gość_495b2
2017-10-03 16:07
A nie jest tak, że z powodu separacji przy większych maszynach limit operacji na godzinę maleje? Pytam, bo nie wiem.
gość_ec29c
2017-10-03 12:18
500 miejsc to odpowiedz na brak slotów.
Okęcie ma limit 42 operacje na godzinę. Gdyby przejść tylko na samoloty minimum 200 miejscowe, to przy średnio 180 pasażerach i przy założeniu 15 godzinnego dnia pracy otrzymujemy roczną przepustowość:
42*15*180*365 = 41 391 000
Ale gdyby to nie wystarczało to możemy użyć samolotów 500 miejscowych (droższych na miejsce od 200 miejscowych).
42*15*400*365 = 91 980 000
To więcej niż Heathrow! Ale w Japonii latają 500 miejscowym 777-300 na lotach krajowych.
gość_495b2
2017-10-03 10:41
A jaki load factor ma Air Baltic? I jaki Lot? Bo mi zdarzyła się wymiana samolotu na mniejszy niż było pierwotnie i (ponieważ bilety były z promocji) zmiana terminu ... Co ma wielkość ludności do wielkości samolotu? Moim zdaniem Air Baltic chce maszyny szybsze, by zrobić więcej rotacji. Na CSeries dostali pewnie dobrą cenę i tyle. No i ciekaw jestem, gdzie niby Lot miałby za cenę powyżej 400 zł RT zawieźć ludzi w 500-miejscowej konfiguracji B777?
gość_6138d
2017-10-03 10:15
gość_ec29c@: Nie marudź. LOT pod nowym kierownictwem błyskawicznie zamówił 737 MAX 8 - na początek. Jestem przekonany, że później pojawią się MAX 9 i ew. MAX 10, których większość linii dotychczas nie zamówiła.
gość_ec29c
2017-10-03 09:24
To jest niesamowite: Air Baltic z Łotwy (mln 2 mieszkańców, PKB 27,7 mld $) będzie latał na 145 miejscowych samolotach, podczas gdy podstawa floty LOT (Polska: 38 mln mieszkańców, PKB 467,6 mld $) to samoloty 70, 78 i 82 miejscowe.
LOT zamiast zamówić 737 MAX 10 lub A321 lub jak japońskie linie używać 777-300 w 500 miejscowej konfiguracji do lotów krótkodystansowych marudzi by mu podatnicy zbudowali lotnisko za 35 mld położone go 45 km od Warszawy!!!