Emirates chce latać do Warszawy airbusem A380

Emirates chce latać do Warszawy airbusem A380 Pod koniec października pisaliśmy, że super-jumbo Emirates może rozpocząć regularne loty z Dubaju do Warszawy od połowy maja br. Na wczorajszej (16.01) konferencji prasowej prezes PPL-u Mariusz Szpikowski potwierdził zainteresowanie linii z Dubaju zamianą boeinga B777 na airbusa A380. Lotnisko otrzymało zapytanie o możliwość wykonywania lotów...
17/01/2018 08:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_394d6 2018-05-13 22:05   
gość_394d6 - Profil gość_394d6
Oczywiście polskie pierd..... ile razy wysiadam z emiratów to na lotnisku w wawie wieje chu..... pustki, ponad połowa stanowisk wolna.... a oni bredzą o zajmowanych stanowiskach
Szkoda gadać.....
filipsta1 2018-02-06 22:55   
filipsta1 - Profil filipsta1
f0043 - dobrze, że dopisałeś 'KTW', bo już myślałem, że chodzi Ci o Muchowiec ;D
gość_f0043 2018-02-06 19:39   
gość_f0043 - Profil gość_f0043
ZAPRASZAMY DO KATOWIC( KTW)
greg0303 2018-01-24 13:50   
greg0303 - Profil greg0303
@gość_0f22f:
Jesli szuka się tak, aby nie znaleźć, albo celem nadrzędnym jest po prostu czepianie się, to wszystko jasne.
Definicja słowa "uniedogodnienie" znajduje się, między innymi, w słowniku PWN.
gość_0f22f 2018-01-23 19:55   
gość_0f22f - Profil gość_0f22f
greg0303: co to jest „uniedogodnienia”? Szukałem w kilku słownikach języka polskiego i jakos znaleźć nie mogę. Wyjaśnisz?
greg0303 2018-01-23 16:21   
greg0303 - Profil greg0303
Lotnisko Chopina w Warszawie musiałoby wprowadzić specjalne procedury do obsługi regularnych lotów A380. Największe uniedogodnienia związane by były z kołowaniem samolotów do stanowiska postojowego oraz do drogi startowej. Ponieważ drogi kołowania nie są przystosowane do rozpiętości skrzydeł A380 konieczne będzie zatrzymywanie ruchu na sąsiednich drogach kołowania. Zalecana szerokość drogi startowej dla SuperJumbo to 60m, w Warszawie jest to 45m.
Dostosowanie portu lotniczego do obsługi A380 to bardzo duże koszty.
adam7691 2018-01-23 15:53   
adam7691 - Profil adam7691
nakupili badziewia i teraz nie mają z nim co zrobić
demar 2018-01-20 10:41   
demar - Profil demar
@gość_609d5: „Po co komu ten A380 ??” Należy zapytać w Emirates – być może po to, aby zbudować największy na świecie „centralny” port lotniczy dla międzynarodowych pasażerów i zarabiać na tym co najmniej ¼ PKB Dubaju?

@gość_1f2f9: chyba coś w tym jest, ale zobaczymy jak to się zakończy.
gość_79c70 2018-01-20 00:46   
gość_79c70 - Profil gość_79c70
Oby się kasa w kieszeni zgadzała!

I co z tego że 380 zajmuje 2 miejsca postojowe? Może za jakiś czas Emiraty zwiększyłyby loty do 2 X na dzień 380 ? To już byłby prestiż dla stolicy i Polski ale lepiej blokować niż rozwijać sie " Europejsko "
Linie chcą wejść na dobre na Chopina a podcinają skrzydła. Pewnie prezesunio czeka aż LOT odbierze kolejnego 787 i ogłosi destynacje na Dubaj !!!
gość_609d5 2018-01-19 18:27   
gość_609d5 - Profil gość_609d5
Po co komu ten A380 ??
gość_1f2f9 2018-01-18 21:14   
gość_1f2f9 - Profil gość_1f2f9
Sprawa jest jasna: LOT rozwija połączenia do Azji, więc PPL dostał polecenie aby ten rozwój wspierać. A może to robić tylko poprzez utrudnianie życia konkurencji.
andrzejtoulon 2018-01-18 14:42   
andrzejtoulon - Profil andrzejtoulon
Emirates zainaugurowały 1 lipca 2017 loty na A380 na lotnisku w Nicei. Są jedynym przewoźnikiem oferującym loty super-jumbo. Nie wiem jak tutaj sobie radzą z jego obsługą, nie miałem jeszcze okazji lecieć . Jedyne jest pewne że ze względu na specyficzne położenie lotniska, starty i lądowania tego giganta robią niesamowite wrażenie na plażowiczach.
voyager1 2018-01-18 13:34   
voyager1 - Profil voyager1
gość_d56d0: już widze jak EK jest chętny do renogocjowania umowy, żeby być odprawianym z pola ala Wizzair. Z pewnością tylko czekają żeby zadowolić tak Szpikowskiego. :)
gość_d56d0 2018-01-18 10:47   
gość_d56d0 - Profil gość_d56d0
w temacie dyskusji nt umowy lotniska z EK. Chyba każdą umowę można renegocjować?
usuniety 2018-01-18 09:45   
usuniety - Profil usuniety
Na tym forum jest jakiś moderator czy można tu pisać dowolne bluzgi?
gość_b09e4 2018-01-18 01:47   
gość_b09e4 - Profil gość_b09e4
scrillo: dla nas to oczywiste. Pytanie czy prezes Polskiej Grupy Lotniczej będący jednocześnie szefem PLL LOT będzie w stanie wytłumaczyć te podstawowe prawdy biznesowe, szefowi lotniska w Warszawie...
Pamiętajmy, że nowa trasa LOT do SIN to nie będą wyłącznie loty p2p. To także ruch przesiadkowy do Kuala Lumpur, Indonezji i cała szeroko pojęta Azja południowo- wschodnia. Przy pomyślnych wiatrach także umowy z SQ na loty do Australii i Nowej Zelandii. Ewentualne dodanie drugiej, wieczornej rotacji z WAW przez Emirates zdecydowanie rujnuje ten misterny plan.
scrillo 2018-01-18 00:37   
scrillo - Profil scrillo
Dwa B777 odlatywalyby w różnych godzinach, zwiększając przez to elastyczność co byłoby bardziej konkurencyjne. Dodatkowo oferowaliby więcej miejsc, a o cargo to już nie wspomnę.

Rzecz w tym, że kierunki EK oprócz Singapur nie są bezpośrednią konkurencją dla LO. Lot lata bezpośrednio do Pekin, Seulu czy Tokio, a EK ma dłuższy czas o min. 5 godzin jak nie więcej.
gość_b09e4 2018-01-18 00:20   
gość_b09e4 - Profil gość_b09e4
pcharasz: gdybyś kiedyś zarządzał siatką dowolnego przewoźnika sieciowego, to byś wiedział dlaczego. Emirates ma w DXB dwie silne fale przesiadkowe i jedną pomocniczą. Z punktu widzenia strategii LOT lepiej żeby Emirates latał A380 dowożąc i zabierając z jednej fali, niż B777 z dwóch. Dlatego niechęć prezesa lotniska w Warszawie do przyjęcia A380 moim zdaniem działa na szkodę LOT-u. Szczególnie w kontekście uruchomienia lotów do SIN. Swoją drogą, po tym ogłoszeniu Emirates, LOT czym prędzej powinien odpalić Delhi, dodać do rotacji SIN siadanie w BKK ( po co maszyna ma stać tyle w SIN, jak może zrobić też BKK, a czas lotu do SIN będzie i tak krótszy niż przez Dubaj, czy Frankfurt) i HKG. Waszyngton może poczekać do 2019 roku. Teraz to gra o rynek wschodni wydaje się priorytetowa.
pcharasz 2018-01-17 23:22   
pcharasz - Profil pcharasz
Dwa 777 gorsze dla LOT-u niż jeden A380? A to dlaczego? Przecież jeden zapchany A380 będzie mieć mniejszy koszt na pasażera, czyli pozwala na większy dumping cenowy.
gość_c71d9 2018-01-17 22:32   
gość_c71d9 - Profil gość_c71d9
przeciez wiadomo ze Szpikowski to jest pomyłka, jak mozna powiedziec o tym, ze nie zalezy mu na kodzie F bo beda mieli wiecej miejsc na inne maszyny...? Pod to samo stanowisko podjedzie rowniez i LOTowski Dreamliner. Jestem caly sercem za LOTem i jego rozwojem ale ten koles jest jedna wielka pomylka, wstrzymuje od dawna rozbudowe Okecia bo czeka na informacje od rozwoju o LOT... no blagam?! Dwa, inwestycja w te cholerne lotnisko w Radomiu bo kolestiostwo PISowskie jest tam zakotwiczone zamiast rozbudowac ten nieszesny Moldin dla lowcostow, i kto mi powie ze lepiej jest dojechac do Radomia z Warszawy niz do Moldina no jaja?!czy ludzie tego nie widza? Mam nadzieje, ze to sie szybko skonczy, a tak naprawde to ta obwodnice Okecia w koncu wrzucic pod ziemie i dobudowac drugi pas a pomiedzy nimi nowy terminal jakie to plany byly i sa dostepne w internecie, a na pewno koszt bylby duzo nizszy niz to CPL...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy