Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546
2018-01-18 21:30
Na lotnisku Chopina powinni zlikwidować krótszy pas i położyć równoległy do dłuższego. Na miejsce zlikwidowanego pasa w części wschodniej lotniska powinni również zbudować nowe terminale 3-4 razy większe od obecnego. W ten sposób Chopina mógłby obsługiwać 50-60 mln pasażerów rocznie.
gość_91eff
2018-01-17 20:01
W jednym dniu podpisuja list intencyjny z Radomiem ( maja go rozbudowac zeby chartery i LCC przeniosly sie z Waw ), dzien wczesniej trabia o rozbudowie pirsu w Waw ( wlasnie dla charterow i LCC). Jakis koncert zyczen wyborczych? Obiecamy kazdemu co bedzie chcial :) Cos tu chyba sie nie ziści.
gość_8dbb0
2018-01-17 14:56
zaraz zaraz, a jak to się ma z budową CPL im. brata wodza pisowskiego lecha kaczyńskiego?
gość_c6881
2018-01-17 11:45
Szkoda, że PPL nie informuje co zamierza zrobić z ograniczeniem dziennej ilości operacji wynikającej z hałasu. Nadchodzący sezon letni dobitnie pokaże, że dzienny limit 560 operacji jest zdecydowanie za niski. Od czerwca do września każdy dzień będzie na maksa. Tymczasem Pan Prezes chce rozwijać przepustowość godzinową do 50 operacji, ale bez podniesienia limitu dziennego nie będzie jak go wykorzystać. Radom nie będzie tutaj żadnym rozwiązaniem, bo nikt nie będzie chciał tam latać. W dłuższej perspektywie to oznacza wyższe ceny biletów z Chopina.
gość_b2d8b
2018-01-17 10:25
Jeżeli CPL nie powstanie to będziemy 2 a nawet 3 ligą lotniczą w Europie.CPL musi powstać !
gość_91eff
2018-01-16 17:00
pszn : najlepszy busines to lanie betonu na lotnisku bo nigdy sie nie konczy:) a Tu moga byc cztery lotniska!
gość_22b23
2018-01-16 16:39
W zasadzie plan powinien być podzielony na okres długoterminowy i krótkoterminowy.
- Pilnie rozbudować Modlin w krótkim okresie dla niskokosztowych. - 1-2 lata
- Rozbudować Okęcie w krótkim okresie -1-2 lata aby wystarczyło jeszcze przez najbliższe 10 lat.
- W długim okresie - 10-20 lat wybudować nowy CPL.
Te projekty powinny być realizowane w różnych okresach i w zasadzie ze sobą nie konkurują.
Może nie jestem entuzjastą aż tak CPL , ale lepiej już teraz powoli przygotowywać się do niego. Robić długookresowe plany z zagospodarowaniem terenów, drogami i koleją oraz przygotowywać mieszkańców, niż obudzić się za późno i wpaść na pomysł budowy takiego portu w ciągu 3 lat. Kiedyś na pewno dojdziemy do takiego momentu że Okecię nie będzie mogło bardziej się już rozbudować.
Sevrin, bo nie wierzę aby ktokolwiek był tak głupi, żeby w obrębie niespełna 2 milionowego miasta budować/rozbudowywać jednocześnie 4 lotniska. Nie jestem przeciwny żadnemu z rozwiązań, bo prawdę mówiąc mi to wisi - mieszkam daleko. Ale realizacja wszystkiego na raz to niezły wałek.
gość_46778
2018-01-16 15:50
Też myślę, że CPL nie powstanie. Rozbudować Modlin, niedługo skończy się umowa dla Ryanaira, zrobić uczciwą ofertę dla wszystkich. Przenieść czartery i ewentualnie niskokosztowe linie tam i po rozbudowie Okęcia wystarczy.
Teraz jesteśmy w okresie rozwoju gospodarczego i względnie niskich cen na ropę. A co będzie jak wszystko tąpnie?
jak dla mnie to zaden CPL nie powstanie, wiec Okecie chce sie rozbudowac
Dlaczego doszukujesz się w tym jakiś niezrozumiałych akcji czy "interesów" ?? O ile Modlin i Radom to specyficzna sprawa to akurat CPL i Okęcie to powiązane dość mocno działania. Jeżeli już teraz Okęcie jest blisko granicy przepustowości a w strefie non-Schengen podejrzewam że już wyciska maxa to taka inwestycja jest niezbędna. Wiadomo, że jak powstanie CPL to nie będzei tam skoku ruchu z np.25mln do 50mln w jeden rok. A jakby nie prowadzono inwestycji w Okęcie to będziemy mieli stagnacje rozwoju i lotniska i LOT-u i nie będziemy pozyskiwać nowych przewoźników -> będzie źle. To są potrzebne, acz drogie i krótkoterminowe inwestycje. Nie spodziewam się wyszukanej architektury i przepychu w tym powiększonym terminalu raczej wariant oszczędnościowy na przeczekanie.
Ktoś niezłe lody kręci na tych inwestycjach lotniczych w okolicach Warszawy... najpierw zbudowali Modlin, który nie dość że się sypie, to jeszcze nie wiadomo czy mają go teraz zamykać czy co z nim dalej robić. Równolegle będą inwestować w rozbudowę Radomia i projektowanie CPL, a teraz jeszcze Okęcie. Ktoś mógłby powiedzieć że to wariactwo, albo brak spójne koncepcji, a to po prostu interesy...