Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_826be
2017-11-20 09:02
A ja mam pytanie po co udziały Agencji Mienia Wojskowego, PPL nie może ich przejąć? A za rok wybory samorządowe i układ polityczny może się zmienić. I Nowy Dwór ma 4 % i liberum veto.
Artykuł bardzo dobry, przedstawia alternatywę (albo nicnierobienie, albo robienie w Radomiu które kosztować będzie pewnie tyle samo, a efekt może być mizerny).
Niestety polityka przesłania decyzję, ktoś chce zaszkodzić PSL (Struzik) a promować swoich wyborców z Radomia obiecując im wspaniały port lotniczy za pieniądze budżetowe w miejscu które do tej pory nie zadziałało jako lotnisko.
gość_c5002
2017-11-12 08:47
lysypiotr76- Możliwe że to sposób na PPL. Ale czy polskie sądy są jeszcze niezależne i wydadzą wyrok bez nacisków z góry? Powoli śmiem wątpić.
gość_ec29c
2017-11-12 01:25
@lysypiotr76
Modlin też powstał pod wpływem kierownictwa LOT-u, tylko to było za czasów teorii "innego klienta". Według niej "inny klient" miał wybierać LOT, a inny LCC. Dlatego powstał Modlin, by wyrzucić LCC z Okęcia, co początkowo nawet się udało.
Problem powstał wtedy, gdy Wizz po problemach z pasem pozostał na Okęciu. I nie tylko obalił teorię "innego klienta", ale też podwójnie przyczynił się do kolejek: bezpośrednio i pośrednio wymuszając na innych obniżkę cen.
Poszukajcie sobie historycznych wypowiedzi rzecznika LOT-u.
lysypiotr76
2017-11-11 23:40
PPL działa z pozycji państwa i interesów wyłącznie narodowego przewoźnika. Ale jest jeszcze jeden sposób by Modlin mógł jednak ruszyć z rozbudową. Musi iść do sądu i udowodnić, że udziałowiec działa na szkodę spółki. Wtedy, przy pozytywnym wyroku, PPL może zostać wykluczone z głosowań w spółce.
gość_ec29c
2017-11-11 11:44
@gość_0e9eb
Dokładnie!
Modlin jeśli państwo go nie rozwali jest jedną z najbezpieczniejszych inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce. Bo jeśli Chopin zostanie to będzie zbyt mały by obsłużyć cały ruch, a jeśli go zamkną to Modlin jako tańszy, mniejszy i położony BLIŻEJ Warszawy od CPL będzie lepszy zarówno dla turystów jak i dla biznesu.
gość_61c22
2017-11-11 10:03
Proszę przeredagować ten akapit, bo nie wygląda on zbyt profesjonalnie. Może warto przed publikacja dać komuś do przeczytania artykuł.
"Dojazd do Modlina to jego kolejna wielka przewaga. Brak bezpośredniego połączenia kolejowego to jeden z licznych błędów przeszłości, ale prace przygotowawcze do jego budowy trwają, a inwestycja wpisana jest do regionalnego programu operacyjnego i niemal na pewno powstanie do 2022 r. Zresztą już teraz bardzo uciążliwy dla pasażerów łączony dojazd kolejowo-autobusowy z Warszawy do Radomia trwa krócej niż będzie się jechało pociągiem z Warszawy do Radomia po zakończeniu remontu linii kolejowej w 2021 r. Modlin można łatwiej wpiąć w sieć połączeń aglomeracyjnych i dalekobieżnych, a także połączyć z Lotniskiem Chopina".
gość_afc09
2017-11-11 09:00
PPL jest w rękach PISu. A nie od dziś wiadomo, że PIS jest formą komunizmu i jego prymitywizm zniszczy każdy dobry pomysł, jak to było za PRL.
gość_0e9eb
2017-11-11 07:11
Kiedyś czytalem że Ryanair planuje za kilka lat porty przesiadkowe i jeden z nich mógłby powstać w Polsce. Jednym z tych który mógłby spełniać te warunki jest Modlin. Nie zdziwiłbym się gdyby Ryanair bezpośrednio lub pośrednio zainwestował w Modlin. Dałoby to im ogromną przewagę nad liniami które będą musiały korzystać z CPK które ma być droższe i bardziej oddalone od miasta niż Okęcie.
W takim przypadku pozostałe niskokosztowe linie lotnicze nie korzystałyby z CPK bo nie miałyby szans w konkurencji z Ryanair.
Dla mnie jako finansisty jest oczywiste że Modlin bez problemu znajdzie inwestorów bo ta inwestycja ma bardzo małe ryzyko zwłaszcza przy planowanym zamknięciu Okęcia i budowie CPK. Natomiast nie widzę dużych szans na znalezienie inwestora dla CPK. Podkreślam - inwestora a nie banki które pożycza kasę jeżeli państwo (czyli my) zagwarantujemy spłatę kredytów.
gość_771e6
2017-11-10 22:51
W sumie zaczne popierac ten Radom dla zasady. Nie dlatego, ze mi zalezy na rozmowju tego portu, ale nie lubie jak ktos mnie karmi taka propaganda. Gdzie ten obiektywizm? Unlike, hasta la vista, baby. Nigdy wiecej tej ciemnoty nie dam sie wciskac. Czytanie artukulow oplaconych przez Modlin, to jak gadzinowka.
gość_74f8f
2017-11-10 22:38
Bardzo dobry felieton. Redaktorzy widzą wady czy niedociągnięcia Modlina, ale po tylu latach wylewania pomyj na podwarszawskim port, widzą, że ma jednak sporo plusów. Rozbudowując go odciąży się WAW i trochę zrobi miejsca dla Lotu. PPL powinno zgodzić się na rozbudowę w zamian Ryanair powinien zgodzić się na zmianę umowy sprzed 4 lat.
gość_41580
2017-11-10 22:09
Pogratulować rozwoju panu redaktorowi, zaczyna się juz stawiać opinie o opcjach rozwoju gospodarczego Polski. Coraz lepiej, kiedy zacznie pan redaktor regulować gospodarkę światowa? Jeszcze w tym roku jest szansa?
gość_1006c
2017-11-10 21:20
Jeśli zrealizowany zostanie pomysł rozbudowy Radomia jako lotniska dla Warszawy to ciekawe czy wszyscy którzy uważają to za dobry pomysł będą z tamtą latać? Wypełnienie samolotów na poziomie 60% to max bo będzie mało chętnych. Cena biletu będzie więc wysoka. Do tego słaby dojazd 2 godziny drogi od Warszawy, nie mówiąc o innych lokalizacjach. Klienci wybiorą więc Modlin bo szybciej i taniej lub inne lotnisko, które ma lepszy dojazd, dużą siatkę połączeń tak jak Modlin. To tak naprawdę wpływa na niższe ceny biletów i przyciąga pasażerów . To są aspekty które przekonują klientów.
gość_211d2
2017-11-10 20:24
Dokladnie myslalem o tym samym ze ta uparta "niedecyzyjnosc" PPL w/s Modlina jest bardzo szkodliwa spolecznie i az dziw czlowieka bierze, ze nikt nie potrafi rozwiazac tej sprawy.
gość_d5a8b
2017-11-10 20:03
Panie Sipiński. Pana wszechobecny pragmatyzm w przypadku Modlina, i nie mniejszy defetyzm "siany" wobec Radomia przysłania panu opcję dziennikarskiego obiektywizmu. Jako mieszkanie Mazowsza nie życzę więc sobie przekazywania jakiejkolwiek złotówki na lotnisko w Modlinie. Czy to jasne?
gość_b67fa
2017-11-10 20:00
Nie rozumiem jak można zmusić prywatną linię lotniczą do przeniesienia się z jednego na inne - z góry ustalone lotnisko, w przypadku kiedy owa linia ma do wyboru jeszcze 2 inne "w okolicy" ( Okęcie i Łódź ), obydwa z lepszą infrastrukturą. Do tego w Łodzi, dla której każde nowe połączenie jest jak manna z nieba, PPL może sobie nagwizdać bo nie ma tam żadnych udziałów, lotniskiem zarządza de-facto magistrat, a potencjał też jest nieporównywanie większy od Radomia. O zaletach Okęcia nawet nie piszę. No więc dlaczego Radom miałby być dla Rynaira zastępstwem po Modlinie ?
gość_02980
2017-11-10 19:25
gość_bda1b: To lepiej zbudować CPL za ponad 30 miliardów?
gość_9a444
2017-11-10 17:13
ciekawe ile moglin zapłacił za ten artykuł
gość_bda1b
2017-11-10 16:50
Panie Sipiński, chyba się Pan trochę minął z powołaniem. Znowu bronicie tego Modlina, płaca Wam za to? to już zaczyna być nawet smieszne, taki zupełny brak obiektywizmu. Wyciagnijcie w końcu informacje kto jest za co odpowiedzialny i kto jakie umowy podpisał. I dlaczego to zrobił. Pracuję w branży lotniczej już 20 lat i niestety ze wszystkich stron słychać, że ten Wasz Modlin z punktu widzenia biznesowego jest do zaorania. Coraz niżej Was cenię, albo niesprawdzone informację albo jakies dyrdymały....