Emirates wciąż zainteresowane Polską?

Emirates wciąż zainteresowane Polską? Choć było to polskim pasażerom obiecane, to nadal bezpośrednie połączenie Warszawa - Dubaj, oferowane przez Emirates, pozostaje w sferze marzeń. Podczas wizyty w Warszawie Henry Hasselbarth, wiceprezes Emirates zaznaczył, że bezpośrednie loty z Polski są wciąż w sferze zainteresowania przewoźnika. Plany uruchomienia tej trasy pojawiły się już początkiem 2007 roku....
06/07/2009 22:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
madej 2009-07-10 18:11   
madej - Profil madej
nie ma co chyba liczyc na razie na EK. Chociaz rzeczywiscie nie lataja do ani jednego lotniska w tej czesci europy. Powinni cos otworzyc ale czy to akurat bedzie Polska nie wiadomo.
marecki 2009-07-10 15:59   
marecki - Profil marecki
krzysiekl: proponuje Kielce jak juz się wybudują; codzienny rejs A380 do dubaju ma zbyt zagwarantowany; LF 99,99%
krzysiekl 2009-07-10 15:56   
krzysiekl - Profil krzysiekl
a w ogóle to nie musi być Warszawa koniecznie - może być inne miasto;)
krzysiekl 2009-07-10 09:12   
krzysiekl - Profil krzysiekl
LOT do DXB to trochę inna historia niż Emirates. Dla Emirates to hub i oferowanie połączeń do Azji, Australii, Afryki, dla LOT byłaby to końcówka i mogliby liczyć co najwyżej na skomunikowania przy pomocy ich aliansu.

Oczywiście, że Warszawa powinna być albo stopem na trasie gdzieś dalej, albo w drodze do Warszawy samolot mógłby zatrzymywać się gdzieś po drodze(np. Ankara?)
stiwi 2009-07-09 23:01   
stiwi - Profil stiwi
@suavec, kiedyś LOT latał przecież bezpośrednio do Dubaju czy Singapuru. Potem postawili na "Atlantyk", a obecnie Boeing spóźnia się z dostawą samolotów, więc LOT nawet jakby chciał, to nie ma jak przywrócić starych tras z powodu braku samolotów.
4tech 2009-07-09 20:21   
4tech - Profil 4tech
marecki: po wojnie tez tak latal..np WAW-LCA-BEY.... dlatego mogby latac WAW-BEY-DXB:)))
marecki 2009-07-09 20:16   
marecki - Profil marecki
4tech: zawsze mozna ATR via cos tam cos tam cos tam cos tam ... przed wojną LOT tak latał i dobrze było;)
4tech 2009-07-09 20:05   
4tech - Profil 4tech
marecki: zawsze mozna b737 via cos tam..:)
marecki 2009-07-09 20:00   
marecki - Profil marecki
to nie jest zyskowny kierunek na możliwości LOTu- nie ma maszyn; nie będzie latał do ZEA E175, 767 zajęte na trasach atlantyckich
suavec 2009-07-09 19:57   
suavec - Profil suavec
Mnie dziwi fakt, że skoro jest sygnalizowane zapotrzebowanie na takie połączenie przez Emirates, to dlaczego LOT sam się nie pokusi o otwarcie połączenia do Dubaju? Czyżby LOT się bał otwierania zyskownych kierunków? :)
stiwi 2009-07-09 17:26   
stiwi - Profil stiwi
W chorym kraju ciężko iść do przodu, jeśli porty lotnicze nie zrozumią, że większy przemiał pasażerów, mimo niższych opłat lotniskowych, przyniosłyby znacznie większy zysk.

Wystarczy porównać sobie taryfy Emirates by zrozumieć dlaczego jeszcze nie latają z Polski. Otóż w Emirates 10% biletu stanowią podatki i opłaty lotniskowe, a nie 35-50% jak ma to miejsce w wielu liniach. Emirates wyszedł z założenia, że napędzi ruch lotniczy, ale nie po chorych stawkach. Linię, która w ciągu najbliższych 10 lat będzie miała 450 samolotów w swojej flocie, powinien chcieć każdy port lotniczy. Zastanawiacie się nad obłożeniem, naprawdę nie ma nad czym. Z Malty, na której obecnie mieszkam, Emirates w ub roku latał 3-4 razy w tygodniu zwiększając od końca 2008 roku połączenia do 7x w tygodniu (A330-200) i obniżając cenę do 450 EUR za bilet w dwie strony. Malta, która ma 400tys ludności, z której lata codziennie Lufthansa i Air Malta do hubów lotniczych jak FRA czy MUC. Co prawda Emirates robi stopa na Cyprze, ale czy ktoś miałby coś przeciwko, żeby robili ok godzinnego stopa pod drodze z Warszawy? Ja bym nie miał. A leciałem już Emirates raz, jutro lece pod raz drugi i uważam, że taki Luftszajs przy Emirates mizernie wypada. Leciałem Lufą 2 miesiące temu do Singapuru z Frankfurtu 747-400, co za wstyd i hańba nie mieć PTV (personal TV) na długich trasach przynajmniej. Także wg mnie finanse są główną przeszkodą dla której EK nie lata z WAW. Kupowałem bilet na Singapore Airlines z wawy do Singapuru, gdzie ponad 900pln (200 EUR) to podatki i opłaty, a z takiego Londynu Emirates do Singapuru 77 GBP (niecałe 100 EUR) - połowa mniej.
krzysiekl 2009-07-08 10:56   
krzysiekl - Profil krzysiekl
cezary: dokładnie tak jak pisze pioterek.
dodatkowo dodałem tam uśmieszki, żeby nikt tego całkiem na poważnie nie wziął.
gosc_piote 2009-07-08 10:21   
gosc_piote - Profil gosc_piote
Cezary, krzysiekl mial na mysli PL a nie Emiraty - nawiazywal do tego, ze EK nie sprzedaje swoich biletow z dolotem w PL przez swoja strone internetowa a przez biura podrozy/posrednikow.
cezary 2009-07-08 09:53   
cezary - Profil cezary
krzysiekl: Jeśli Emiraty Arabskie są krajem "3 świata" to my mieszkamy w kraju poza wszelką kategorią... gdzieś na końcu listy razem z Senegalem, Mongolią i Nepalem...
krzysiekl 2009-07-08 09:33   
krzysiekl - Profil krzysiekl
W krajach 3 swiata;) sa nastawieni na obsługe w biurach a nie on-line - bo przecież nie ma tam internetu:)

właściwie na stronie Emirates nie mozna kupic żadnych dolotów z jakiegokolwiek kraju tylko siatka Emirates z nielicznymi wyjątkami.
Stąd też pewnie brak infa o Chauffeur-drive w Polsce.

..a szkoda bo przydałoby się łatwe wyszukiwanie połączeń EK z PL, brak tej opcji powodował, że jak leciałem decydowałem się na ryzyko dwóch różnych biletów(no i przez to założyłem więcej czasu na przesiadkę)...

EK jest dobry w zapełnianiu samolotów, choć loty na odcinku np. Australia -> Nowa Zelandia bywają już pustsze(jak leciałem to było może 40% max). (pozostałe moje kilka lotów samolot był zawsze pełny) - czyli końcówki mogą nie być z super frekwencją. Tak więc Polska jako taka końcówka albo międzylądowania może by przeszła.
No ale...skoro nie latają "nawet do Berlina" - za to południowa Polska ma stosunkowo blisko do Wiednia.
(gdzie ceny bywają gorsze niż z UK, choć do Dubają niby bliżej, ale widać rynek gorszy. Podobnie by było pewnie przy lotach z PL. Może nawet byłoby taniej Franca do UK + hostel + EK z UK niż EK z PL ;)
mefex 2009-07-08 06:46   
mefex - Profil mefex
Dla mnie trochę irytujące jest to, że podaje się informacje o dolotach liniami LOT, w sytuacji gdy na stronie Emirates nie można ich kupić... Co z tego, że Orbitz oferuje taki przelot na jednym bilecie, jeśli pierwsze, co normalny pasażer by zrobił, to wizyta na stronie linii i poszukiwanie tam takiego połączenia. To samo dotyczy usługi Chauffeur-drive, która niby jest dostępna już w Warszawie, ale na stronie linii o tym się nie dowiemy. Ten artykuł, w mojej skromnej ocenie, wprowadza w błąd.
that 2009-07-08 01:35   
that - Profil that
gosc_:) : Polaczenie emirates to przedewszystkim nastawienie na transfery (do Azji, Australii, Afryki, ...) a nie jako same w sobie do DXB...
gosc_:) 2009-07-08 00:57   
gosc_:) - Profil gosc_:)
Ciekaw jestem jakie będzie obłożenie na tej trasie:) Ja obstawiam max 30%. Poroniony pomysł! Emirates, jeżeli tam ktoś myśli- a jestem pewien, że tak, nie prędko przyśle samolot do WAW. Szkoda ale jaki kraj, taki ruch lotniczy i zainteresowanie przewoźników.
gosc_piote 2009-07-07 23:52   
gosc_piote - Profil gosc_piote
madej, ja wiem, ze wiza to formalnosc - juz bylem w Dubaju i wyrobienie wizy to praktycznie wyslanie i odebranie faxu i wiem tez, ze Dubaj tnai nie jest, ale warunkiem otrzymania wizy sponsorowanej przez EK jest wykupienie tego pobytu w jednym z "ich" hoteli - a te sa ultra przedrozone (jest to ta pula 33 hoteli, o ktorej mowa w artykule). Znalazlem sobie indywidualnie swietna oferte Sheratona, ale okazalo sie, ze nie moge z niej skorzystac, bo jest to sprzeczne z wytycznymi tej wizy/EK... W biurze w WAWie pani mi mowila, ze niby moge sobie samemu zarezerwowac hotel, ale zadzwonilem do EK do DXB (po przeczytaniu sprzecznych info na ich stronie) i pan bez zajakniecia mi odpowiedzial na pytanie - ze musi to byc hotel z tej ich magicznej puli... wiec obedziemy sie bez weekendu w DXB po drodze.
krzysiekl 2009-07-07 23:38   
krzysiekl - Profil krzysiekl
co do DXB tam niedawno jeszcze trwała budowa nowego terminala, w tym czasie nie każdy samolot mógł korzystać z rękawa. Sam raz wysiadałem schodkami.
W tej chwili gdy już jest nowy terminal powinno być inaczej(??)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy