Coraz odważniejsze plany PPL-u względem Radomia

Coraz odważniejsze plany PPL-u względem Radomia Punktem odniesienia dla założeń lokalizacyjnych radomskiego portu jako niskokosztowego lotniska dla Warszawy był Paryż Beauvais, Londyn Luton, czy Mediolan Bergamo. - Porównanie z tymi lotniskami ma na celu pokazać, że to nie odległość lotniska od miasta jest najważniejsza a jego dostępność. W przypadku Paryża Beauvais odległość...
16/01/2018 18:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_bbf34 2018-01-17 22:08   
gość_bbf34 - Profil gość_bbf34
gość_cb0d1: Twoja wypowiedź w kontekście tego, które lotnisko lepiej się nadaje w obecnej sytuacji jako low-costowe/czarterowe dla Warszawy i okolic (co nie oznacza, że to dobry pomysł generalnie) jest głupsza jak argumenty polityków, którzy lobbują za Radomiem. Radom nigdy nie osiągnął nawet 1/10 najgorszego wyniku łódzkiego portu, a Ty twierdzisz że to ono nie ma racji bytu? Po co wykorzystać lotnisko z którego coś jednak lata i którego nie trzeba doinwestowywać olbrzymią kwotą, a które jest dobrze skomunikowane z całą aglomeracją, skoro można wpompować kasę w lotnisko z którego nic nie lata, a które trzeba będzie de facto zbudować od nowa i nie ma pewności, że ktoś będzie z niego latać. Gdzie tu sens, gdzie tu logika.
gość_bbf34 2018-01-17 21:43   
gość_bbf34 - Profil gość_bbf34
"demografia, dostępność produktu lotniskowego dla pasażera, potencjał gospodarczy oraz infrastruktura obecna i planowana" to mają być atuty? Każde miasto z lotniskiem w tym kraju ma ich znacznie więcej niż Radom.
gość_c518b 2018-01-17 18:22   
gość_c518b - Profil gość_c518b
Komus glowa boli i juz.
gość_cb0d1 2018-01-17 15:38   
gość_cb0d1 - Profil gość_cb0d1
Lotniska w Łodzi nikt nie ratuje, bo to lotnisko nie ma racji bytu - przynajmniej pasażerskiego. Otwarcie A2 postawiło na nim ostateczny krzyżyk. Pompowanie w to pieniędzy byle tylko się nazywało, że jest lotnisko jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Polska jest na dzień dzisiejszy zbyt rzadko zaludnionym i zwyczajnie zbyt biednym krajem by mieć tak wiele lotnisk w pobliżu siebie. Łódź jako miasto również do najbogatszych nie należy więc utrzymanie dużej siatki połączeń dla samej Łodzi jest niewykonalne. Sami zaś łodzianie mając do wyboru marną ofertę własnego lotniska i okęcie z nieporównywalnie lepszą ofertą, zaledwie godzinę drogi od domu wybierają okęcie...i trudno się temu dziwić. To lotnisko ma szansę jedynie jako port cargo na kształt niemieckiego Lipska. Tylko, że na razie całe cargo w Polsce leży i kwiczy na tle świata
gość_cb0d1 2018-01-17 15:29   
gość_cb0d1 - Profil gość_cb0d1
Co to są 2 mln złotych rocznie? Złotówka na pasażera czy mniej? Ktoś policzył koszt dojazdu do Radomia? Na okęcie taksówka kosztuje 30 zł, do Modlina 100. Przecież to paranoja budować lotnisko taki kawał od miasta. Aglomeracje Londynu i Paryża mają po 10 mln mieszkańców i po 2 normalne lotniska, całe Mazowieckie...5 mln! Takie lotniska można budować gdy są przeznaczone dla ich własnych okolic, a nie dla głównego miasta, od którego biorą nazwę. Radom i okolice to też bida z nędzą i nikt poza zlewozmywakiem na zachód nie będzie z tych okolic latał...jeszcze przez wiele lat. Samo lotnisko nie przedstawia żadnej wartości, może poza terenem jako takim. Pas do budowy od zera, terminal tak samo. Zero czegokolwiek. Chora ambicja zakompleksionej prowincji by to stawiać kilka lat temu

To czysta polityka i chęć dokopania mieszkańcom Warszawy, za to, że nie głosują na pisuar. Macie pieniądze,stać was na wakacje? To wam dokopiemy. Mentalność najgorszych bolszewików radzieckich. Durne pompowanie największego za*upia województwa. Zamiast Radomia równie dobrze można to wyrzucić do Łodzi - odległość ta sama, droga gotowa, lotnisko gotowe, bezsens i kuriozum pomysłu też identyczne
gość_8dd5e 2018-01-17 14:39   
gość_8dd5e - Profil gość_8dd5e
Lotnisko w Radomiu to niewypal! Chocby dlatego ,ze polozone jest w bliskiej odleglosci od W-wy ,Lublina etc.Jaki przewoznik mialby obslugiwac w/w lotnisko? Jesli tanie linie Wizz lub Reayaner to totalna klapa Np.lot z Londynu do Swidnika jest dwa razy drozszy niz przelot lotem na trasie.Londyn -W- wa .25 zl kosztuje przyjazd do Lublina busem.Polacy umieja liczyc!
lysypiotr76 2018-01-17 14:27   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Szukałem jakichkolwiek wypowiedzi osób związanych z branża lotniczą w Polsce, które pozytywnie wypowiadałyby się o tej lokalizacji. Poza osobami związanymi z kręgami rządowymi nikt nie pozostawił ,,suchej nitki'' na tej decyzji. Zakładając, że lotnisko powstanie, może się to skończyć tym że z lotniska będzie korzystał tylko.....LOT:)
gość_063ac 2018-01-17 13:53   
gość_063ac - Profil gość_063ac
To lotnisko będzie musiało nazywać się Warszawa Radom.
gość_7d949 2018-01-17 11:31   
gość_7d949 - Profil gość_7d949
To tylko zastraszanie WMI :)
gość_a85f2 2018-01-17 10:22   
gość_a85f2 - Profil gość_a85f2
Lotnisko prawie w mieści współczuję mieszkańcom Radomia o ile to centralie planowane lotnisko się zrealizuje i o ile linie będą chciały stamtąd latać a Wrszawiacy tłuc się zatłoczoną s7 ponad 100km
gość_91eff 2018-01-16 23:32   
gość_91eff - Profil gość_91eff
na wakacje latamy charterami na południe i dlatego beda oszczednosci??? ale z drogiej strony do pracy latamy raczej na polnoc ewentulnie na ponocny zachod a tu straty :) gdzie logika?
gość_33ba3 2018-01-16 21:44   
gość_33ba3 - Profil gość_33ba3
Ale numer, wyglada na to, ze najprawdopodobniej lotnisko Radom wstanie z martwych i to z impetem.
A juz postawiono na nim krzyzyk.
Porownanie do Berlina Schönefeld kompletnie nietrafione, bo tamto lotnisko lezy
swietnie skomunikowane na obrzezach stolicy Niemiec.
Choc patrzac na inne low costowe lotniska i liczbe ludzi mieszkajacych w promieniu 100 - 150 km od Radomia to widze, ze w tym szalenstwie jest metoda.
Aczkolwiek nie do konca zrozumiem czemu nie robia tego w Lodzi, gdzie lotnisko upada.
gość_ca627 2018-01-16 21:37   
gość_ca627 - Profil gość_ca627
"Analiza dla Radomia wypada korzystniej, gdyż większość kierunków wakacyjnych znajduje się na południu Europy.

- Przy przeniesieniu lotów do Radomia, oszczędność roczna wyniosłaby od 12 do 15 mln złotych. Na wakacje latamy na południe, nie na północ - podsumował prezes PPL-u."

WOW!!! Super!!! Całe 125 km bliżej na wakacje!!! Przenieście Radom do Kielc, to będzie jeszcze bliżej :D
gość_18996 2018-01-16 21:22   
gość_18996 - Profil gość_18996
Porażające jest rozumowanie tych ludzi. Radom jest w lepszej lokalizacji bo leży bardziej na południe i bliżej mu do słonecznych kierunków południa Europy... raptem 10-15 min lotu od obu lotnisk. I to ma decydować o planach rozwoju na lata?! Modlin jest ok. Jako pasażer z Lublina wielokrotnie stamtąd latam kiedy nie ma dogodnego połączenia z LUZ. Do Radomia na pewno nie będę jeździł bo tam nawet normalnej drogi nie ma. To jest co najwyżej miasteczko powiatowe a nie miasto.
gość_48dfb 2018-01-16 21:22   
gość_48dfb - Profil gość_48dfb
tak to jest gdy polityka eliminuje ekonomię i zdrowy rozsądek
gość_6f9a9 2018-01-16 20:49   
gość_6f9a9 - Profil gość_6f9a9
To budowa CPL jest zagrożona. Ten radomski hub powinien jeszcześć zmienić nazwę z Sadkowa na Włoszczowa
gość_f2828 2018-01-16 20:14   
gość_f2828 - Profil gość_f2828
też nie rozumiem dlaczego Łódź jest pomijana. przecież tam łączą się autostrady i jest blisko Warszawy
gość_bc0ff 2018-01-16 19:46   
gość_bc0ff - Profil gość_bc0ff
A kto będzie chciał latać z Radomia. Czarterami wszyscy chcą latać z Warszawy, nikt nie będzie chciał się przenosić a tym bardziej dojeżdżać z Warszawy do Radomia. Natomiast Ryanair lata z Modlina i też od tak się nie przeniesie bo ktoś bardzo chce aby Radom zaczął latać. A to że Radom jest bardziej na południe a Modlin na północ to przy takich odległościach nie ma praktycznie żadnego znaczenia.
gość_ce0dd 2018-01-16 19:43   
gość_ce0dd - Profil gość_ce0dd
rewelacja , a może skopiować plany Intercontinenal Aiport Babimost ?
Babimost miał być lotniskiem cargo dla lotów z Chin oraz lotniskiem dla NRD emerytów
lecących na wczasy z Berlin i okolic ...
gość_dee5e 2018-01-16 19:40   
gość_dee5e - Profil gość_dee5e
Masakra co za fachowcy, porównują Schonefeld do Radomia. Radom grubo ponad 100 km od Warszawy, a SXF praktycznie w mieście.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy