Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_00546
2017-10-03 22:01
@gość_649bd. Kto tu nie ma wiedzy. Nawet jeśli PPL ma mniejszościowe udziały w lotnisku to umowa z reguły jest taka że na jakiekolwiek zmiany i inwestycje trzeba zgody wszystkich udziałowców, np. Modlin.
gość_c3df9
2017-10-03 21:46
O jakim hubie Wy piszecie? Hub linii, która z założenia nie tworzy połączeń innych niż p2p? I skoro PKS mialby się przepoczwarzyc w linie hubowa, to dlaczego nie zaczną od swojego macierzystego lotniska, czyli STN? Tam nie potrzeba żadnych inwestycji, ani hopsztosów, by uruchomić połączenia przesiadkowe, wystarczy je umożliwić i zacząć sprzedawać bilety. Ludzie, napijcie się trochę zimnej wody, najlepiej tej, która wam z mózgów robi MOL.
gość_ec29c
2017-10-03 21:26
@gość_8ba55
Ja mimo, że jestem zwolennikiem konkurencji i dostrzegam zalety prywatnych firm i firm zagranicznych nigdy nie pozwoliłbym oligopolistyczemu liderowi Europy na otwarcie hubu w Modlinie. Bo ta linia potrafi wykańczać konkurentów, a hub w Modlinie służyłby tylko do wykończenia LOT-u.
Natomiast w regionach wręcz bym dotował, jeśli nie w Krakowie to we Wrocławiu, a także na każdym innym regionalnym lotnisku.
gość_8ba55
2017-10-03 19:49
Chyba tylko naiwni wierzą, że będzie to KRK ???
gość_649bd: Komentarz z cyklu nie wiem ale się wypowiem. Przecież PPL ma w Gdańsku 29% udziałów ... Najwięcej ma miasto Gdańsk, potem woj Pomorskie.
zobacz link
zobacz link
W przypadku przewoźników zarejestrowanych w UE czy tych które korzystają z otwartego nieba między UE a np Kanadą,USA i wielu innych krajów) nie muszą się pytać i biegać po zgodę do Warszawy. Tak jest w przypadku krajów trzecich. Turcja,Rosja -> ale tutaj Warszawa blokuje wszystkich bez podziału na GDN czy KTW. KRK nie ma niższego standardu kto był to widział, przy obecnych przepustowościach kurnikiem zatłoczonych klientów są ciasne Pyrzowice i nawet Śląskie gazety o tym trąbiły we wakacje, że KTW nie są przygotowane do obsługi 500k pax miesięcznie.
zobacz link
W oddziaływaniu Balic nie ma "dużo mniej klientów" jak Szanowny gość to określił, jest ich więcej niż w Pyrzowicach.
zobacz link
zobacz link
gość_649bd
2017-10-02 20:42
do gość_83076 ! Widać nie masz wiedzy na temat lotnisk w Polsce. Oprócz WAW, KRK i GDN pozostałe są własnością samorządów w przeciwieństwie do tych trzech. I dlatego połączenia są przeważnie z tych portów uruchamiane przez tradycyjnych przewoźników, bo przecież nikt nie podetnie sobie gałęzi na której siedzi. Dlatego pozostałe porty muszą same zabiegać o przewoźników, ale i tak ostateczna decyzja zapada w WAW o udostępnienie przestrzeni i slotu np do KTW, WRC czy RZE. - stąd regionalne lotniska są zdane na siebie i z góry ustawione w szeregu, by nie przeskoczyć wspaniałej trójki, szczególnie widać to na linii KTW - KRK, gdzie port o dużo niższym standardzie i warunkach rozwojowych wokół którego mieszka dużo mniej potencjalnych klientów ma więcej operatorów i kierunków. No ale decyzje o tym kto ma latać do KRK zapadły nie z czynnika ekonomicznego ale politycznego aby nam żyło się lepiej - znacie to powiedzenie???
gość_83076
2017-10-02 18:15
@ websterrr
"są mafią która działa przeciw nim i ich rozwojowi". Czy widzisz w tych słowach gdzieś wzmiankę o moim zdaniu lub różnicy zdań między mną a nimi? Jak nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to przynajmniej się nie ośmieszaj. Towarzysze z PPL, WAW i LOT zawsze proponują rozwiązania które służą tylko i wyłącznie WAW i LOT a ograniczają możliwości rozwoju i konkurencję w regionach. A narzędziem od tego jest PPL. Mylę się? Dyrektorem PPL i WAW jest ten sam człowiek. Nie da się pogodzić rozwoju WAW i lotnisk regionalnych. Jest pewna ilość pasażerów w Polsce i im więcej lata z regionów P2P tym mniejszy jest tranzyt w WAW. Zadaniem PPL jest produkować jak największy tranzyt dla WAW i eliminować na ile się da konkurencję dla WAW i LOTu. Konkurencją dla WAW są wszystkie inne lotniska które mają potencjał bezpośrednich połączeń z pominięciem WAW co zmniejsza tranzyt a szczególnie te które mają w swoim zasięgu duże skupiska ludności, np. Balice mają w swoim zasięgu 6-7 mln. ludzi, o wiele więcej niż ma WAW. Czy rozumiesz teraz o czym pisałem i dlaczego można poznać komentarze pisane przez pracowników PPL, WAW i LOT? Dalej nie rozumiesz? Poddaję się. Dobranoc.
gość_fede1
2017-10-02 15:03
Tego huba powinni zrobić w Łodzi. To jest prawdziwy środek tego kraju. Lotnisko doinwestowane, mały ruch...
gość_dcb4f
2017-10-02 12:05
czy moze mi ktos wyjasnic jaki jest cal rozbudowy publicznego WMI za publicze pieniadze zeby prywatne firma ktora niekogo nie szanuje latala za 50 groszy!?
usuniety
2017-10-02 10:27
@gość_83076
"A w ogóle to pracownicy PPL, WAW i LOT, od których na tym i innych portalach aż się roi, nie powinni zabierać głosu i wypowiadać się na temat lotnisk w regionach bo są mafią która działa przeciw nim i ich rozwojowi."
Pracowników "PPL, WAW i LOT" poznajesz po tym, że mają inne zdanie niż Ty? ;-)
gość_4678b@: To nie PPL, ale marszałek Struzik blokuje rozbudowę Modlina. Nie dziwi, że PPL w przypadku wyłożenia pieniędzy chce przejąć kontrolę nad lotniskiem. Lokalny PSL-owski kacyk chce tę kontrolę zachować dla siebie, a PPL wykorzystać jako dojną krowę. Nic dziwnego, że PPL w to nie wchodzi. Struzik swoim uporem blokuje rozbudowę Modlina. Działaniami Struzika na szkodę Modlina powinna się już dawno zająć prokuratura, bo to co on robi jest niszczeniem, a nie budowaniem.
gość_7ae0e
2017-10-02 08:34
WMI mógłby rozwijać się znacznie szybciej gdyby od początku zaprojektowany był pod min 10-15 mln pasażerów. A tak to 2 raz trzeba go poprawiać. Lokalizacja portu jest niezła (od północy trasa toruńska). Dzięki temu, że leży na północ od Warszawy to obszarem oddziaływania są także województwo Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie. A kiedy oddadzą wreszcie obwodnicę Warszawy z pewnością i dojazd poprawi się. Nie zapominajmy, że wokół lotniska powstała już cała sieć tanich parkingów. Zdecydowanie lepiej jest pojechać te 30 km dalej niż płacić niebotyczne sumy za parking na lotnisku Chopina. Ponadto, Modlin ma bardzo duże możliwości rozbudowy. Myślę, że nad lotniskiem cały czas krąży widmo falstartu i przez wielu jest skreślany mimo, że pomysł jego budowy był słuszny i w dobrym miejscu.
gość_7ae0e
2017-10-02 08:11
WMI mógłby rozwijać się znacznie szybciej gdyby od początku zaprojektowany był pod min 10-15 mln pasażerów. A tak to 2 raz trzeba go poprawiać. Lokalizacja portu jest niezła (od północy trasa toruńska). Dzięki temu, że leży na północ od Warszawy to obszarem oddziaływania są także województwo Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie. A kiedy oddadzą wreszcie obwodnicę Warszawy z pewnością i dojazd poprawi się. Nie zapominajmy, że wokół lotniska powstała już cała sieć tanich parkingów. Zdecydowanie lepiej jest pojechać te 30 km dalej niż płacić niebotyczne sumy za parking na lotnisku Chopina. Ponadto, Modlin ma bardzo duże możliwości rozbudowy. Myślę, że nad lotniskiem cały czas krąży widmo falstartu i przez wielu jest skreślany mimo, że pomysł jego budowy był słuszny i w dobrym miejscu.
gość_83076
2017-10-02 08:09
@ gość_c54ef: Zachwalaj swoje, kto Ci broni?
A w ogóle to pracownicy PPL, WAW i LOT, od których na tym i innych portalach aż się roi, nie powinni zabierać głosu i wypowiadać się na temat lotnisk w regionach bo są mafią która działa przeciw nim i ich rozwojowi. Lotniska regionalne powinny być własnością i pod kontrolą poszczególnych miast i województw na terenie których leżą a nie PPL. Jeśli PPL tego nie rozumie to te sprawy powinny trafić do sądów i to nie tylko tych w Polsce. Ale o to muszą się upominać samorządy lokalne i województwa. A jeśli w regionie władza jest lub będzie w rękach PiS to nie będzie komu się o takie zmiany upomnieć bo wiadomo że przeciw swoim w stolicy władza z regionów nie wyskoczy. I w ten sposób mamy kontynuację komuny, regiony są pod kontrolą władzy centralnej.
gość_bcffd
2017-10-02 00:22
WMi to najgorsza lokalizacja, dla takiego pomysłu. Nie dosyć, że na totalnym za*dupiu, to jeszcze nie ma jak wygodnie dojechać.
gość_4678b
2017-10-01 21:11
Działaniami na szkodę Modlina przez PLL powinna się już dawno zająć prokuratura i instytucje na 3 litery. Bo to co robi PLL jest niszczeniem a nie budowaniem.
gość_c54ef
2017-10-01 18:13
Taaak i KRK znowu tylko KRK, to już staje się nudne na tym portalu, głownie przeznaczonym dla fanboyów krakowskiego grajdoła by mogli się w swoich komentarzach wykazać jaki to KRK jest och ach ich naj super itd. Inne lotniska się nie wspomina bo po co robić reklamę???
gość_6e33e
2017-10-01 16:48
Tak z zupełnie innej beczki - już widzę jak te setki przesiadkowiczów tłoczą się w terminalu WMI. :D
gość_1944f
2017-10-01 11:48
@gość_b5590 Czy mi się wydaje, czy by można rząd w takiej sytuacji oskarżyć o działanie na niekorzyść państwa?
gość_b5590
2017-10-01 09:07
JP Morgan we Wrocławiu? Marzenie. W całej Europie Wschodniej w grę wchodziła tak naprawdę chyba tylko Warszawa. Reszta jest po prostu za mała od strony podaży pracowanikow. Również Budapeszt czy Praga. Mówili coś o Budapeszcie i Krakowie ale to taka zagrywka negocjacyjna.
A hub Ryanaira przy tak rzadkich połączeniach to rzeczywiście byłby raczej trudny. Ale gdyby dopasowali siatkę w akurat te dni w które latają to może by to zadziałało.
Tylko gdzie? Najbardziej sensowny byłby Modlin po rozbudowie. Tylko że ta rozbudowa byłaby możliwa gdyby Ryanair kupił lotnisko i zrobił to sam bo rząd będzie teraz blokował wszystko co może zniweczyć sukces CPK. Wiec zamkną Okęcie, ograniczą Modlin. Pewnie też za jakiś czas będą blokować loty długodystansowe z innych polskich miast.