Oblatywacz: Bombardier CS300 airBaltic

Oblatywacz: Bombardier CS300 airBaltic Linie lotnicze airBaltic są łotewskim przewoźnikiem narodowym, od 2008 r. realizującym loty w formule hybrydowej. Strategia ma w założeniach łączyć najlepsze praktyki tradycyjnych przewoźników hubowych oraz przewoźników niskokosztowych. Z jednej strony airBaltic stara się oferować swoim pasażerom niskie ceny biletów, które, jak przekonuje, mają być konkurencyjne nie tylko w...
24/12/2017 14:55   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_efb82 2018-04-16 10:40   
gość_efb82 - Profil gość_efb82
Dwie uwagi:
1. Posilek powinien byc cieply
2. airBaltic nie posiada aplikacji mobilnej, przez co nie moze ona "sprawnie dzialac".

Pzdr.
prawalotkamiketango 2017-12-31 09:28   
prawalotkamiketango - Profil prawalotkamiketango
Dobrze kolega napisał.
Ja tylko dodam, że wchodzenie w kolejny typ SP to nie jest ani proste, ani szybkie, ani tanie.
Pzdr.
gość_f9d63 2017-12-29 15:18   
gość_f9d63 - Profil gość_f9d63
@gość067ae-jako wielki specjalista od lotnictwa,wiesz zapewne,że Air baltic od dłuższego czasu ma Problem Finansowe i poszukuje inwestora i Partnera. Nie od dziś wiadomo że rzady 3 krajów baltyckich tj. Łotwy,Litwy i Estoni oraz PLL LOTchcą zaangarzować się finansowo w Airbaltic. Znikła by wtedy Nordica i air baltic i powstala by jedna linia która miała by się rowijać z pomocą i opieką LOTU narodową Linią wszytkich 3 krajów. Miała by ona ścisle współpracować z Lotem i należeć do Grupy LOT. Skoro jestem w Brand to napeno już o tym słyszales
gość_067ae 2017-12-29 13:34   
gość_067ae - Profil gość_067ae
Widzę, że zarówno autorowi jak i komentującym udzieliła się, równa gierkowskiej, gigantomania prezentowana przez rząd i zarząd LOT. ;) Więc gwoli ścisłości: Nordica nie należy do LOTu. LOT ma 49% udziałów w Regional Jet. O właścicielu jest mowa jeśli ma 50% plus 1 akcji. Pod drugie, lot permanentnie przynosi straty (zysk na działalności operacyjnej to nie to samo co zysk netto, ani nawet brutto). Nie bardzo więc wiadomo skąd miał by wziąć gotówkę aby kupić udziały w AirBaltic. To, w przeciwieństwie do Nordic'a, "pełnoprawna" linia lotnicza, a do tego (biorąc pod uwagę flotę) kilka razy większa. Poza tym nei bardzo wiadomo jaki interes miał by mieć rząd Łotwy w sprzedaży firmy de fact rządowi Polski. LOT i AirBaltic to lokalni konkurenci, więc taka transakcja musiała by doprowadzić do marginalizacji AirBaltic.
I jeszcze jedno: LOT nie kupił tych używanych E195, tylko wziął w leasing.
gość_ae0fc 2017-12-25 11:59   
gość_ae0fc - Profil gość_ae0fc
LOT wybiórczo publikuje wyniki, więc tak naprawdę nie wiemy co tam się dzieje.

Ale kupno używanych samolotów może być dobrym posunięciem: największy ekspert od zakupów samolotów na świecie, czyli amerykańska Delta Air Lines często kupuje używane, niechciane przez innych itd. A jest jedną z najbardziej dochodowych linii lotniczych świata.

E195 z jakiegoś powodu jest tani na rynku wtórnym.
gość_af8c9 2017-12-24 22:59   
gość_af8c9 - Profil gość_af8c9
Przydałoby się ładniejsze i nowocześniejsze malowanie samolotów.
Szkoda że LOT zamiast używanych E195 nie zafundował sobie te CS300.
usuniety 2017-12-24 22:43   
usuniety - Profil usuniety
W tekście jest sporo drobnych błędów. Korekta chyba ma wolne ;-)

Wesołych Świąt dla redakcji i forumowiczów!
gość_f9d63 2017-12-24 16:03   
gość_f9d63 - Profil gość_f9d63
Liczę, że w 2018 uda się LOT-owi przejąć część udziałów w AirBaltic o czym od dawna mówi się już w kuluarach.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy