LOT połączy Warszawę z Kownem na Litwie

LOT połączy Warszawę z Kownem na Litwie LOT obsłuży sześć połączeń tygodniowo w każdą stronę. Rejsy będą wykonywane samolotem Bombardier Q400, który posiada na pokładzie 78 foteli w trzech klasach: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Podróż między Warszawą i Kownem potrwa ok. 1 godz. 10 minut. Z Warszawy do Kowna przewoźnik będzie latał codziennie oprócz sobót. Start z Lotniska Chopina zaplanowany...
05/12/2017 14:07   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_89f27 2017-12-10 20:48   
gość_89f27 - Profil gość_89f27
Niech że oni nareszcie przemalują te Bombardiery, bo Eurolot padł już dwa lata temu a oni latają w ich barwach. Z jednej strony kupują Dreamlinery i Maxy a z drugiej strony dziadują na całego.
Marcin14 2017-12-06 15:12   
Marcin14 - Profil Marcin14
@gość_1deac, no niekoniecznie gdybanie, bo podajemy często sensowne argumenty. Jednak, jak zauważasz, nie znamy potoków pasażerskich i ich rodzajów, a do tego rzeczywiście są obecnie bardzo dobre symulacje. Za wieloma decyzjami kryje się jednak polityka i tę często dość łatwo jest określić.
gość_1deac 2017-12-06 09:53   
gość_1deac - Profil gość_1deac
@malin "Też mnie to zaciekawiło - 3 klasy mają w Dash? Biznes, economy premium? Naprawdę? Czym się różnią od economy? Pusty fotel z boku i lepsze wino podczas godzinnego lotu?"
Jeśli "dziwią" ciebie takie rzeczy, to znaczy że nie latasz LOTem, ale mimo wszystko się wypowiadasz. Tak, nawet w Dashu, w Biznesie fotel obok jest pusty, i dostajesz posiłek na tacy, pełen wybór napojów itd. Podobnie w Premium - posiłek na tacy, napoje itd. W Ekonomii - Prince Polo i napoje gorące /woda. Tylko chce zaznaczyć, że klasa Biznes to głównie inne udogodnienia - inne warunki rezerwacji, dowolna zmiana biletów, rejsów, większy limit bagażu, przejście przez security, Lounge itd. Rzeczywiście, na tak krótkich lotach serwis stricte pokładowy ma mniejsze znaczenie, ale w połączeniach tranzytowych przez Warszawę, szczególnie kiedy drugi odcinek jest wykonywany dużym samolotem, jest ciągłość serwisowa.
malin 2017-12-06 09:31   
malin - Profil malin
Też mnie to zaciekawiło - 3 klasy mają w Dash? Biznes, economy premium? Naprawdę? Czym się różnią od economy? Pusty fotel z boku i lepsze wino podczas godzinnego lotu?
gość_1deac 2017-12-06 09:07   
gość_1deac - Profil gość_1deac
W końcu ciekawa dyskusja, i do tego bez zakompleksionych Krakusów,d dlaczego LOT nie uruchomił Kowna z Krakowa?! :-) Co ciekawe, fani innych portów regionalnych nigdy nie mają z tym problemów... W każdym razie, wszystkie inne połączenia wymienione w komentarzach to jedno wielkie gdybanie. Skoro LOT chce być najbardziej znaczącą linią w regionie, ma bardzo dużo portów dookoła, kwestią jest czy będzie to opłacalne finansowo ( czy jest stamtąd ruch tranzytowy, Biznes itd, ale to wszystko można sprawdzić w specjalnych oprogramowaniach), i czy będzie mieć maszyny do wykonywania tych połączeń, bo wiemy, że LOTowi brakuje samolotów i przy tak szybkim rozwoju powinien domawiać kilka nowych maszyn w roku - Praktycznie cała zachodnia Europa ma potensjał na 737-800/MAX8, z dodatkowymi częstotliowściami.
Marcin14 2017-12-06 07:21   
Marcin14 - Profil Marcin14
Zgadzam się z przedmówcami, że ruch z/do Rumunii to głównie tranzyty do Ameryki. Ruch turystyczny pomiędzy oboma krajami jest wciąż znikomy i łatwo się tego nie przeskoczy - potrzeba czasu (tzn. ja tego chcę, inni chcą, ale społeczeństwa? Ludzie z naszych krajów nawzajem z trudem wymienią 2 miasta w tym drugim i tak znając je pewnie tylko z nazwy). Co nie znaczy, że kolejnych połączeń nie trzeba otworzyć. Rzeczywiście TSR i SBZ wyglądają nęcąco. Tranzyty do Europy Zachodniej też mogą mieć miejsce, ale niestety niskokosztówki podbiorą tu niemal wszystko. Rumunia to raj dla low-costów jeśli chodzi o połączenia europejskie.

Ciekawe argumenty co do Ukrainy. Myślę, że warto próbować, ale po kolei. Jedno nowe połączenie co dwa-trzy lata wystarczy (VIN czy IFO?). Po tym, co LOT już ma, reszta destynacji w UA wygląda bardzo, bardzo marniutko. A Białoruś to znowu polityka...

VAR to super pomysł. Tu może być potencjał i na tranzyty i docelowo. Ale czy tam Q400 doleci?

Jeśli chodzi o TAT, to decyzja tu musi być polityczna. Nie ma szans, żeby przy tak krótkich międzylądowaniach to połączenie mogło być ekonomicznie opłacalne. Ale jeśli Słowacy zapłacą, to czemu nie? Tylko mimo wszystko ciężko mi to w głowie rozplanować. Jedno jest pewne - lądowań w TAT powinno być jak najmniej.

HDF to super połączenie na soboty lub niedziele (lub jedno i drugie) w lecie. W miejsce tych wszystkich wolnych luk w rozkładach do innych portów regionalnych w Polsce. W HDF jest problem z utrzymywaniem lotniska - mają kasę na otwieranie go tylko kilka razy w tygodniu. Kiedyś były to tylko niedziele, ale w 2018 będą to i soboty, i niedziele. Nie ma tam też miejsca na bazowanie samolotu, musi przylecieć i odlecieć.

Ja dalej obstawiam BTS i BRQ jako posiadające największy potencjał. I jednym połączeniem z płd.-wsch. Niemcami - choć na próbę (ale tu historyczne zaszłości rzeczywiście mogą być blokadą). Bo w LEJ i DRS low-costy wyglądają marniutko! A w Rumunii, na przykład, jest ich zatrzęsienie.
jjemiolo 2017-12-06 02:39   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@30021: Zgoda ze Rumunia ma potencjal. Z tym ze OS jest tam bardziej konkurencyjny dla LO niz np. na Ukrainie. Na stronie LOTu pojawily sie ostatnio TSR i SBZ wiec nie wykluczone ze cos dojdzie. W6 jest w Rumunii bardzo mocny z bazami w OTP, IAS, SCV, CLJ, CRA, TSR, SUJ, CND, ale zamykaja TGM. FR ostatnio wszedl do OMR (Oradea). Jest tez rumunski low-cost Blue Air mocny w OTP, SBZ, CLJ, BCM. Potencjalnie LOT moze tez wejsc do Brasov jak uruchomia nowe lotnisko bo tam jeszcze nikogo nie ma (!?).
@4a69d: dokladnie jak mowisz - bliskie miasta sa szansa dla LOTu, gdzie WAW jest naturalnym punktem ciazenia. Jesli jak mowisz nowe E95 powieksza flote bedzie cos nowego na pewno. Nie mam pewnosci ze bedzie to TAY (Tartu) ale jak podkresliles kto kilka lat temu spodziewal sie takiej oferty na Baltyki.
@aguirre: Pasazer podaje ze KUN bedzie dodatkowo i PLQ zostaje na lato. Bialorus jest ciezka jak wspomnialem ale dlaczego nie probowac. Swiat sie w koncu zmienia. W tej chwili LO moze wejsc gdzie chce na Ukraine bo jak pamietam Pasazer podawal ze mamy wolne niebo z nimi. Na pewno wspomniane przez Ciebie balkanskie miasta sa w interesie LOTu, ale tam blizej jest OS, TK, LH. Dodatkowo Wizzair siedzi prawie wszedzie. Dominuje w SKP i TZL, jest w BEG, INI, OSI, SPU, OHD wchodzi do TGD (tez z Polski). Uwazam ze Balkany sa podatne bardziej na ruch O&D mniej na tranzyt. Zarazem nie wykluczam VAR calorocznie zas BOJ conajmniej w sezonie. Dzieki za fajna dyskusje wszystkim tutaj zainteresowanym.
aguirre 2017-12-05 22:42   
aguirre - Profil aguirre
Czyli KUN ma być zamiast PLQ? Szkoda,bo PLQ zgarnia też ruch z południowo-zachodniej Łotwy (Lipawa). Co do różnych pomysłów wspominanych poniżej, to pamiętajcie, że LO zarabia na tranzytach, szczególnie do USA. Niemcy nie polecą przez Polskę, prędzej ludzie z dawnych demoludów. O Białorusi zapomnijcie, oni są bardziej prorosyjscy od Rosjan, nienawidzą UE, NATO etc., nie maja powodu, by dawać zarobić polskiemu przewoźnikowi. Moim zdaniem kierunki na przyszłość to SJJ, SKP, TIA, TGD i SPU na stałe, oraz SCV lub IAS, ale spokojnie i z rozwagą i najlepiej od razu 2x dziennie przez 6 dni w tygodniu. Tam rywalizację z OS LO wygra niższymi kosztami i cenami biletów. SKP daje też dofinansowania do lotów. Nie pamiętam, czy z Ukrainą mamy już wolna rękę? Może ktoś jest bardziej na czasie?
gość_4a69d 2017-12-05 21:47   
gość_4a69d - Profil gość_4a69d
Jednym slowem LOT obstawia pobliskie miasta w Regionie, skad ruch naturalnie moze ciazyc do WAW. Co tez istotne sa to krotkie rejsy (wiec mozna je obsluzyc Q400), co jest relatywnie tanie i efektywne. Mamy zatem juz VNO, KUN, PLQ, LWO, KSC, CLJ, KIV. Zakladam, ze kolejne na liście mogą być te bliskie polskiej granicy ukraińskie IFO, CWC, UCK, VIN, bialoruskie GNA, BQT, czy tez DEB, BRQ, DRS lub LEJ. Warto tez spojrzec na polnoc - po drugiej stronie Bałtyku jest kilka miast, która są preznymi ośrodkami biznesowymi, ale zapomniał o nich SAS. Ciut dalej jest Rumunia, gdzie warto byłoby się dalej rozwijać w miejscach takich jak IAS, TSR czy SBZ.

W sumie będziemy teraz mieli 7 rejsów dziennie Lotu na Litwę, a az 13 rejsów dziennie do Republik Bałtyckich... Chyba mało kto przypuszczał, że stanie się to tak szybko! Tak się zastanawiam, czy z powodu zaangażowania w estońską Nordikę rozważają też drugie największe miasto Estonii: Tartu.

jjemiolo: otwarcie tych nowych połączeń nie będzie możliwe bez nowych EMB, więc będą mieć samoloty na nocne KUN i być może inne kierunki z powyższej listy. Co oznacza, że E70 zostają i pojawi się kilka dodatkowych E90/95.
scrillo 2017-12-05 20:52   
scrillo - Profil scrillo
@gość_30021: Lot lata do Klużu, Bukaresztu i do sąsiedniej Mołdawii. Według mnie ruch napędzają połączenia z Ameryką, ale ruch turystyczny między Polską a Rumunią nie jest zbyt duży i widać to po samolotach jakie tam latają. Jednak masz rację co do dużego potencjału. Rumunia to jedna z najbardziej dynamicznych gospodarek EU.
gość_30021 2017-12-05 19:50   
gość_30021 - Profil gość_30021
Rumunia całkowicie pomijana przez decydentów. Od 10 lat jest członkiem UE, kraj 20 milionowy, wzrost PKB 9 procent. Kraj bardzo ciekawy z pięknymi miastami i cudownymi Karpatami.pozytywnie nastawiony do Polski i polaków.Lotniska Rumunii odnotowują imponujące wzrosty liczby pax.Np w Jassach wzrost z 388 000 w 2015 do planowanych ponad 1,2 miliona w 2017 roku.Cluj z 1880 000 w 2016 do 2,8 miliona w roku bieżącym.Brak zainteresowania zarówno LOT, ale też co dziwne wszechobecnego w Rumunii Wizz Air z tanimi biletami.
jjemiolo 2017-12-05 19:37   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Marcin14: Wlasnie. Mozemy chyba traktowac HDF jak lotnisko "krajowe". Weekendy latem do HDF powiny miec sens juz teraz.
jjemiolo 2017-12-05 19:34   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@Marcin14: dzieki za podjecie watku. Nie wymienilem BRQ i BTS wczesniej bo tez mam watpliwosci, ale calkowicie sie Toba zgadzam ze BTS moze byc najbardziej obiecujaca. Tytulem dyskusji: co bys powiedzial na pomysl BTS przez TAT na Q400, na przyklad na noc? Mozna to traktowac jako wieczorno/ranna rotacje LO rowniez do VIE. Nie tak dawno czytalem ze slowacki rzad chce miec wlasna linie z jednym AT7 na obsluge trasy BTS-TAT-KSC dwa razy dziennie. Chca polaczyc BTS z KSC gdyz obecne loty OK sa tylko w trzy dni. Mysle ze latanie z BTS do KSC via TAT kastruje sens polaczenia BTS-KSC, ale skoro mowa o TAT z BTS, to moze LOT by to wykorzystal? Zarazem, LOT moglby promowac loty z WAW do TAT jako polaczenie do Zakopanego, bo z TAT pod Giewont blizej niz z KRK. Sam Poprad jest maly (50 tys.) ale lacznie z okolicznymi miastami (Lewocza, Spiska Nowa Wies, Liptowski Mikulasz, Ruzomberok) jest to ponad 100 tys mieszkancow miast podatnych na samolot. Sa tez Tatry oczywiscie. Mysle ze na jedna pare dziennie w kazda strone by sie uzbieralo przez caly rok. Co do innych, to zgadzam sie ze Bialorus to trudny orzech ale kazde z wymienionych miast ma ponad 300 tys.. Ponadto LO podobno moglby legalnie latac do GNA o czym Pasazer pisal niedawno. Na Ukrainie o ile pamietam mozemy latac dokad chcemy. Uruchamiajac RWN, IFO, czy CWC LOT moglby przejac tamtejszy potencjal w wiekszosci. Jest on jeszcze za maly dla LCC ale ruch O&D plus tranzyty przez WAW w swiat powinny wystarczyc. Podkreslam jednak ze nie mam zadnych konkretnych danych o rynku a to co napisalem to moje prywatne przemyslenia.
Marcin14 2017-12-05 19:07   
Marcin14 - Profil Marcin14
Aaaa, i zapomniałem kompletnie o Heringsdorfie-Świnoujściu. Sezonowe połączenia tam jak najbardziej mają sens i mam nadzieję, że znów się pojawią (zanim tunel zbudują i SZZ przejmie cały wakacyjny ruch tam.
Marcin14 2017-12-05 18:58   
Marcin14 - Profil Marcin14
@jjemiolo - ciekawa dyskusja się tu wywiązuje. Ja myśle, że Lipsk (LEJ) mógłby mieć największe szanse dodania do siatki LOT-u oraz zapomniana trochę przez świat (a szczególnie Star Alliance) Bratysława (BTS) choć tam lata aktualnie Wizz 3x w tygodniu i chyba z dość marnym powodzeniem. Jednak, jak w przypadku wielu portów regionalnych w Polsce, pasażerowie z/do BTS w Wizz i LO mogą się prawie kompletnie wykluczać i stanowić inny typ klienta i loty LO mogą być hitem, przy ciekawej ofercie przesiadek. DRS też ma sens, praktycznie taki sam jak LEJ.

W Czechach Brno (BRQ) ma większe szanse uzyskania połączenia z WAW niż OSR, ze względów wymienionych przez Ciebie, a dodatkowo ze względu na świetne połączenie BRQ, w granicach drugiego największego czeskiego miasta. Właściwie BRQ to taki SZZ w Czechach, ruch pasażerski odsysany odpowiednio przez VIE i BER, odległości od wielkich lotnisk niemal idealnie takie same, tylko położenie BRQ w mieście stanowi plus. Ja tam sobie myślę, że BRQ to mógłby być niezły strzał.

Na Słowacji TAT bym na razie zostawił, bo w regionie to chyba nawet Bornholm ma większy potencjał (nie wspominając SZY czy BZG). Tak samo na połączenia regionalne na Białorusi chyba jeszcze za wcześnie (poczekajmy z 20 lat), a te porty na Ukrainie, które już są obsługiwane, w zupełności wystarczą na najbliższe 5-10 lat.
jjemiolo 2017-12-05 18:45   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@scrillo: Zgadzam sie, Na to to wyglada.Nie wiemy tylko jednej rzeczy. Mianowicie, czy te kolejne planowane 6 ER9 beda jako dodatkowe czy tez zastapia E70 ktore planowano wycofac. Jesli to jest tylko zastapienie to nie zmieni to za bardzo stanu posiadania Q400. Jednak na pewno cos sie zmieni w nalotach Q400 i EMB bo to nowa trasa.
scrillo 2017-12-05 17:32   
scrillo - Profil scrillo
@jjemiolo Z tego co wiem to zamówili 6 E190 co zwolni sporo E170 i E175 z nocowań w lotniskach typo DUS czy MXP. Embrayery pewnie zastąpią DASH-e na popularniejszych trasach tak jak mówisz. Przy sześciu 190 to oczekuje 3-6 zwolnionych Dash-ów co pozwoli na kilka nowych kierunków blisko granicy.
pszn 2017-12-05 16:06   
pszn - Profil pszn
"Rejsy będą wykonywane samolotem Bombardier Q400, który posiada na pokładzie 78 foteli w trzech klasach: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej"
Że co?:)
jjemiolo 2017-12-05 15:28   
jjemiolo - Profil jjemiolo
Wyglada na to ze rozklad do KUN zastapi dotychczasowy sezonowy rozklad do PLQ. Jesli to jednak dodatkowa rotacja wieczorno/ranna na Q400 oznacza to ze wiekszosc krajowych rotacji wieczorno/rannych oraz podobna do HAM bedzie na Embraerach. Nie sadze by LOT dorzucil jeszcze jednego Q400 do obecnego stanu, choc nie wykluczam ze daloby sie go zagospodarowac na obecnej siatce.
jjemiolo 2017-12-05 15:21   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@b1295: chyba nie tylko OSR. Teoretycznie nadal pozostaja Poprad (TAT), Grodno (GNA), IFO (Iwano-Frankowsk), RWN (Rowne), VIN (Winnica), CWC (Czerniowce), Drezno (DRS), Lipsk (LEJ), a nieco dalej Gomel (GME) i Witebsk (VTB). Na pewno rozny potencjal wiec wiekszosc jest teoretyczna ale osobiscie sadze ze czesc z nich bylaby silniejsza niz OSR. OSR ma swietne polazenia kolejowe z PRG, autostrada jest blisko KTW, zas samo lotnisko niezbyt dogodnie polozone wzgledem skupisk mieszkancow (cos podobnego jak KTW) co daje koleji przewage.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy