myślałem, że nie ma tu nikogo, kto by normalnie myślał. Tak normalnie, rynkowo, bez napinki i szukania wydumanych argumentów, że tłok, noc, hałas i miasto tak blisko. To właśnie jest szansa, którą trzeba monetyzować. Zgroza tylko, że jesteś tu na razie sam, tkominku.
Okęcie ma dość miejsca na rozbudowę i pasów i terminali. Zamiast szukać utrudnień powinno się robić biznes. Samoloty za chwilę będą sporo cichsze niż dziś. Już teraz tłumaczenie się hałasem uważam za mocno naciągane. Nad Londynem bez ustanku krążą maszyny i jakoś nikt nie płacze. Radom? CPK? A komu to potrzebne, skoro to Warszawa jest głównym celem podróży?
adam7691
2018-01-24 16:24
przy całej sympatii do pomysłu CPK decyzji o Radomiu nie rozumiem,
odnośnie wspólnego korzystania z CPK przez tradycyjne linie i LCC (uwzględniając zacierające się różnice):
dobrym przykładem może być OPO z którego korzystają normalne linie i LCC wykonując również loty transatlantyckie (co prawda w mniejszej skali),
LCC obsługiwane są w osobnym skrzydle o specjalnie dostosowanej infrastrukturze, dlaczego nie powtórzyć tego w CPK. Tym bardziej, że o ile CPK powstanie za 10-15 lat, to zanim osiągnie maksymalną przepustowość (40M) upołynie kolejnych 10-15 lat.