Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_394d6
2018-05-13 22:05
Oczywiście polskie pierd..... ile razy wysiadam z emiratów to na lotnisku w wawie wieje chu..... pustki, ponad połowa stanowisk wolna.... a oni bredzą o zajmowanych stanowiskach
Szkoda gadać.....
filipsta1
2018-02-06 22:55
f0043 - dobrze, że dopisałeś 'KTW', bo już myślałem, że chodzi Ci o Muchowiec ;D
gość_f0043
2018-02-06 19:39
ZAPRASZAMY DO KATOWIC( KTW)
greg0303
2018-01-24 13:50
@gość_0f22f:
Jesli szuka się tak, aby nie znaleźć, albo celem nadrzędnym jest po prostu czepianie się, to wszystko jasne.
Definicja słowa "uniedogodnienie" znajduje się, między innymi, w słowniku PWN.
gość_0f22f
2018-01-23 19:55
greg0303: co to jest „uniedogodnienia”? Szukałem w kilku słownikach języka polskiego i jakos znaleźć nie mogę. Wyjaśnisz?
greg0303
2018-01-23 16:21
Lotnisko Chopina w Warszawie musiałoby wprowadzić specjalne procedury do obsługi regularnych lotów A380. Największe uniedogodnienia związane by były z kołowaniem samolotów do stanowiska postojowego oraz do drogi startowej. Ponieważ drogi kołowania nie są przystosowane do rozpiętości skrzydeł A380 konieczne będzie zatrzymywanie ruchu na sąsiednich drogach kołowania. Zalecana szerokość drogi startowej dla SuperJumbo to 60m, w Warszawie jest to 45m.
Dostosowanie portu lotniczego do obsługi A380 to bardzo duże koszty.
adam7691
2018-01-23 15:53
nakupili badziewia i teraz nie mają z nim co zrobić
@gość_609d5: „Po co komu ten A380 ??” Należy zapytać w Emirates – być może po to, aby zbudować największy na świecie „centralny” port lotniczy dla międzynarodowych pasażerów i zarabiać na tym co najmniej ¼ PKB Dubaju?
@gość_1f2f9: chyba coś w tym jest, ale zobaczymy jak to się zakończy.
gość_79c70
2018-01-20 00:46
Oby się kasa w kieszeni zgadzała!
I co z tego że 380 zajmuje 2 miejsca postojowe? Może za jakiś czas Emiraty zwiększyłyby loty do 2 X na dzień 380 ? To już byłby prestiż dla stolicy i Polski ale lepiej blokować niż rozwijać sie " Europejsko "
Linie chcą wejść na dobre na Chopina a podcinają skrzydła. Pewnie prezesunio czeka aż LOT odbierze kolejnego 787 i ogłosi destynacje na Dubaj !!!
gość_609d5
2018-01-19 18:27
Po co komu ten A380 ??
gość_1f2f9
2018-01-18 21:14
Sprawa jest jasna: LOT rozwija połączenia do Azji, więc PPL dostał polecenie aby ten rozwój wspierać. A może to robić tylko poprzez utrudnianie życia konkurencji.
andrzejtoulon
2018-01-18 14:42
Emirates zainaugurowały 1 lipca 2017 loty na A380 na lotnisku w Nicei. Są jedynym przewoźnikiem oferującym loty super-jumbo. Nie wiem jak tutaj sobie radzą z jego obsługą, nie miałem jeszcze okazji lecieć . Jedyne jest pewne że ze względu na specyficzne położenie lotniska, starty i lądowania tego giganta robią niesamowite wrażenie na plażowiczach.
voyager1
2018-01-18 13:34
gość_d56d0: już widze jak EK jest chętny do renogocjowania umowy, żeby być odprawianym z pola ala Wizzair. Z pewnością tylko czekają żeby zadowolić tak Szpikowskiego. :)
gość_d56d0
2018-01-18 10:47
w temacie dyskusji nt umowy lotniska z EK. Chyba każdą umowę można renegocjować?
usuniety
2018-01-18 09:45
Na tym forum jest jakiś moderator czy można tu pisać dowolne bluzgi?
gość_b09e4
2018-01-18 01:47
scrillo: dla nas to oczywiste. Pytanie czy prezes Polskiej Grupy Lotniczej będący jednocześnie szefem PLL LOT będzie w stanie wytłumaczyć te podstawowe prawdy biznesowe, szefowi lotniska w Warszawie...
Pamiętajmy, że nowa trasa LOT do SIN to nie będą wyłącznie loty p2p. To także ruch przesiadkowy do Kuala Lumpur, Indonezji i cała szeroko pojęta Azja południowo- wschodnia. Przy pomyślnych wiatrach także umowy z SQ na loty do Australii i Nowej Zelandii. Ewentualne dodanie drugiej, wieczornej rotacji z WAW przez Emirates zdecydowanie rujnuje ten misterny plan.
Dwa B777 odlatywalyby w różnych godzinach, zwiększając przez to elastyczność co byłoby bardziej konkurencyjne. Dodatkowo oferowaliby więcej miejsc, a o cargo to już nie wspomnę.
Rzecz w tym, że kierunki EK oprócz Singapur nie są bezpośrednią konkurencją dla LO. Lot lata bezpośrednio do Pekin, Seulu czy Tokio, a EK ma dłuższy czas o min. 5 godzin jak nie więcej.
gość_b09e4
2018-01-18 00:20
pcharasz: gdybyś kiedyś zarządzał siatką dowolnego przewoźnika sieciowego, to byś wiedział dlaczego. Emirates ma w DXB dwie silne fale przesiadkowe i jedną pomocniczą. Z punktu widzenia strategii LOT lepiej żeby Emirates latał A380 dowożąc i zabierając z jednej fali, niż B777 z dwóch. Dlatego niechęć prezesa lotniska w Warszawie do przyjęcia A380 moim zdaniem działa na szkodę LOT-u. Szczególnie w kontekście uruchomienia lotów do SIN. Swoją drogą, po tym ogłoszeniu Emirates, LOT czym prędzej powinien odpalić Delhi, dodać do rotacji SIN siadanie w BKK ( po co maszyna ma stać tyle w SIN, jak może zrobić też BKK, a czas lotu do SIN będzie i tak krótszy niż przez Dubaj, czy Frankfurt) i HKG. Waszyngton może poczekać do 2019 roku. Teraz to gra o rynek wschodni wydaje się priorytetowa.
pcharasz
2018-01-17 23:22
Dwa 777 gorsze dla LOT-u niż jeden A380? A to dlaczego? Przecież jeden zapchany A380 będzie mieć mniejszy koszt na pasażera, czyli pozwala na większy dumping cenowy.
gość_c71d9
2018-01-17 22:32
przeciez wiadomo ze Szpikowski to jest pomyłka, jak mozna powiedziec o tym, ze nie zalezy mu na kodzie F bo beda mieli wiecej miejsc na inne maszyny...? Pod to samo stanowisko podjedzie rowniez i LOTowski Dreamliner. Jestem caly sercem za LOTem i jego rozwojem ale ten koles jest jedna wielka pomylka, wstrzymuje od dawna rozbudowe Okecia bo czeka na informacje od rozwoju o LOT... no blagam?! Dwa, inwestycja w te cholerne lotnisko w Radomiu bo kolestiostwo PISowskie jest tam zakotwiczone zamiast rozbudowac ten nieszesny Moldin dla lowcostow, i kto mi powie ze lepiej jest dojechac do Radomia z Warszawy niz do Moldina no jaja?!czy ludzie tego nie widza? Mam nadzieje, ze to sie szybko skonczy, a tak naprawde to ta obwodnice Okecia w koncu wrzucic pod ziemie i dobudowac drugi pas a pomiedzy nimi nowy terminal jakie to plany byly i sa dostepne w internecie, a na pewno koszt bylby duzo nizszy niz to CPL...