×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Wybieramy najlepsze linie lotnicze 2017 roku


Po raz 14. wybieramy najlepszych przewoźników lotniczych na polskim niebie. W tej edycji plebiscytu "Najlepsza Linia Lotnicza" prawo głosu mają tylko zweryfikowani pasażerowie.

04/01/2018 09:48
gość_ebb7f - Profil
gość_ebb7f
  

  
@admin: mówisz, żebyśmy się skupili na pomysłach. Jak zatem oceniasz pomysł, który kilkakrotnie padał w tej dyskusji, mianowicie skan/zdjęcie karty pokładowej? Np. na zasadzie "chcesz ocenić daną linię - zarejestruj się pod imieniem i nazwiskiem i pokaż dowód, że leciałaś/leciałeś".

To może nie jest idealne rozwiązanie, ale na pewno pozwala zebrać bardziej reprezentatywną grupę pasażerów, bo tak jak już wielokrotnie tu było mówione, użytkownicy tego portalu raczej korzystają bezpośrednio z kanałów sprzedażowych linii lotniczych albo mają kupione bilety na wyjazdy służbowe przez agencje. Oczywisty plus takiego rozwiązania polega natomiast na tym, że wtedy byłoby wiadomo, że naprawdę chodzi o opinię pasażerów, którzy lecieli daną linią, a nie np. o hajs za promocję esky na p.com.
07/01/2018 22:26  

  
@admin zdjęcie karty pokładowej wystarczy, nie trzeba od razu API Amadeusa czy niszowej wyszukiwarki lotów.
05/01/2018 21:09  

  
@admin porażka,za chwilę napiszcie o "camel tongue" Britney S. tylko dlatego ,że nawiązaliście współprace z pudelek.pl i będziecie się tłumaczyć ,że macie racje bo owa gwiazda za kwartał poleci gdzieś samolotem?
05/01/2018 16:58  

  
Co ma weryfikacja do bycia zalogowanym?

  
Jestem zalogowanym użytkownikiem portalu, ale nie mogę zagłosować, bo nie kupiłem żadnego biletu na eSky.
Ej no, proszę bez pisania, że to nie fair.
Tyle z mojej strony.
05/01/2018 15:18  

  
W 13 poprzednich edycjach głosowali wszyscy. Po zmianie glosuja tylko zweryfikowano, więc mówienie O braku rzetelnosci jest nie fair. Tak jak pisałem to dopiero pierwszy krok, a będą następne.

Kalendarz lotów nie jest w żaden sposób weryfikowalny.

  
Latam rocznie 30-40 razy, sporo na długich dystansach. Najróżniejszymi liniami. I nie mogę zagłosować... Absurd.
Taka metodologia niestety kładzie rzetelność całego głosowania. Ludzie, którzy latają dużo i różnymi liniami, mają najczęściej bilety z agencji (zwłaszcza jeżeli latają służbowo) albo kupują je sami na stronach linii.
Pomijając to o czym pisze BA540, macie jeszcze kalendarze lotów zalogowanych użytkowników.
05/01/2018 14:32  

gość_870e4 - Profil
gość_870e4
  
Pomysl BA850 jest bardzo dobry. Zdjecie czy skan karty pokladowej to najlepsza forma mozliwosci potwierdzenia lotu. Troche dziwne, ze Redakcja sama nie wpadla na taki pomysl, ktory jest prosty, szeroko stosowany i z ktorego korzysta tez przykladowo Skytrax? I czy fundatorem nagrod albo sponsorem jest eSky? Jesli tak, to nie jest to tak naprawde konkurs na najlepsza linie lotnicza, tylko na linie wyszukana przez Esky. Ponadto, faworyzowanie jednego systemu rezerwacji bylo juz w przeszlosci przedmiotem kontrowersji. W latach 80. system Sabre, ktory zostal oryginalnie stworzony przez American Airlines, faworyzowal polaczenia tej linii a blokowal Continental podczas wyszukiwania polaczen przez pracownikow biur podrozy. Podobnie bylo z systemem Apollo, ktory faworyzowal polaczenia United i pokazywal je jako pierwsze. Nie twierdze, ze inne systemy dzialaja podobnie, ale incydenty opisane powyzej sa szeroko znane w branzy i troche dziwi, ze Redakcja nie wziela ich pod uwage. Otwarte faworyzowanie niszowej wyszukiwarki powoduje, ze ze "konkurs" staje sie troche szemrany a wyniki moga byc niejednoznaczne. Czy Redakcja uwaza, ze jego wyniki beda powaznie potraktowane przez linie lotnicze? Co z czytelnikami?
05/01/2018 13:43  

  
Cani: Temat sam się urodzil w tej oto dyskusji. Dlatego go podjęliśmy i czekamy na Wasze pomysly, doceniając i biorąc pod rozwagę również głosy krytyczne.

Chciałbym abyśmy zamiast rzucac uszczypliwosci i złośliwości skupili się jednak na pomysłach.

  
@admin - to dlaczego w takim razie, obecnie zwracacie się do czytelników w sprawie kolejnych pomysłów na rozwiązania, a nie np. dwa miesiące przed plebiscytem, w formie artykułu na p.com.

"Słuchajcie, chcielibyśmy usprawnić plebiscyt i dlatego tez chcielibyśmy usprawnić to, tamto, itp. Wiemy, że nie jesteśmy doskonali, jak i sam plebiscyt, dlatego na dwa miesiące przed, chcielibyśmy wysłać wam ankietę (inne rozwiązanie), byście mogli się wypowiedzieć na temat, co jak i kiedy? zależy nam, by w plebiscycie wzięło jak najwięcej głosujących, ale także na tym, by głosowały tylko osoby, które w danym roku odbyły loty, itp. itd."

można? Można! Tylko trzeba wyrazić trochę chęci i zacząć współpracę z czytelnikami. Tako rzecze Zaratustra!
05/01/2018 12:46  

  
Cani: Oczywiście że wsłuchujemy się - stąd zmiana podejścia do głosowania w tym roku. Gdybyśmy się nie wsluchiwali plebiscyt byłby na dotychczasowych zasadach. Nie twierdzimy że rozwiązanie jest idealne, ale w tym roku jest takie a nie inne. Wszystko zawsze można łatwo skrytykować, co niestety cały czas robisz. My jesteśmy otwarci i słuchamy głosów Czytelnikow, aby plebiscyt był jeszcze bardziej wiarygodny. I z pewnością takie rozwiązanie wspólnie znajdziemy.

  
@kitsune - zdjecie karty pokladowej lub sprawdzenie PNR przez API Amadeusa. IMHO zdjecie byloby wystarczajace, by potwierdzic trase/date/linie lotnicza. Wizanie sie z niszowym sprzedawca biletow linii niskokosztowych raczej nie da wiarygodnych resultatow.
05/01/2018 11:55  

  
@kitsune - tak, chętnie wysłuchacie, zapewne po fakcie, jak to ma miejsce obecnie. Niestety, jest to mało profesjonalne podejście do użytkowników tego portalu, z których to żyjecie i pokazanie, że właściwie ich głos ma bardzo niewielkie znaczenie. Niestety, ten plebiscyt, myślę, że przejdzie bez echa wśród użytkowników, nawet tych, którzy dostali 'upragnionego' maila, gdyż i oni pewnie zrozumieją, że jak w przyszłym roku kupią bilety, nie przez jedynego, właściwego operatora i nie zostawią u niego własciwej prowizji, to kolejny zapraszający mail, do nich nie będzie wysłany.

Kwestia druga, a właściwie pierwsza. usuwane były komentarze, negujące fachowość niektórych tu redaktorów, co nie znaczy, że były obraźliwe. Zgadza się, że posłałem komuś obraźliwy komentarz także, ale to wynikało głównie z tego, że ktoś mi zarzucał nieznajomość tematu, albo wypisywanie głupot, bez dokładnego zaznajomienia się z treścią mojego komentarza.
05/01/2018 11:50  

  
@cani - jako moderator forum wiele razy kasowałem twoje komentarze, w których obrażałeś innych użytkowników, na które wpływały skargi. To jest powód dlaczego znikały. Jeżeli działo się to, jak twierdzisz, kilkanaście razy, to może powinieneś wreszcie przemyśleć swój stosunek do innych osób na tym forum.

Jak napisał admin, chętnie wysłuchamy propozycji jak wspólnie wypracować wypracować system, który pozwoli na szersze dotarcie do zweryfikowanych klientów linii lotniczych - to prawdziwa szansa dla ciebie by pokazać swoją olbrzymią znajomość branży, na którą tak często się powołujesz i zaproponować konstruktywne rozwiązanie.
05/01/2018 11:14  

gość_91eff - Profil
gość_91eff
  
jest szansa ze, small planet nie wygra :)
05/01/2018 09:57  


Wylot z:

Przylot do:

  • Data wylotu:

  • Data powrotu:

Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie