Gość Pasażera: Mariusz Wiatrowski (Poznań)

Gość Pasażera: Mariusz Wiatrowski (Poznań) Ponad 1,8 mln pasażerów w tym roku, 2,1-2,2 mln w 2018 r. i docelowo 2,5 mln w 2020 r. - taki plan rozwoju portu lotniczego Ławica w Poznaniu ma jego prezes Mariusz Wiatrowski. W rozmowie z Dominikiem Sipinskim z Pasazer.com przyznaje on, że wielkopolski port rozwija się mniej spektakularnie niż inne, ale za to na bardzo solidnych podstawach. Wiatrowski, który latem...
06/10/2017 09:00   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_9a6a7 2017-10-13 10:19   
gość_9a6a7 - Profil gość_9a6a7
Kiedy w końcu powróci połączenie do Rzymu??? Przecież to taki popularny kierunek pod każdym względem. Nie ma co czekać i prosić się aż Ryanair przywróci połączenie, bo linia ma problemy personalne i nie ma mocy przerobowych żeby realizować sporą część rejsów ze swojej siatki połączeń. Może lepiej dogadać się z inna linią. Albo niech WizzAir przywróci stare połączenie do FCO. Tak na marginesie to FCO jest 1000 razy lepszą opcją niż CIA, ponieważ na FCO wiele możliwości, żeby się przesiąść na loty międzynarodowe i krajowe w inne rejony Włoch, które przecież są bardzo ciekawe z punktu widzenia turystyki i nie tylko
gość_64788 2017-10-10 11:13   
gość_64788 - Profil gość_64788
Oj, brak Zurychu - trochę biznesu jest w Poznaniu związanego ze Szwajcarią również (o połączeniu do BSL już nawet nie mówię, ZRH chociaż przynajmniej by się przydał).
gość_23031 2017-10-09 15:35   
gość_23031 - Profil gość_23031
Dziwi i zastanawia mnie podejscie wielkopolan do rozwoju pozanskiego lotniska i jego potencjału. Widac jak pesymizm bije po oczach. Proponuje zlikwidowac polaczenia lotnicze i lotnisko zagospodarowac w innym celu? Po co w niego inwestowac, skoro nie ma mowy o połączeniach np międzykontynentalnych. Potencjalni pasażerowie nich jada do Berlina i dają sąsiadom zarabiać. Bo jak sie pesymistycznie podchodzi do wszystkiego to tak bedzie. Z Waszego pesymizmu będzie korzystał i sie rozwijał m. in. Bydgoszcz i Babimost w Zielonej Gorze.
ruskifilozof 2017-10-06 18:51   
ruskifilozof - Profil ruskifilozof
Ciekawią mnie te niejasne wyjaśnienia dotyczące promocji, rabatów i zniżek dla Ryana. Jak również decyzje o dopłatach dla niego za latanie z tego lotniska oraz pożal się Boże "promocję" miasta. Jak długo jeszcze wszyscy będą płacić za tańsze bilety dla ludzi uciekających z kraju do Londynu?
gość_bda1b 2017-10-06 18:36   
gość_bda1b - Profil gość_bda1b
Czemu ani slowa o Enterair ktory bazuje 3 samoloty w POZ od kilku lat i jest jednostkowo najwiekszym klientem POZ ? Panie Prezesie szkoda ze wymienia Pan Elinair a o glownym kontrahencie ani slowa . Wstydzic sie nie ma czego ;-) Dziekujemy pracownicy ENT baza POZ !
gość_505ce 2017-10-06 17:24   
gość_505ce - Profil gość_505ce
Pół miliona? Dużo więcej.... dodatkowo ilu ludzi nie lata wcale lub mniej.... np. na długie weekendy bo wyjazd do Berlina to min 3h jazdy + min 1 h zapasu x 2 strony to min 8 h. ... Ławica ma mega mocno nie doszacowany potencjał.... do roboty Panowie z Ławicy.
gość_ab7f1 2017-10-06 15:07   
gość_ab7f1 - Profil gość_ab7f1
Parę lat temu naukowcy z Politechniki Poznańskiej obliczyli że z Wielkopolski ponad 0,5 mln pax lata z Berlina.Teraz jest to już napewno więcej.Choćby tylu pasażerów traci Ławica.Jest o co walczyć.
gość_5783d 2017-10-06 13:46   
gość_5783d - Profil gość_5783d
Czyli POZ sięgnął do kieszeni ;) Rabaty w opłatach do 80%, do tego promocje i jak widać Ryan robi baze. Szkoda że tak późno.. POZ przespał swoje szanse i teraz jest w innej lidze niż WRO czy GDN..
gość_505ce 2017-10-06 13:34   
gość_505ce - Profil gość_505ce
Pojedź na lotnisko SXF lub TXL i pobacz ile samochów stoi na parkingach z rejestracjami z Poznania, Zielonej Góry i również Szczecina czyli zachodniej Polski, wtedy zrozumiesz ile traci Lawica na małej siatce połączeń.
gość_5ea13 2017-10-06 13:08   
gość_5ea13 - Profil gość_5ea13
Następny koncert życzeń - dziwne, że nikomu nie marzą się transatlantyki z Poznania?
gość_5cf5e 2017-10-06 12:31   
gość_5cf5e - Profil gość_5cf5e
Ciekaw jestem kiedy te kierunki zostaną wprowadzone do rozkładu lotów z Poznania o których mówi w wywiadzie p. Wiatrowski. Pewnie za 10 lat. I pewnie wyprzedzi nas wcześniej Wrocław a może i Babimost
gość_7b0bd 2017-10-06 12:22   
gość_7b0bd - Profil gość_7b0bd
gość_505ce: czy masz jakies dane na poparcie tezy, ze "cała zachodnia Polska lata z Berlina"? Ktora zachodnia Polska, lacznie z Wroclawiem, ktory jest bardziej oddalony od Berlina niz Praga? Cala Praga tez lata z Berlina? Byc moze sporo mieszkancow Szczecnia lata z Berlina, ale mimo to szczecinskie lotnisko notuje spore wzrosty i nie jest to tylko zasluga polaczenia FR z Warszawa. Nie wiem skad sie bierze mit latania z Berlina, ja zbyt wiele takich osob nie znam, a mieszkam w zachodniej Polsce. Przeciez dojazd do Berlina to sa dodatkowe koszty, koszt parkingu w przypadku podrozy samochodem to takze dodatkowe koszty. Byc moze z Berlina lataja osoby lecace raz w roku na wczasy jesli znajda stamtad tanszy charter. Ale jaki to ma miec sens w przypadku osob latajacych raz na miesiac lub nawet raz na tydzien - za kazdym razem z Berlina? Kto mialby czas na dojazdy - i to jest ta "cala zachodnia Polska"?
gość_745de 2017-10-06 11:56   
gość_745de - Profil gość_745de
Amsterdam (KLM) koniecznie musi być, to już naprawdę wstyd, że nie mamy tego połączenia. Fajnie gdyby się pojawił Swiss z lotami do Zurychu oraz Finnair z lotami do Helsinek. Wtedy można by się już przesiadać do woli.
gość_93508 2017-10-06 11:34   
gość_93508 - Profil gość_93508
Norwegian już kiedyś latał i nie wytrzymał z cenami Ryanaira i Wizza.
gość_505ce 2017-10-06 10:35   
gość_505ce - Profil gość_505ce
Ale polityczne wypowiedzi... trzeba się bardziej starać. Poznan ma ogromny potencjał bo cała zachodnia Polska lata z Berlina a z Poznania byłoby dużo wygodniej i szybciej, co również zwiększyłoby liczbę osób latających z Poznania. W Poznaniu brakuje - większej ilości rotacji do CPH oraz przynajmniej z 2 dodatkowych HUBów by w końcu wywiązała się konkurencja a ceny były bardziej konkurencyjne a tak na tą chwilę ceny z Poz przez FRA lub MUC są zazwyczaj około 1,5-2 x droższe niż z WAW. Dodatkowo wstawienie dodatkowej maszyny Wizz oraz Ryanair plus dodatkowo maszyny Ryanair sun dałoby możliwość w końcu większej siatki również lokalizacji wakacyjnych np. Majorka, Malaga, Ibiza, Lizbona, Porto, Kanary itd. Trzymamy kciuki. Dodatkowo przydałoby się ściągnąć Norwegian w końcu do Poznania który zączął latać też na długich trasach. Powodzenia i do dzieła Ławica ...
adam7691 2017-10-06 09:14   
adam7691 - Profil adam7691
w jednym prezes ma racje, odszkodowania za hałas to kuriozum
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy