Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_5faa9
2018-01-13 14:45
Niestety taka jest flota LOTu. I oni jeszcze chcą CPL budować. Po co???
Gość _f44e7 planując lot, nie zawsze można użyć, jako zapasowego, najbliższego lotniska. Związane jest to z ryzykiem wystąpienia podobnych zjawisk pogodowych. Zdarza się, że najbliższym zapasem dla WAW, z "pewną" pogodą, jest TXL, lub CPH. Dodatkowo, to co napisał gość_c4863, ważne, by w takich sytuacjach nie sparaliżować pracy innych lotnisk.
gość_c4863
2018-01-11 19:37
gość_f44e7 - Myślę że brane jest pod uwagę wiele czynników. Z jednej strony możliwości operacyjne lotnisk czyli ile jest wolnych miejsc postojowych w danym momencie oraz jak ta sytuacja będzie wyglądać przez okres zamknięcia lotniska docelowego. Chodzi o to aby nie zakłócić normalnej pracy tychże. Po drugie w planie lotu chyba jest zawsze określone przed startem lotnisko zapasowe. Nie wiem jaki jest ich dobór - czy decyzja pilota czy linii w kontekście operacyjnym (lądujemy alternatywnie tam gdzie latamy - wczorajszy przykład: wieczorny Qatar poleciał do Budapesztu cofając z nad Lublina, a Air france wylądował w Krakowie). Reasumując, PAŻP daje rekomendacje a pilot na podstawie tego, zaleceń linii, planu oraz ilości paliwa podejmuje ostateczną decyzję. Która jak widać nie musi być oczywista jak nam sie wydaje.
gość_f44e7
2018-01-11 17:41
Jak to jest z tym przekierowaniem maszyn na inne lotniska? Blisko Warszawy jest lotnisko w Modlinie, Łodzi, Bydgoszczy, a i tak zawsze samoloty lądują albo w Krakowie albo w Gdańsku. Nieekonomiczniej byłoby zapewnić transport pasażerów z bliżej położonych lotnisk?
gość_6d022
2018-01-11 11:28
piorun - tradycyjnie profesjonalizm pełną gębą. Ja wczoraj przeczytałem że samolot wylądował na pasie jedenastym!!! Qrv@! gdzie jest pozostałe 10?!? w Atlancie jest "tylko" 5....
Ja inną gafę usłuyszałem oglądając relację w TVY24bis prowadzący użył określeń Dash zabiera 30-40pax, oraz,że Wrona lądował kilka lat temu na B737
gość_a3047
2018-01-11 10:03
gość_22a49 - w języku polskim to sie nazywa 'pas startowy', to że po angielsku to 'droga biegu' nie ma tu nic do rzeczy.
Ale chyba najważniejsze jest, że nikomu nic sie nie stało!
gość_22a49
2018-01-11 09:02
Jak rzecznik LOT może użyć określenia "uderzył kadłubem o pas startowy"??? Ja rozumie pani w TVP czy TVN ale rzcznik linni lotniczej powinien wiedziec że to asfalotwe lub betonowe z takimi białymi kreskami to "DROGA STARTOWA" po angielskiemu RUNWAY a nie STRIP...
Czy ktoś może źle przepisał i wykazał się również profesjonalizmem?
gość_eac89
2018-01-11 08:12
SAS wycofało je 2007 roku, po kilku takich samych lądowaniach jak te. Jak można wyprodukować taki szrot i tym latać.
gość_b7ff1
2018-01-11 07:42
Ten problem był już znany w tych typach samolotu. Dziwne, że nie ma jakiejś mechanicznej możliwości zablokowania tego przedniego koła jeśli wiadomo, że mogą być problemy.
Jestem ciekaw jak teraz zostanie rozwiązany ten problem w tych samolotach?
No wreszcie przyczyny losowe doprowadzą do szybszego wycofania tego latającego szrotu.
gość_43264
2018-01-11 06:20
Gdzie zostały przekierowane loty z Okęcia? Mogę prosić o informacje na jakie lotniska. Z góry dziękuje.
Marcin14
2018-01-11 02:03
W tym modelu samolotu podwozie składało się podczas rejsowych lotów już około 30 razy. To jest naprawdę bardzo, bardzo dużo.
gość_195fa
2018-01-10 23:34
Ile to już razy w tych samolotach składało się podwozie? Taki SAS je wycofał. Kłopotliwy spadek po Eurolocie.
gość_61c5a
2018-01-10 23:29
Już po panice, przed chwilą widziałem, że lądował już opóźniony LOT z Brukseli, a zbliża się Geneva. Sytuacja opanowana jak się wydaje.
gość_8ebaf
2018-01-10 22:25
Dobra okazja by przemalować...
gość_3c59f
2018-01-10 21:59
Szkoda, że nie przypilnowali tych daszy. To odbiję się czkawką. Problem znany. Czy mamy w Locie techników?