Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_22fc0
2020-04-14 22:50
Bardzo przydatny wpis, bede tego uzywał w swojej pracy!
gość_ffc57
2017-11-13 15:48
Nakupowali samolotów i samochodów jak w najbogatszym kraju na swiecie z podatków Polaków, mogą ich nadużywać ministrowie, głowy państwa do celów prywatnych. A centralne lotnisko to jest to pomysł obecnie kosztowny i irracjonalny.
maciek_waw
2017-11-08 00:29
Ten port nie powstanie. Nie ma się czym podniecać.
@tadeuszkominek - i wszystko wyrażone w prostych, że tak się wyrażę, żołnierskich słowach. W naszym kraju jest o wiele za dużo polityki w gospodarce...
Ja się pytam ponownie: Kiedy kosmodrom im. Lecha Kaczyńskiego oczywiście?
Mało ambitny ten rząd. A kosmodrom kiedy?
gość_8f290
2017-11-07 22:05
Nawiedzone opowiesci jak to bedzie dobrze, ale bez centralnego sterowania to sie nie spelni wiec ograniczymy Modlin juz widac ruchy, Okecie przybloujemy jako wojskowe (my VIPy i tak bedziemy mogli go urzywac) na regionalne sie tez znajdzie paragraf wtedy CPK odzyje bedzie sie czym chwalic.
Tylko czy wam sie Ci pasazerownie nie rozleza na zagraniczne lotniska Kijow, Praga, Berlin tam gdzie kto ma blizej .... a jest sposob paszporty beda wreczane wylacznie na CPK ;)
gość_6138d
2017-11-07 12:42
@gość_29954: Owszem, utrzymanie Okęcia ma sens - najbardziej w przypadku lotów krajowych i obsługi istniejącej tu fabryki Airbusa (dawniej PZL Okęcie). Aby przenieść tę fabrykę, należałoby ją zbudować od podstaw w innej lokalizacji i jeszcze zapłacić odszkodowanie za utracone korzyści.
gość_29954
2017-11-07 09:50
@gość_6138d: jak dla mnie utrzymywanie Okęcia nie ma żadnego uzasadnienia poza zachcianką władzy i bogatych, żeby sobie latać z lotniska blisko centrum, a plebs niech dojeżdża 50km. Teren obecnego lotniska powinien zostać wystawiony na licytację, weźmie się za niego setki milionów złotych, które po prostu trzeba przeznaczyć w 100% na potrzeby budowy CPL.
Niestety w Polsce jest to niemożliwe do zrealizowania, idę o zakład, że Okęcie zostanie, żeby sobie z niego latały VIPy, żadna kasa nie wpadnie, a pewnie nawet trzeba będzie coś dorzucić do przebudowy, znając życie jeszcze pozwolą kilku drogim liniom dalej latać komercyjnie stamtąd czym zmniejszą atrakcyjność CPL.
gość_ec29c
2017-11-06 23:16
Panie Ministrze!
Jeszcze jedna uwaga. Mój poprzedni komentarz pisałem w oparciu o doświadczenia transferów Kraków - Pyrzowice za 130 zł i taxi Warszawa - Modlin za 140 - 150. A dziś znalazłem ofertę transferów Warszawa - Modlin za 79 zł. Przy tej cenie sugerowałbym włączenie połączeń na CPL do zwykłych biletów miesięcznych i to zarówno warszawskich jak i łódzkich.
Bo inaczej konieczna będzie bardzo kosztowna rozbudowa infrastruktury drogowej.
gość_83076
2017-11-06 22:05
@ salesmenpolska
Koncepcja wydaje się naprawdę przemyślana? Czy Ty sobie jaja robisz czy o drogę pytasz? A może faktycznie jesteś salesmen i z racji zawodu próbujesz ludziom zrobić wodę z mózgu tak samo jak i rząd? Co ma przekonać pasażera który nie ma bezpośredniego lotu z regionu i musi się przesiadać żeby wybrał przesiadkę na CPK jeśli tyle samo czasu zajmie mu dolecieć do innych hubów w Europie z większą siatką połączeń, większą ilością linii i lotów i z reguły taniej? Bo tak chce rząd? CPK ma jedynie sens i szansę na sukces jeśli w Polsce powstanie Hyperloop i połączy CPK z największymi miastami co powinno zająć do 30 min. w przeciwnym wypadku klapa bo KDP nie zmieni niczego. 2-3 godzin na dotarcie na lotnisko i jeszcze do tego koszty niejednokrotnie większe niż cena biletu na samolot. Nie sądzę tym bardziej że na CPK ma nie być linii niskokosztowych bo LOT miałby konkurencję. Całe to przedsięwzięcie śmierdzi na kilometr. O wiele za dużo pieniędzy ma być wydane na lotnisko i infrastrukturę niezbędną do funkcjonowania tego lotniska a o wiele za mało korzyści dla pasażerów. I ten pośpiech. Czy przypadkiem nie chodzi o wyszarpanie kasy przy budowie CPK i infrastruktury póki jesteśmy u władzy bez względu na to czy to ma sens czy nie?
salesmenpolska
2017-11-06 20:09
Koncepcja wydaje sie naprawde przemyslana. Oby z realizacja bylo podobnie!
PS - Zapraszam na blog FlyDonkey.pl - dzielmy się wspólnie notatkami z podróży lotniczych!
gość_83076
2017-11-06 17:59
Panie Wild. Dlaczego Pan nie powie wprost że linie niskokosztowe na CPK nie będą miały wstępu żeby LOT nie miał konkurencji. A w regionach w odpowiednim momencie też coś wymyślicie i po konkurencji w całej Polsce. Efekt? Latanie za 10-15 lat z Polski będzie kosztować 2-3 razy tyle co teraz. Komuna zawsze najlepiej funkcjonowała jak miała monopol bo przy konkurencji upadała i dlatego rząd chce wyciąć konkurencję bo inaczej LOT upadnie. Problem jest taki że ktoś za to musi zapłacić a tym kimś będzie pasażer i podatnik. Zaczynam wierzyć że Polska pomału wraca do komunistycznej gospodarki, przynajmniej w dziedzinie transportu lotniczego a to nie wróży nic dobrego.
tadeuszkominek
2017-11-06 15:16
Państwo nie musi budować nic nowego. Jeżeli port taki jest potrzebny to niech go buduje prywatny kapitał. To będzie lotnisko dla garstki ludzi za kasę nas wszystkich.
gość_6138d
2017-11-06 12:37
Te propozycje są zadziwiająco rozsądne. Jedyne, do czego można się przyczepić, to brak obligatoryjnego przedłużenia CMK do nowego lotniska i słowa "standard 2+1 byłby wystarczający" na odcinku drogi od Grójca do Mińska Mazowieckiego. Między takim standardem a autostradą jest jeszcze spory wachlarz wariantów pośrednich, np. droga szybkiego ruchu.
Jestem natomiast zwolennikiem częściowego utrzymania lotniska na Okęciu, ale ograniczonego np. do obsługi połączeń krajowych, zagranicznych jedynie z lotniskami miejskimi (jak London City czy Mediolan Linate), lotów państwowych i obsługi istniejącej tu przecież fabryki Airbusa, o której ostatnio wszyscy zapominają.
gość_cfe3c
2017-11-06 12:23
9 złotych za metr kw ziemi.Nie wiem czy działkę budowlana można w tamtym terenie kupić za 100 złotych za metr kw.
gość_a3047
2017-11-06 12:08
Wreszcie rozsądne planowanie a nie tylko płynięcie w głownym nurcie.
gość_d8719
2017-11-06 10:55
CPL to taki wielki pomnik jak Prezydenta Kaczyńskiego na Krakowskim Przedmieściu. czyli przerost formy nad treścią i wywalenie kasy w błoto.
gość_d8719
2017-11-06 10:45
no i można wyczytać między wierszami że CPL będzie strzałem w serce a nie w stopę.
CPL spowoduje upadek kilku lotnisk regionalnych, a działania razem z PLL LOT doprowadzą do tego że przeciętnego "Kowalskiego" nie będzie stać na krajowego przewoźnika i latanie z CPL-u. Koszty dojazdu z Łodzi czy Warszawy to drożyzna , ale co będzie z dojazdami ze źle skomunikowanymi rejonami??? Co z lotniskami które po prostu padną. Koszty operacyjne z CPL mają z założenia być wysokie , czy "Kowalskiego" będzie na to stać. Budowa CPL ti jest zabawa bombą zegarową w sejfie z kasą. Boj,ę się że lotnisko pochłonie bardzo dużą kasę, stołki obsadzą znajomi królika , budowa przedłuży się jak w Berlinie. A za głupotę zapłacimy my wszyscy , oczywiście poza decydentami.